SİZE 'BABA' DİYEBİLİR MİYİM, AMCA?

48 1 0
                                    

Baba... Ne güzel bir kelime değil mi?

'Anne'den sonra anılsa da, hayatımızdaki yeri oldukça büyük. 

Korktuğumuzda, heyecanlandığımızda, yardıma ihtiyacımız olduğunda, ağladığımızda, vs. kuyruğumuzu sıkıştırıp hep 'Anneee' diye çağrıda bulunsak da, her şeyimizi ya da sırlarımızı paylaşamasak da, orda bir 'baba' var uzakta (yok yav, yanı başımızda.) 

İşte o 'baba' bizim babamızdır!  

Ve fakat;

Ana gibi yar olmaz, Bağdat gibi diyar olmaz! (Gerçi ben 'Roma' diyorum)

Cennet anaların ayakları altındadır. (Bittabii  

Anam anam güzel anam, garip anam. (Niye garip olsun be, sultan o bi'kere)

Ağlarsa anam ağlar, gerisi yalan ağlar! (Analar ağlamasın!)

"Ana sayfa" var mesela! (E, n'olacağıdı ya?)

Eller kadir kıymet bilmiyor anne! (Eller, eller, eller...)

Bak hep 'Ana' görüyor musun?

Ana-Baba günü vardır bi', anca orada bir arada anılır adları. Baba'da, annenin yanında yer bulur böylece yazık garibim. Hakkı yeniyor ya, olmaz ki ama?!   

Pekii... Baba deyince ne geliyor aklımıza;

'Şam babası', 'İskele babası', 'Babayı aldık', 'Babalara geldik', 'Hay babanın şarap çanağına', 'Babam sağ olsun', vs...

İyi de neden? 

Bu arada sondaki örnek 'Babam sağ olsun' olumlu bi' manada değil ha?! Baba parasıyla geçinen (kendi ayakları üzerinde anca gezinti yapıp, babasının ayaklarını ve kredi kartını ihtiyaçları için kullanan), tembel çocukceğizlerin sevdiği bir sözdür. Yoksa onun beden ve ruh sağlığını düşünmek değil sözün özü? Pii...

Baba, niçin ama niçin ikinci plandadır hep? 

(Çaktırmayın, tabii ki anne ilk sırayı alacak. Bir gün 'Baba' olacak çocuğu da anne canlısı doğuruyor bi'kere akıllım. Her canlı kadın kromozomuyla hayat buluyor te embriyoluktan? İvit. N'aber?)

Ve lakin;

Baba amca yarısıdır. Tabii, öyle deme. Babamca'giller can'dır. İkisi de seni çok sever. Ama amca babadan geri kalmaz ha, harçlık verir mesela. Top oynar senle. Tepesine çıkarsın, atlarsın, zıplarsın, ses etmez. Babanın; 'çocum yorgunum, git başkasıyla oyna' dediği anda imdada yetişir. Babana yapamadığın şımarıklıkları ona yaparsın, gıkı çıkmaz, da... Konumuz 'baba', bu manada babaya odaklanalım derim. Dağıtma kafamı okuyucu!

Oysa ki;

Özellikle kız evlat için pek mühimdir kendisi. İlerideki eşini, babasını örnek alarak seçer mesela. Tabii mevzu bahis baba, yukarıdaki yakıştırmalardan birini hak ediyorsa; iskele babası ise örneğin, kızceğiz onun gibi olmayan tam tersi bir erkek modeli arayacaktır. Yani her halükarda etkilidir hayatında kız çocuğun. 

İKLİM DİYOR KİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin