Anacım sinirlendim yine. Tabii...
Konu mu arıyorsun seni dellendirip asfalyalarını attıracak; aç Tv'yi, gasteyi yeterli?!
Yahu, etmeyin eylemeyin, insanı zıvanadan çıkarmayın, durun bi' ya!
'Kadın ile erkek eşit mi, değil mi?' diye hala ve hala tartışıyoruz adamını satayım?
'Kadın Hakları' diyoruz, 'Şiddete Son' diyoruz, 'Kadının toplumdaki yeri ne ola?' diyoruz?!
İyi de niçin ama niçin bunları konuşmak, tartışmak, izah etmek zorunda kalıyoruz yılın bilmem kaçında?
'İnsan' olmak yeterli ulen! İnsan olun, olmayanları uyarın olsun bitsin! Kadını erkeği mi var 'iyi, vicdanlı, şerefli, namuslu, şefkatli, dürüst, vs.' olmanın?! İnsan olun layn!!!
Geçen gün konuşmayı yeni öğrenmeye başladığını tahmin ettiğim bir adamceğiz (!) bulunduğumuz ortamdaki bir hanımdan bahsetmek için;
'Bu bağyan ...' diye söze başladığında zıplayan sinirlerimi 'oturun oturduğunuz yerde, zıplayıp hoplayıp etrafı dağıtmayın şimdi' diye azarlayıp, kendimi de dışarı atmak suretiyle sakinleştirdim. 'Atmak' dediysem, kendi yakamdan tutup kendimi kapı önüne koymadım tabii... Kibar davrandım o esnada bile kendime ve hatta çevreme.
Neyse efenim, hal böyle ve soğuktan dikenlerim tüy tüy iken şöyle bir düşündüm de; (Düşünmeyeydim iyiydi... Bkz: http://iklimdora.blogspot.com.tr/2014/02/dusunmek-lazm.html )
Bu ziyadesiyle bayan kelime: 'Bayan' ne demekti?
Şimdi hakkat düşünelim...
Cinsiyet söz konusu ise bunu belirleyen iki kelime var değil mi;
Kadın ve erkek.
Dişi cinse 'kadın', erkil cinse de 'erkek' demiyor muyuz?
Biz diyoruz da, erkekliği nimetten sayıp dişiliği (kadınlığı) ayıp sayan bazı adamlar ve hatta buna prim veren bazı hanımlar dahi 'bayan' aşağı, 'bayan' yukarı diye bu kelimeyi dillerine pelesenk etmiş durumda?!
Dil önemli bak bu bağlamda. Tabii...
İnsanın başına ne gelirse şu dilinden geliyor. Sen git güzelim Türkçe'min içine et de, şahakulade kelimeleri başka bir organla yer değiştirmiş kafana göre uyarla ve farklı manalara çekmeye meylet ve ettir?! Hadi bakalım!
Bulunması gereken yerde olmayan cücük beyninle pis pis düşün, sonra da onları senden ötürü 'kelime' olduklarına bin pişman halde diline dola? Hatta dolamakla kalma, habire dolaştır.
Layn... Çek git!
Şekerim 'Bayan' kelimesi bir hitap kelimesidir. Her dilde de aynı manaya tekabül eder.
Aha da bak;
*Bayanlar ve Baylar... ...
Ladies and Gentlemen... ...
Damen und Herren... ...
Mesdames et Messieurs... ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKLİM DİYOR Kİ
Short StoryHerkesin, her konuda bir fikri vardır illaki. Kimi söyler, kimi kendine saklar. Kimi deneyimlerini başkalarına da aktarmak ister, kimi biriktirmek... Ben de öylece, öylesine aklıma geliveren ya da beni eğlendiren yahut derin düşüncelere gark eden k...