NE ANLATIYON BACIM?

14 0 0
                                    

Hadi Buyur bakalım...

 Anacım, görünen ile esas olan farklı çıkıyor her seferinde. 

Bu yaşa geldim,  hala insanları tanıyabildiğimi sanıp yanılıyorum.

Hangi yaşa mı? İşte 'bu' yaşa! Hatuna yaşı mı sorulur ayol? Aa... 

Şaka şaka, bana sorabilirsin, valla... Hatta ben yarım yıl fazladan bile söylerim daha girmeden yenisine... Geleceği söylerim yani... Yok, öyle geleceği değil; Haşa... Nerden bileyim yahu geleceği? Kimse bilemez de konumuz bu değil, niye saptırıyorsun ki şimdi? Daha en başta sinirlendiriyosun beni?! 

Hayır, tanımayan da bilmeyecek mülayim bi hatun olduğumu, sinir küpü bi'şey sanacak?!

Nerde şu haplarım ayol?!...

Nerde kalmıştık?

Hah... İnsanları tanıyamamaktan muzdariptim... Evet...

Aslında gördüğümle, 'görmek istediğim' yer değiştiriyor. 

Tabii tabii ondan oluyor bu "Tanıyamamışım" teranesi! 

'Hay babanın şarap çanağına...' deniyor sonra da tabii... Tabii...

Tanışıyorsun, ona belli bi' vakit ayırıyorsun. Hatta başka zamanlardan bile çalıp, ona veriyorsun. Vermiyor musun, veriyorsun?! Hiç öyle 'vermiyorum' deyin kandırma beni de kendini de... 

Sonracığıma belli bir kişi profili çiziyorsun kafanda ona oturtmak istediğin. A be salak, kişi zati olduğu gibi karşında. Ne diye hipotezler üretip;

 "Bu kesin şöyledir, böyledir, şunu yapar-yapmaz, bu tipler hep öyle olur, şunu dersem bunu anlar, onu yaparsam bunu söyler, bla bla bla..." deyip durursun yahu?

Sonra da bu hipotezi destekleyecek kanıtlarla kendi karşına çıkarsın. Lakin karşına çıkardığın şeyler hep olumsuz olur. Çünkü ancak hatalarını görebilirsin karşıdakinin böyle yaparsan. Tabii canım.

Yav bi sus... Bi bırak insan evladı nasıl görünmek istiyorsa, bi izle, bi gözlemle, bırak hipo'yu mipoyu!

Ama daha önce yaşadığın hayal kırıklarını aldırmadığın için, yıpranmış durumda bünye. O yüzden savunmaya geçip, kendini sözde bi çeşit korumaya almak istiyor. İvit...

Nerden geldiği meçhul bi düşünceyle, eksik ve hatalı yönlerine bakıyorsun tanımak adına. Hani komplo teorileri üretiyorsun, en kötüsünü düşünüyorsun ki; sonuç olumlu çıkarsa extra sevinesin diye! Allahım... Sen akıl fikir ver biz kullarına!

Korkma, bak ve görmeye çalış güzelliklerini. Güven... Nereye kadar güvenmeyeceksin, nereye kadar göz ardı edeceksin iyi yanlarını, di mi ama? AllahAllah ya...

Bir de kimi, ne için tanımaya çalışacağımız önemli. Tabii canım. 

Şimdi... 

Tanımaya çalıştığın kişiyle ilişkin ne olacak? 

Arkadaşın mı, sevgilin-eşin mi, iş partnerin mi olacak mesela? Hepsi için ayrı ayrı kriterler, koşullar, tanılar koyacaksın. Genel bir uyarlama yapacağın şeyler de var elbet lakin, ilişkinin boyutuna göre aradığın özelliklerin önem sırası ve boyutu değişiyor.

Sevgilin-eşin olacak birinde boyut daha da büyüyor mesela... Hayatındaki yeri ne olacaksa, oraya konduracağın şeyler farklı tabii...

İKLİM DİYOR KİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin