Emma: Jeg ved godt, at det kan være svært, men du får styr på det, og hvis du nogensinde har brug for nogen at tale med, så er jeg her for dig. Shane: Tak, Emma, jeg sætter virkelig pris på det. Da de går ind i deres næste klasse, tager Shane en dyb indånding og prøver at fokusere på at få nye venner. Han ved, at det ikke bliver nemt, men han er fast besluttet på at få det bedste ud af sin nye skole og sit nye liv i New York. Som dagen går, begynder Shane at føle sig mere tilpas i sin nye skole. Under frokosten sidder Shane sammen med Emma og et par andre elever. Emma: Hej, Shane, det er min bedste ven Noah. Shane: Hej, jeg er Shane. Noah: Hej, jeg er Noah, rart at møde dig. Shane: Tak. De snakker alle sammen om deres interesser og hobbyer, og Shane begynder at føle, at han passer ind. Men mens han ser sig omkring i cafeteriet, kan han ikke undgå at bemærke Vanessa og hendes gruppe venner. De ser ud til at have det sjovt, griner og spøger rundt. Shane kan ikke lade være med at føle sig en smule misundelig på deres tætte gruppe. Efter frokost har Shane en fri periode. Han beslutter sig for at udforske skolen lidt og ender på biblioteket. Mens han kigger på hylderne, hører han en velkendt stemme. Han vender sig om og ser Vanessa sidde ved et bord i nærheden, hun studerer. Shane tøver et øjeblik, men beslutter sig så for at gå hen sig til hende. Shane: Hej. Vanessa kigger op fra sin bog og giver ham et blik på, at de er forbundet. Vanessa: Hej. Shane: Jeg er Shane. Vanessa giver ham hånden. Vanessa: Jeg er Vanessa. Klokken ringer pludselig. Shane indser, at han kommer for sent til sin næste time. Shane: Jeg burde nok gå. Vanessa: Det var rart at møde dig. Shane: Tak, også dig. Da han går til sin næste klasse, kan Shane ikke lade være med at føle sig en smule svimmel. Han har lige haft en samtale med Vanessa, og det gik ikke helt galt. Måske kan han trods alt være venner med hende. Senere: Hjemme: Det er aften: Logan: Hvordan gik det den første dag på den nye skole? Shane: Den gik godt.
YOU ARE READING
Forbundet Af Øjnene
Non-FictionEn dreng og en pige har måske mere til fælles, end andre tror.