(12:22)

0 0 0
                                    

Et par dage efter: Det er eftermiddag: Vanessa underviser Shane i hans hjem i køkkenet. Vanessa: Så, lad os starte med det matematiske problem, forstår du konceptet Shane: Det tror jeg, men jeg har problemer med min ordblindhed. Vanessa: Okay, lad mig opdele det for dig, først skal du isolere variablen, så kan du løse den. Shane: Åh, jeg forstår, hvad du mener nu, tak, Vanessa. Vanessa: Intet problem, det er hvad venner er til for, ikke? Shane: Apropos venner, jeg ville gerne tale med dig om noget. Vanessa: Ja, hvad tænker du på? Shane: Jeg har tænkt på, hvad du sagde den anden dag. Vanessa: Okay. Shane: At du var så fokuseret på at være populær, at du mistede overblikket over, hvad der er vigtigt, og jeg indså, at jeg har gjort det samme. Vanessa: Virkelig? Shane: Ja, jeg har været så fokuseret på at prøve at passe ind sammen med Emma og Noah, at jeg har forsømt mine venskaber med folk som dig. Vanessa: Jeg forstår, det er nemt at blive fanget af at prøve at passe ind. Shane: Men jeg vil ikke miste mit venskab med dig, du har været der for mig siden dag ét, og jeg vil ikke tage det for givet. Vanessa: Jeg har det på samme måde, Shane, jeg er glad for, at vi er på samme side. Shane: Så kan vi starte på en frisk?, lægge alt det bag os og bare blive venner igen? Vanessa: Selvfølgelig vil jeg gerne det. Shane: Også mig. Mens de fortsætter med at arbejde på deres matematiske problemer, føler Vanessa og Shane en følelse af lettelse og lykke. De ved begge, at det vil tage tid og kræfter at reparere deres venskab, men de er begge villige til at yde arbejdet. Vanessa kan se, at Shane kæmper med sin ordblindhed, og hun vil gerne hjælpe ham på enhver måde, hun kan. Vanessa: Shane, har du nogensinde prøvet at bruge farvede overlejringer, når du læser?, det kan hjælpe med ordblindhed. Shane: Nej, det har jeg ikke, hvordan virker det? Vanessa: Grundlæggende placerer du en farvet overlejring oven på den tekst, du læser, og det kan hjælpe med at reducere visuel stress og gøre det lettere at læse.

Forbundet Af ØjneneWhere stories live. Discover now