Shane: Det er interessant, har du nogle overlejringer, jeg kunne prøve? Vanessa: Ja, faktisk har jeg et par forskellige farver, lad os prøve dem og se, hvilken der fungerer bedst for dig. Vanessa trækker et par farvede overlays frem fra sin taske, og de prøver dem sammen. Efter et par minutter finder Shane en, der fungerer godt for ham. Shane: Wow, det her gør virkelig en forskel, mange tak, Vanessa. Vanessa: Intet problem, Shane, jeg hjælper gerne. Mens de fortsætter med at arbejde på deres matematiske problemer, føler Vanessa og Shane en fornyet følelse af forbindelse og venskab. De kigger pludselig på hinanden med en særlig øjenkontakt. Vanessa og Shane mærker begge et flagren i maven, da de fanger hinandens blik. De kigger hurtigt væk og ønsker ikke at gøre tingene besværlige. Vanessa kan ikke lade være med at spekulere på, om der er noget mere mellem dem, men hun skubber tanken til side. Hun vil ikke risikere at miste deres venskab igen. Da de afslutter deres vejledningssession, Shane takker Vanessa for hendes hjælp. Shane: Tak, igen, Vanessa, du er en rigtig god ven. Vanessa: Når som helst, Shane, jeg er altid her for at hjælpe. De siger farvel, og Vanessa går ud af døren og mærker en blanding af følelser. Hun er glad for, at hun kunne hjælpe Shane med hans ordblindhed, men hun kan ikke rokke ved følelsen, om der er noget mere mellem dem. Hun beslutter sig for at fokusere på deres venskab indtil videre, men hun kan ikke lade være med at spekulere på, hvad fremtiden bringer. Næste dag: På skolen: Emma ser Shane, hun går hen til ham. Emma: Hej. Shane: Hej. Emma: Taler du stadig med Vanessa? Shane: Ja, hun er min underviser og min ven. Emma: Åh, okay, jeg ville bare sikre mig, at alt var cool mellem os. Shane: Ja, alt er fint, jeg har lige indset, at jeg bliver nødt til at fokusere på mine venskaber med folk som Vanessa. Emma: Jeg forstår det, men jeg er glad for, at vi stadig er venner. Shane: Også mig.
YOU ARE READING
Forbundet Af Øjnene
Non-FictionEn dreng og en pige har måske mere til fælles, end andre tror.