Shane: Har jeg gjordt noget mod dig?, siden du ikke taler med mig? Vanessa kigger på ham, hun er ikke glad. Vanessa: Jeg har bare brug for lidt plads lige nu, jeg så, at du talte med Emma, og det fik mig til at indse, at jeg bliver nødt til at fokusere på mit omdømme og at være populær, jeg vil ikke have folk til at tro, at jeg hænger ud med hvem som helst. Shane: Vanessa, jeg troede, du var anderledes, du sagde, at du var ligeglad med popularitet, og at du ville være venner med mig, fordi at jeg er et godt menneske. Vanessa: Jeg ved det, men jeg kan ikke risikere mit omdømme for nogen. Shane: Jeg er ked af det, hvis jeg volder dig problemer, jeg mente ikke at komme mellem dig og dine venner. Vanessa bliver sur. Vanessa: Det handler ikke kun om dig, det handler om mig og hvad jeg vil, jeg skal fokusere på mine mål og mit image. Shane: Jeg forstår, Vanessa, jeg vil give dig den plads, du har brug for. Shane er ked af det, hun siger. Vanessa: Jeg har bare brug for lidt tid til at finde ud af tingene. Shane nikker og samler sine ting for at gå. Han går ind på sit værelse, såret over hendes ord. Vanessa ser ham gå og føler sig i konflikt med sin beslutning. Hun ved, at hun sårer Shane, men hun kan ikke ignorere sine egne behov og ønsker. Hun tager en dyb indånding og prøver på at skubbe sin tvivl og frygt til side, fast besluttet på at forblive tro mod sig selv. Hun er ved at gå udenfor, og så tænker hun: Tager du virkelig den rigtige beslutning om det her? Derefter går hun ind til ham. Vanessa: Jeg er virkelig ked af det her. Shane: Det er fint, helt fint. Vanessa og Shane har pludselig en øjenforbindelse med hinanden. Derefter går hun hjem. Senere: Det er aften: Shane og hans far spiser, men han er ked af det. Logan: Er der noget galt? Shane: Det er bare min underviser er sur på mig, hun vil ikke være venner med mig længere. Logan: Det er ikke godt. Shane: Jeg ved det, det gjorde mig virkelig ked af det. Logan: Ja, men du skal ikke være ked af det, jeg er sikker på, at alt bliver godt igen.
YOU ARE READING
Forbundet Af Øjnene
Non-FictionEn dreng og en pige har måske mere til fælles, end andre tror.