Da Emma går væk, kan Shane ikke undgå at føle en lettelse. Han ved, at det er vigtigt at reparere sit venskab med Vanessa, men han er også glad for, at han stadig kan bevare sine andre venskaber. Som dagen går, kan Shane ikke lade være med at tænke på Vanessa. Han har lagt mærke til, at han har følt sig anderledes omkring hende på det seneste, som om der er noget mere der. Han er ikke sikker på, hvad han skal gøre ved det, men han ved, at han ikke vil risikere at miste deres venskab igen. I mellemtiden tænker Vanessa også på Shane. Hun kan ikke slippe følelsen af, at der er noget mere mellem dem, men hun er ikke sikker på, om det bare er ønsketænkning. Hun beslutter sig for at fokusere på deres venskab indtil videre, men hun kan ikke lade være med at spekulere på, hvad fremtiden bringer for dem. Et par dage efter: Hjemme: Det er eftermiddag: Vanessa underviser Shane, men de føler begge anderledes med hinanden. Shane nikker, nysgerrig efter, hvor denne samtale er på vej hen. Vanessa: På det seneste har jeg mærket noget mere, jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men hver gang vi er sammen, mærker jeg denne gnist, denne forbindelse mellem os. Shane's hjerte suser, da han indser, at Vanessa har det på samme måde, som han har det. Shane: Vanessa, jeg har det på samme måde, jeg har prøvet at ignorere det, men jeg kan ikke afvise, at jeg har følelser for dig. Vanessa's ansigt lyser op af glæde, da hun hører Shane's tilståelse. Vanessa: Shane, det er jeg så glad for at høre, jeg har ønsket at fortælle dig det så længe, men jeg vidste ikke, hvordan du havde det. Shane tager Vanessa's hånd i hans og kigger hende i øjnene. Shane: Vanessa, jeg vil ikke spilde mere tid, vil du være min kæreste? Vanessa's hjerte svulmer af lykke, mens hun nikker med hovedet. Vanessa: Ja, Shane, det vil jeg. Shane læner sig ind og kysser Vanessa og forsegler deres nyfundne kærlighed. Da de trækker sig væk, ved de begge, at deres venskab nu er blevet til noget mere, og de kunne ikke være mere lykkelige.
YOU ARE READING
Forbundet Af Øjnene
Non-FictionEn dreng og en pige har måske mere til fælles, end andre tror.