Mens klassen fortsætter, kan Vanessa ikke undgå at føle sig distraheret af sine tanker. Hun ved godt, at hun skal foretage nogle ændringer i sit liv, men hun er ikke sikker på, hvor hun skal begynde. Efter timen Vanessa nærmer sig Shane igen. Vanessa: Shane, jeg ved godt, at du har brug for lidt tid til at tænke, men jeg ville bare sige, at jeg er her for dig, jeg vil gerne arbejde på vores venskab, og jeg er villig til at gøre alt, hvad det kræver. Shane kigger på hende og nikker. Shane: Tak, Vanessa, det sætter jeg pris på, jeg har brug for lidt tid til at tænke, men jeg giver dig besked, når jeg er klar til at tale. Vanessa smiler til ham og går ud af klasseværelset. Mens hun går ned ad gangen, ser hun sine venner fra den populære gruppe vente på hende. De ser forventningsfuldt på hende, fordi at hun skal sige noget. Vanessa tager en dyb indånding og siger sin mening. Vanessa: Venner, jeg må være ærlig over for jer, jeg har været så fokuseret på at være populær, at jeg har mistet det som der virkelig er vigtigt, mit venskab med Shane er vigtigt for mig, og jeg er ikke villig til at give det op bare for at passe ind hos jer. Hendes venner kigger overrasket på hende, men Vanessa fortsætter. Vanessa: Jeg håber, at i kan forstå det, jeg vil stadig gerne være venner med jer, men jeg skal være tro mod mig selv. Vanessa's venner kigger på hinanden og så tilbage på hende. De nikker og smiler. Kayla: Vi forstår det. Avery: Vi vil bare gerne have dig til at være glad. Tyler: Hvis det med at være venner med Shane gør dig glad, så støtter vi dig. Alex: Ja, og vi er stadig dine venner uanset hvad. Vanessa: Tak. Vanessa mærker en vægt løftet fra hendes skuldre. Hun ved, at hun stadig har meget arbejde at gøre, men hun føler, at hun er på rette vej. Da hun går væk fra sine venner, kan Vanessa ikke lade være med at føle sig taknemmelig for Kayla, Avery, Taylor og Alex's støtte. Hun tager hjem, fast besluttet på at lave positive ændringer i sit liv og reparere sit venskab med Shane.
YOU ARE READING
Forbundet Af Øjnene
Non-FictionEn dreng og en pige har måske mere til fælles, end andre tror.