-Golding-

2.3K 314 72
                                    

23: Golding

23: Golding

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

❤️42.7m 💬2.9m

tsundokubookshop "Köşeyi dönüvereceğiz."

"Kafamıza bomba inmiş gibi, sersem ve mutlu olacağız!"

"Kafadan çatlak olacağız."

- Sineklerin Tanrısı, William Golding, sayfa 202

Selamlar güzel insanlar, umarım hepiniz iyisinizdir. O zaman haydi bugünün kitabına geçelim. Bir nükleer savaş tehdidi yaşayan İngiltere, çocuklarını güvene almak için onları bir uçağa yerleştirerek ülkeden uzaklaştırmak isterler. Fakat uçak bilinmeyen bir sebep ile ıssız bir adaya düşer. Kazada uçakta kalan bütün yetişkinler hayatını kaybeder ve sadece çocuklar hayatta kalır. Çocukların yaş aralığı ise 6-12 arasındadır.Çocuklar adaya düştüklerinde ilk fark ettikleri şey ailelerinin ve yetişkin kimsenin olmamasıdır. Bu sebeple çocukların üstünde herhangi bir otoritenin varlığından söz edilememektedir. Kısaca ne bir kural ne bir baskı ne bir düzen. Bu durum çocukları oldukça mutlu eder fakat bir otorite dengesi olmaması refah bir hayatımı yoksa felaketi mi beraberinde getirir bunu hep birlikte görelim.Adaya düşen çocuklar, ilk başlarda eş güdüm içerisinde hareket ederken daha sonra yavaş yavaş gruplaşmalar başlar. Bununla beraber bir liderlik ihtiyacı duyulur ve hiç kuşkusuz ki bir iktidar kavgasını da beraberinde getirir. Güç ve iktidar savaşı çocukların içindeki uyuyan duyguları uyandırır ve kaçınılmaz olarak kaosun içine sürükler. Burada insan doğuştan mı kötüdür yoksa bu kötülük sonradan çevre koşullarından edinilmiş birikimler doğrultusunda mı gelir, bir nevi bunun cevabını da bu eserde kendimize sormuş oluyoruz.

Eserde asıl konu liderdik çatışması ve bununla beraber temel otorite dayatmalarıdır. Adaya çocuklar ilk düştüklerinde Jack ve Ralph liderlik için çocuklar arasına seçime giderler kazanan Ralph olur. Jack bunu her ne kadar kabul etmese de boyun eğmek zorunda kalır. Ralph, iş bölümü yaparak çocukları kurallar ile yönetmeye çalışır. En büyük isteği adada bir ateş yakıp o ateşten çıkan dumanın bir gemi veya uçak tarafından fark edilmesidir. Fakat Jack bunu pek umursamaz onun tek isteği avlanmaktır.

Kitapta çocuk bile olsanız, güdülerinizin sizi ne denli vahşi bir yaratığa dönüştüreceğini anlatan en güzel romanlardan biri kendisi. Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. 

Kitap bir çocuk kitabı sanılmaktadır fakat hikayenin alt metinlerine inildiğinde alegoriler, otoriteler, psikolojik analizler, sosyolojik tespitler fazlasıyla gömülü haldedir. Kitabı okurken bu alt metinlere inmek elbette kolay değil. Okuyucu bu noktada biraz toprağı kazıp alt metinleri kendisinin çıkarması gerekiyor. Bu durum zor gelebilir fakat işin zevkli kısmında burada sizler okurken bu alt metinlere kendiniz indiğinizde umarım benim aldığım keyfi de alırsınız.

Okuyacaklara iyi okumalar diliyorum, kendinize iyi bakın, esen kalın. 

- Vincent

a ohaa en sevdiğim kitaaap

Bookshop×Taekook ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin