Destek

8.2K 278 21
                                    

 İnsanların çoğu içine kapanık bir şekilde yaşarlar. Bunun en büyük sebebi de çevredir. Çevrenin, kişinin tepkilerini beğenmeyeceğine inanarak sessiz kalırlar ya da bazen karşısındaki kişilere güvenmekte zorluk çekiyor olabilir.

Her insana sorun anlatmaktan korkan kişiler var yanımızda. Bazen de bu kapanıklığın sebebi karşısındakinin onu dinlemeyeceğine/inanmayacağına olan inancıdır. Farkında olmadan kendi dertlerimizi döküyoruz bu güzel bir şey ama karşımızdaki insana da konuşma fırsatı verelim. Hiçbir şeyin tek taraflı olduğunu düşünmeyelim çünkü sosyal hayat hiçbir zaman bir kişiye odaklı değildir; bizim yaşantımızda da sadece biz yokuz. Ben merkezli olmayalım. 

Hep karşımdaki insana sorular sorar ve onun yaşantısını dinlerim. Bir zaman sonra fark ettim ki aslında karşımdaki kişi içine oldukça kapalı birisiymiş. Ben soru sordukça sorunlarına çözümler bulaya başladık. Bazen  ablası/abisi bazen de  bir öğretmeni oluyordum. Zamanla fark ettim ki içine kapanık olmasının yanı sıra gerçekten de oldukça iyi bir insanmış.

 İnsanlar onu dışlamaya devam etse de artık halinden memnun. Çünkü en azından farklı insanlarla konuşmaya, onlarla dertleşmeye başladı...

Ama şunu da söylemeliyim ki, bizim kimseyi dışlama hakkımız yok: Kimse cinsiyeti, dini, dili, ırkı, yönelimleri yüzünden dışlanamaz. Bir yerde onların da insan olup kalplerinin olduğunu bilin çünkü eğer toplumda insanların düşüncelerine saygı duymayı unutursanız büyük bir karmaşa başlar, nefrete ve gruplaşmaya yol açar. Gruplaşmak da beraberinde zorbalığı devreye sokar.

Konuşmak size  hissetmediğiniz kadar mutluluk verir.Çünkü insan ancak iletişimle var olabilir, çoğu zaman beden dili de etkilidir. Bazen de bilirsiniz sessizlik iyi gelir. Kendinizi tanımak adına hem kendinizle hem de çevreyle konuşmanın kötü bir yanı yoktur. (kendinizle konuşmaktan kastım, hobilerinizi bilmek; fikirlerinizi araştırmak, yaşananları anlamlandırmaktır.)

Düşüncelerinizi yansıtmaktan korkmayın ve bu konuda daha rahat olun. Çevreniz de sizin gibi anlayışlı insanlarla dolar umarım :)


Psikoloji (düzenleniyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin