Çocuk Büyütmek

613 29 1
                                    


Çocuğunuz belli bir yaşa gelene kadar sizin hareketlerinizden etkilenir ve kişiliğini çoğu çocuk ona göre kurar. İşte bu çocuklara sahip ailenin tercih etmesi gereken doğru yollardan birkaçı;

# Çocuğunuza "Bunu yaparsan/yapmazsa  amca kızar, o teyze kızar" diye 'herkes sana rahatça kızabilir' imajı vermeyin.

# Çocuğunuza yeter ki ağlama şeklinde değil, ağlaman fikrimi değiştirmeyecek demek daha sağlıklıdır.

# Çocuğunuza şu yanlış demeyin, bu şekilde daha iyi ya da farklı yapabiliriz bence deyin.

#İzin vermiyorum yerine bunu... nedenden dolayı doğru bulmuyorum demek daha faydalı.

#Çocuğunuz hakkını savunamıyorsa çoğunlukla toplum içinde hatalarını ona söylemenizdir.

# Bir çocuk yalan söylüyorsa daha önceki olaylarda aşırı tepki göstermeniz yüzündendir.

#Çocuğunuz bir görevini yapmadığında ona 'tembel, beceriksiz, isteksiz' demek yerine nerede zorlandığını, neden yapmadığını sorun ya da nasıl yapacağını anlatın.

# Çocuğunuza nasıl seslenirseniz öyle olma ihtimali artar: tembel, vurdumduymaz, duyarsız bunlardan bazılar..

# Çocuklarınızın yeteneğini küçümsemeyin. İyi resim çizip dersleri kötü diye tembel olduğunu , zeki olmadığını düşünmeyin.

# Okumayı çok seviyor diye elinden kitapları almayın, sadece matematik öğretmeyin. 

#Dünya sorunlarını da gerektiği kadar anlatın.

# Sadece ders çocuğun öz güven sorunu yaşamasını sağlar.

Son olarak size bilgi vermek istiyorum;Çocuklarınızla yemek pişirin, birlikte müzik yapın, ona aşamayacağı konularda yardım edin, ona oyun öğretin, birlikte odanızı tekrar yerleştirin(Düzenleyin.) başkalarını nasıl mutlu edebileceğini öğretin. Birlikte zaman geçirmeyi ihmal etmeyin. ağaç ya da tohum dikin (Birlikte)


!!! Çocuğu sadece anne yetiştirmez. Eğer baba sadece yetişmesini seyrediyorsa sorun vardır. Çocuk babadan gördüklerini de uygular. İşten geç gelseniz bile çocuğunuza 2 dakika bile olsa zaman ayırın. !!!


Psikoloji (düzenleniyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin