Duygular

14K 336 22
                                    

Hislerimizi belirtmek için genellikle duygularımızı kullanırız. Bazen bunu beden diliyle bazen de konuşma diliyle belli ederiz. Benim ilgilendiğim kısım da her ikisi de...

Duyguları anlamak, anlamlandırmak bizim hayatımızın başladığı andan itibaren beynimizin araştırarak öğrendiği bir deneyimdir ve biz de bu deneyime bazen en kısa yoldan sahip olmak isteyebiliriz. 

%100 doğruluk payı olmasa bile genel olarak insanların davranışlarıyla ne istediklerine karar verebilirsiniz:

Duygularımız o günümüzün nasıl geçeceğini belirler, eğer o gün mutsuzsanız  psikolojik açıdan tüm kötü olayların bir anda üzerinize yıkıldığını hissedebilirsiniz. Bazen de mutsuz olduğunuz için tembel hissedersiniz, bir şeyler yapmak yerine düşünmenin ve hareketsiz kalmanın iyi geleceğini düşünürsünüz.

Mutsuzken yapmanız ve yapmamanız gerekenler:

✒Ani duygularla harekete geçip bir karar vermeye çalışmayın. Olayların sonuçlarını ele alın. Aynı şey kızgınken de geçerlidir.

✒Mutsuzluğunuz yüzünden başka insanların da mutsuzluğu hak ettiğini düşünmemeniz gerekir. Siz kendi ruhunuzla ömür boyu birlikte kalacaksınız, bir şeyleri suçlamaya çalışmayın. Kendinizi nasıl doğru yolda hissediyorsanız  ruhunuza ona göre saygı besleyin.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Zaman bazen çok hızlı geçer, bazen de zaman dursun istersiniz. Doğrusu zaman size göre hareket etmez ama bana göre psikolojik zaman olarak adlandırılan durum daha farklı... Sizin ruh halinize göre zaman sadece sayısal verilere bağlı değildir. Belki de zamanı biz yönetiyoruz?

Örneğin sıkıcı bir derste zamanın geçmesi için dualar ettiğimiz anlar olur ya da sıkılmadan geçirdiğiniz bir derste zamanın nasıl geçtiğini fark etmezsiniz.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

KIZGINKEN: Çoğu kişi kızgınken sizi fazlasıyla kırabilir. Eğer çok büyük bir mesele değilse olabildiğince siz de karşınızdakine sakin tepkiler verin. Çünkü genelde yanlış anlaşılmalar olabiliyor. Siz eğer bu konuda ciddi bir mesele yoksa karşıdakinin sakin olmasını bekleyip aranızdaki kırgınlığı azaltmak adına herkes sakinken konuşup duruma o zaman karar verin. 

YORGUNKEN: Yorgun insanların birçoğu genelde agresif olur. Onları ruhen de yormamaya dikkat edin.

Psikoloji (düzenleniyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin