Birçoğumuz hala okula gitmeye devam etmekte ve derslerin zorluğuyla şikayet etmekte. Elbette öğrencilik yılları hiçbir zaman bazılarımız için tam anlamıyla güzel değildi. En azından yaz tatilinin bitimine kısa bir süre kala ilk dönem için şimdiden planlarınızı belirlemenize yardımcı olmak isterim.
hazır mısınız?
Hedef belirleyin!
Ders çalışmayı birçok kişi sevmez, bazen öğretmenden kaynaklı bazense sevmediğimiz derslerden kaynaklı... düşük not gördüğümüz her zaman ders çalışma hevesimiz de kaçıyor. Peki o hevesi nasıl kazanırız? Hedef belirleyerek...
Eğer bir hedefiniz yoksa ya da geleceğe dair umutlu değilseniz sizin ders çalışmama nedeninizin en büyüğü hedefiniz olabilir. Çünkü hedefsiz ders çalışmaya başlamak sanki boş bir şey yapıyormuşsunuz gibi gelir. Hedef olmadan da hangi dersi sevdiğimize karar veremeyiz ya da hepsi düşükse hangi derse daha çok odaklanacağımızı bilemeyiz.
Hedef bize netlik sağlar ve hangi derse ağırlık vermemiz gerektiğini göz önüne koyar.
Sıkıcı Çalışmayın!
Ders çalışmaya başlarken hepimiz genellikle "şimdi mi ya , of daha şu dersler de var, sıkılıyorum.." düşüncelerini aklımızdan geçirdik. Peki nasıl sıkıcı çalışmamıza engel oluruz?
İmkanınız varsa ve okul yeni başladıysa tüm dersleri içeren bir defter alın. Okula gittiğinizde o deftere özensizce ve anlaşılır şekilde konuyu yazın. Eve geldiğinizde ise ikinci defterinize okulda yazdıklarınızı renkli kalemlerle geçirin, eğlenmek mi istiyorsunuz? Konuya kitaptan bakın ve yazdığınız yerdeki eksikleri küçük not kağıtlarıyla tamamlayın.
Renkli kalemler dersleri daha çekici yapabiliyor, hatta bazen renkli kalem kullanırken özenli kullandığınız defterdeki işe yarar notları kitabınızdaki gibi fosforlu kalemlerle çizin.
Sıkıcılığın biraz olsun gittiği zaman klasik müzik veya siz ders çalışırken sizi dinlendirecek müzikler açın. Size tavsiyem Deezer veya Spotify'den müzik açmanız.
Sıkıcılık hala var mı?
Ezber yaparken aklınızdan bir yer belirleyin bu bilindik bir yer olsun ya da ayrıntısı fazla bir eşya da olabilir.Örneğin Biyoloji çalışırken gözlerinizi kapatıp o yeri hayal edin ve o yerdeki eşyalarla kelimeleri anlamlı hale getirin. Ayrıntılı bir anlatım için Barış Özcan'ın videolarından hafıza tekniklerine bakabilirsiniz.
Temiz Olsun!
Mekan temizse dağınıklık dikkat dağıtmaz değil mi?
"İyi de bazen duvar dersten daha hoş geliyor" diyorsanız da duvarınıza asabildiğiniz kadar not kağıdı asın. Kağıtlardan biri elbet bir gün dikkatinizi çeker.
Konudan sonra Test Çözün!
Eve geldiniz bir saat dinleme, giyinme ve yemek molası verin. Kişiden kişiye de 1-2 saat farklılık gösterebilir am fazlasını yapmaya çalışırsanız ders çalışmayı unutursunuz.
Konuyu daha iyi anlayabilmek için dersi derste güzelce dinleyin, eve gelince okul defterinize yazdıklarınızı evdeki güzel deftere geçirin (Bunun zaman kaybı olduğunu düşünüyorsanız da konuyu anlatan videolar izleyebilirsiniz.)
Konuyu iyice kavrayana kadar dinleyin, öğrenin yazın...
Anladım mı diyorsunuz?
Kendinize 1 saat verin ve o saat içerisinde konuyla ilgili soru çözün, bütün kaynakları bir saat içinde bitirmeye çalışın.
Bir saat sonunda nerede yanlış yaptığınızı görmek için defteri açabilirsiniz. Cevap anahtarından çok deftere bakmak daha faydalı. Hem sorunun konusunu ararken diğerlerine de göz atmış olursunuz.
sosyal medya Hesapları mı Dondur gitsin!
Eveet, çağımızın en büyük problemi: Sosyal medya. bazen haber için bazense geyik için sık sık başvurduğumuz uygulamalar...
Okul zamanı annenizden tuşlu telefon istemek size en büyük yararı sağlar. Hem sosyal medya kullanımı olmaz hem de zaman kaybı olmaz.
Öyle yapamam diyenler de elbet olacaktır. Şimdi diyeceklerim onlar için:
Eğer sosyal medyadan vazgeçemiyorsanız ailenizden yardım alın, telefonunuza el koymalarına izin verin.
O da olmaz mı?
O zaman kendinize en az küçük molalarla 5 saat ders vakti ayırın. Bu saatten sonra da uyku vaktine ya da kitap okuma vaktine kadar sınırsızca sosyal medyaya bakma izni verin.
PROGRAM!
En önemlisi...
Bütün bunları bir düzene sokamadıysanız doğru bir programınız olmadığı içindir.
Kendinize ders çalışma programı ayarlayın, isterseniz de İnternetten araştırın ya da ders çalışma planı düzenli birilerinden yardım alın. Okulunuzdaki rehberlik öğretmenleri de yardımcı olabilir.
Yazdıklarıma eklememi istedikleriniz varsa belirtmeyi unutmayın...
!!!(Bu kendi cümlelerimle alıntıladığım bir yazıdıııır)
(Kaynak koymayı hep unuttuğumdan yazının orijinalini yazandan çok çok özür diliyorum.)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Psikoloji (düzenleniyor)
De Todoİnsanların bazı sorunları kendi başına aşması zordur. Herhangi bir destek ya da müdahale olmadan bazı psikolojik sorunların çözülmesi zor gelebilir... Yazdıklarım hem sizin anlayabileceğiniz kadar kolay, hem de bazı sorunlarla iyi yoldan baş etmeniz...