Happy Reading!!
★★★★
Yang Jungwon seorang pemuda lelaki yang sedang terburu-buru untuk pergi ke sekolah barunya. Ia menutup pintu rumahnya lalu mengunci pintu. Selepas itu dia berlari ke sekolah menggunakan basikal.Sudah sampai di pagar sekolah tapi dia ditahan sama pengawas sekolah.
Pengawas sekolah itu langsung membuka handphone untuk menengok dia adalah budak baru ataupun tidak.
"Nama kamu apa?"
"Yang Jungwon sunbae."
"Baiklah kamu boleh masuk."
"Terimakasih sunbaenim." ucapnya lalu masuk kedalam sekolah dan terus pergi ke bilik pengetua tapi, dia tak tau dekat mana bilik pengetua itu. Dia nak tau kelasnya sahaja bukan nak tau benda lain.
Jungwon berada di lobi, ia melihat sekitar kawasan sekolah tersebut. Sepertinya jungwon merasakan ada orang memegang bahunya, ia membalikkan kepalanya
"Wuah!"
"Eh, sorry sorry."
"Takpe, saya terkejut tiba-tiba ada orang pegang saya." Jungwon sedikit terkejut apabila ada orang menyentuhnya.
"Ohh, kalau macam tu kamu cari siapa? Awat tak pergi kelas?"
"Saya nak pergi bilik pengetua nak tau kelas saya."
Dia mengangguk "Bilik pengetua ada dekat sana." jari telunjuk itu menunjukkan dekat tangga, maksudnya bilik itu ada dekat atas?
"Kau naik tangga tu nanti nampaklah papan bilik pengetua."
"Ohh, terima kasih ehh."
"Saya Choi Yeonjun, kamu?"
"Yang Jungwon sunbae. Terimakasih lagi sekali." ucap jungwon lalu pergi naik ke tangga.
Tok tok
"Masuk."
Cklek
"Oh Jungwon silakan masuk."
"Terima kasih pengetua. Saya-"
"Shut, kelas kamu adalah En-3. Tingkat dua."
"Ohh terima kasih pengetua, ada lagi pengetua nak cakap?" tanya Jungwon sambil tersenyum melihat muka pengetua.
"Ohh kamu kenalkan Heeseung? Kalau kamu kenal pergi ajak dia, suruh dia kenalkan sekolah ni dan dia kelas En-1 tingkat tiga."
"Baik, terima kasih lagi sekali. Saya pergi dulu."
***
Sesampainya di kelasnya, semua orang melihat kearah Jungwon.
Tok tok"Ohh kamu budak baru kan, masuklah." Jungwon pun masuk dan melihat kedepan.
"Baik semua, tolong berhenti sekejap. Kita ada kedatangan murid baru jadi boleh kenalkan diri."
Jungwon mengangguk.
"Selamat pagi semua, nama saya Yang Jungwon boleh panggil saya Jungwon, saya pindah ke sekolah kerana suatu hal. Selamat berkenalan semua." ucap Jungwon sambil tersenyum.
Semua orang menjerit sambil menanyakan soalan dan ada orang jerit sebab hensem. Okey Jungwon dah risau.
"Semua tolong diam!!"
Akhirnya semua diam dan Jungwon pun lega.
***
Rehat telah pun bermula. Semua murid boleh keluar kelas untuk makan dan minum ataupun untuk pergi ke tempat yang mereka mahu.
Jungwon yang berada di kelas dan sepertinya Jungwon kena jumpa dengan Heeseung. Tapi dia jumpa orang lain.
"Oh hai."
Dia berjumpa lagi dengan pengawas sekolah yang menjaga pagar pagi tadi.
"Hai Jungwon, kenapa tak pergi kantin? Tak lapar ke?"
"Ah sunbaenim. Saya nak pergi kantin la ni tapi saya nak jumpa seseorang." jawab jungwon pada senior tersebut.
"Panggil aku Jay dan tak payah panggil aku sunbaenim.""Dah tu nak panggil apa? Jay hyung."
"Ikut kau lah. Jom ikut aku tunjukkan tempat sekolah ni."
"Ehh tapi aku nak jumpa seseorang."
"Aku tau kau nak jumpa siapa tapi dia yang suruh aku tunjukkan tempat kat kau."
Jungwon memandangnya curiga, "Okey."
"Jom ikut aku." ucap jay sambil berjalan keluar mengikuti jungwon dibelakangnya.
Selesai sahaja makan dan menengok tempat-tempat yang jungwon tidak tau berjalan kearah mana.
Tapi yang membuat jungwon terpikir adalah bilik yang berada di hujung blok. Bilik itu dipenuhi oleh kata-kata dan tanda untuk tidak memasuki bilik itu.
Jungwon mahu menanyakan hal itu pada Jay tapi tidak jadi kerana ada orang datang kearah mereka, Jungwon tidak mengenali dia tapi Jay mungkin kenal dengannya.
"Jay! Aku cari kau merata tempat dekat sini kau rupanya."
"Hyung kenapa ni? Semput ke?"
"Heh! Bila masa aku semput. Ni cikgu panggil kau tiba-tiba."
Jungwon hanya mampu melihat mereka tanpa buka mulut. Jay yang melihat jungwon kebingungan dengan apa yang mereka cakap.
"Bagitau cikgu 5 minit lagi aku datang."
"Tak boleh cikgu nak jumpa kau sekarang juga."
Jay memutarkan bola matanya "Jungwon aku pergi dulu tau, cikgu panggil aku. Kalau kau nak tengok si Heeseung itu dia ada kat kelas."
"Ah baiklah. Jumpa lagi hyung."
Mereka berdua pergi meninggalkan jungwon keseorangan.
Hussss
Angin tiba-tiba datang dan Jungwon memegang lengannya dia merasa sejuk di kulit lengannya. Lebih baik dia pergi ke kelas.
.
..
.
.
Tbc...
Jangan lupa vote dan comments korang.
Byeee
KAMU SEDANG MEMBACA
SECRET || ENHYPEN TXT {✔}
Mystery / ThrillerRahsia mereka akan terbongkar satu persatu... {End} Don't copy my work dan ini adalah rekaan semata. Jangan serius sangat. :) 7/23 - 9/23