07 - Talk

105 7 0
                                    

Jgn lupa vote dan comment

Happy Reading

★★★★
"Hahhh aduh sakitnya." lenguh Jay baru sahaja bangun dari pengsan. Dia mula melihat lengannya yang penuh dengan plaster. Jay masih ingat apa yang berlaku padanya pagi tadi, dia pengsan. Tapi kenapa ada plaster dekat badannya?

Cklek

"Sunghoon?"

"Jay, akhirnya kau sedar juga!" ucap Sunghoon lalu duduk di kerusi yang berada di tepi katil.

Jay cuma mengangguk, dia melihat Sunghoon yang melihat kearahnya dengan reaksi yang tenang.

Walaupun hati dia tak tenang!!

"Kau macam mana boleh ada dekat sini??"

"Entahlah aku tiba-tiba pingsan, lepastu aku tak ingat apa yang terjadi." jawab Jay

Sunghoon terdiam sebentar, "Jay, kau dah makan ubat?" tanya Sunghoon sambil melihat kearah Jay yang sedang memikirkan pertanyaan Sunghoon.

"Dah, tapi kenapa bila aku jalan dekat sana, aku rasa macam aku teringat sesuatu." Jay memegang kepalanya yang masih sakit.

"Jay, kau tak buat apa-apa kan?"

"Aku tak buat apa pun. Kenapa."

"Tak, takde apa-apa. Aku harap kau kontrol diri kau tu. Aku ni sepupu kau."

Jay hanya boleh mengangguk sahaja, dia tiada benda nak cakap.

Tok tok tok...

Mereka berdua memandang kearah pintu yang diketuk itu. Sunghoon berdiri lalu membuka pintu dan ada anggota polis sedang berdiri di depan pintu.

"Kami nak jumpa Park Jongseong."

****
Jungwon dan niki mahu pergi ke bilik itu tapi ada beberapa anggota polis yang sedang membuat siasatan.

"Macam mana nak masuk dalam bilik itu? Dahlah ada polis pulak tu." ucap niki

Jungwon sedang memikirkan untuk masuk kedalam. "Apa kata kalau besok malam kita pergi sekolah ni."

"Kenapa besok pulak?"

"Kau tau malam ni polis akan jaga dekat sini supaya pembunuh itu takkan masuk kesini." Jawab jungwon yang sedikit berbohong.

Niki mengangguk pelan "Ah betullah apa kata kau."

Mereka berdua pun membalikkan badannya dan terus berjalan dengan tenang.

"Eh alang-alang tu lepas balik kita pergi tengok Jay hyung dekat hospital." ajak Jungwon

"Boleh, jom"

****
Jay dan Sunghoon cuma memerhatikan beberapa anggota polis kira-kira dalam tiga orang dan seorang detektif yang sedang memandang ke arah mereka.

"Iya saya Park Jongseong tapi panggil saya Jay. Ini ada kenapa ye detektif?"

"Okey Jay, saya adalah detektif nama saya Kim Namjoon boleh detektif Namjoon."

"Oke..."

"Memandangkan kamu adalah saksi dan korban boleh kamu bagitau apa yang terjadi?"

Jay mengangguk dan menceritakan apa yang berlaku dan tiba-tiba menjumpai mayat tersebut. Sunghoon cuma mendiamkan diri.

Namjoon mengangguk faham. "Jadi kamu tak nampak siapa orangnya?" tanya Namjoon

"Tak, saya rasa dia seorang sahaja ada dekat bilik tersebut." jawab Jay sambil melihat kearah tingkap.

Namjoon pun berbincang dengan tiga anggota polis dan akhirnya mereka mengangguk faham. Jay dan Sunghoon berdiam diri, mereka berdua tidak faham apa yang mereka berempat bincangkan.

"Baiklah Jay terimakasih kerana memberikan kerjasama dan penjelasan kamu. Kami pergi dulu ya, have a nice days boys." ujar Namjoon lalu menutupkan pintu dan itu membuatkan mereka berdua menghembuskan nafasnya lega.

Selepas mereka tutup pintu, ada satu tangan sedang memegang pintu, itu adalah Jungwon dan Niki.

"Hai Jay hyung, macam mana keadaan hyung, okey?" tanya Jungwon lalu meletakkan makanan di atas meja.

"Hai Jungwon, Niki, aku okey je. Ada luka sikit."

"Hyung kami ada bawak makanan, hyung kena makan tau." tegur Niki

Jay hanya mengangguk lalu melihat ke arah mereka bertiga. Suasana mulai hening dan tiada siapa membuka suara sekali pun.

"Oh ye hyung, sebelah hyung siapa tu hyung?"

Jay menengok sebelahnya, Sunghoon yang sedang tertidur. Sejak bila dia tidur ni.

"Oh ni sepupu aku, namanya Sunghoon. Umur kitorang sama je."

Dan itu membuatkan Jungwon dan Niki mengangguk faham.

"Eh bukannya korang selalu bertiga ke?"

"Oh Sunoo hyung sakit jadi dia tak dapat datang ke sekolah." jawab Jungwon.

"Oh"

"Hyung cuba tengok ni." Jungwon mengambil sekeping kertas di dalam poket seluar lalu membagikan pada Jay.

Jay mengambilnya lalu membacanya. Itu membuatkan Jay sedikit terkejut.

"Korang jumpa kat mana?"

"Dekat poket hoodie hyung. Sorry hyung kami tak bagitau hyung sebab masa tu hyung tidur." ucap Niki

Jay sepertinya mengingat sesuatu tapi apa dia?

...

.
.
.
.
.
.
Tbc...

Bye jgn lupa vote dan comment

SECRET || ENHYPEN TXT {✔}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang