10 - Them

86 6 0
                                    

Happy Reading

★★★★
Jay sudah membaik pulih dalam masa seminggu untuk menghilangkan luka-luka ini. Dan kembali bertugas seperti biasanya.

Jay masih memikirkan tentang kertas tersebut. Kenapa dia letakkan di bajunya? Kenapa dia tak letakkan di tempat security yang telah mati itu. Adakah ini petunjuk untuknya atau mereka? Sepertinya Jay harus memecahkan petunjuk itu di bilik tersebut seorang diri, mungkin dia akan mengajak sepupunya.

****
"Hueee tiga hari hyung tak datang!! Jungwon rindu lah dekat hyung!"

"Hueee Niki pun rindu dekat Sunoo hyung!"

Sepertinya korang tau siapa mereka, mereka berdua akan menjadi seperti biasa apabila Sunoo tiada, tetapi bila Sunoo datang ke sekolah mereka berdua lah yang akan memeluk Sunoo terlebih dahulu. Diorang ni manja betul.

Sunoo menjeling ke arah mereka berdua. "Heh! Tiga hari je pun, bukannya aku pergi selama-lamanya." kata Sunoo dan secara tiba-tiba satu jari meletakkan di mulutnya.

"Syutt, hyung tak boleh cakap macam tu. Nanti siapa nak jaga kan adik-adik hyung ni." ucap Niki yang kedengaran agak drama ya.

"Eii, korang siapa? Korang bukan adikku. Aku anak tunggal."

Kata-kata Sunoo agak menyakitkan sekali bagi Jungwon dan Niki. Apatah lagi dengan readers kita ni yang anggap sebagai suaminya.

"Dah, sudah lebih baik korang cerita apa yang terjadi bila aku takda dekat sekolah ni."

"Masa hyung takde ada kes pembunuhan dekat bilik berhantu tu."

Sunoo mengangkat sebelah keningnya "Memangnya siapa yang bunuh siapa?"

"Pembunuhnya tak tahu siapa tapi yang dibunuh itu adalah security sekolah ni."

Sunoo mengangguk faham, "Jadi korang nak cari tahu siapa pembunuhnya itu?" tanya Sunoo pada mereka berdua.

"Nak cari, tapi Yeonjun hyung larang. Yeonjun hyung tak tau yang egois kitorang ni agak lain sikit. Kami nak cari juga sebab kami dah jumpa bukti. Lagipun malam ni kitorang nak cari."

"Keras kepala betul korang ni."

"Memang pun."

****
Sekumpulan lima orang yang sedang berkumpul di kelas. Mereka sepertinya sedang berbincang sesuatu pasal bilik tu?

"Korang tau kan? Apa yang terjadi baru-baru ni kan?"

Mereka berempat mengangguk tandanya mereka semua tahu apa yang terjadi.

"Korang tau polis nak buka balik kes 3 tahun yang lepas." ucap Yeonjun

"Oh yakah? Macam mana hyung tau."

"Korang tau Jake, anak polis. Aku sembang sekejap dengan dia. Tiba-tiba dia tercakap pasal kes ni." jelas Yeonjun dan sedikit dia berbohong pada mereka.

"Malam ni jadi?" tanya Kai pada mereka berempat

Mereka berempat mengangguk tanda setuju untuk pergi malam ni.

****
Heeseung berada di perpustakaan bersama Jake. Mereka sedang membaca buku sambil berbincang tentang bilik dengan penuh misteri itu.

"Jake, aku nak tanya siapa salah seorang daripada diorang?"

"Entahlah mungkin, Yeonjun hyung?"

"Kenapa pulak?"

Jake menggaru kepalanya yang tidak gatal, "Hyung tau, dua hari yang lepas Yeonjun hyung mungkin terdengar perbualan aku dengan orang lain tentang kes pembunuhan pada tiga tahun yang lepas. Kes tu, polis nak buka balik."

"Serius lah? Kenapa pulak?"

"Entahlah, aku pun tak tau."

Mereka berdua berdiam sebentar kerana tiada lagi yang mahu bicarakan. Tiba-tiba sahaja Jake membuka suara,

"Hyung, kau macam mana? Bapak dia marah lagi ke dengan hyung?"

Heeseung tersenyum lalu tergelak kecil, "Haah tapi takpe, dia tak boleh salahkan aku pun sebab bukti diorang tak cukup untuk mereka salahkan aku."

"Jadi, mereka tak tau siapa pembunuh dari anak tuan Yang?"

"Heem, hyung masih kesian tengok bapaknya nak naik gila. Tapi tulah dia tak tahu apa yang terjadi pada anak sulungnya yang entah hilang kemana. Dia lebih penting anak keduanya daripada anak pertamanya" jelas Heeseung dan membuatkan Jake terdiam.

****
Malam hari sudah pun tiba, Jay dan Sunghoon sudah sampai ke sekolah dan langsung memanjat pagar sekolah.

Mereka berdua turun dan berjalan dengan perlahan, kemudian mereka masuk kedalam sekolah tanpa ada pengawasan security guard ataupun CCTV.

"Wei kau serius ah nak cari petunjuk tu dalam bilik tu?"

"Haah, aku serius."

Sunghoon menjeling kepada Jay dan itu membuatkan dia harus pasrah dengan keadaan seperti ini. Dia harus berhati-hati dengan CCTV ataupun sekitar kawasan sekolah ni, Dia harus berhati-hati.

Sudah sampai di tempat tersebut, mereka akan membuka pintu dengan kuat. Kiraan 1,2,3...

Bukk!

Prak!

Jay menyuluh kearah yang berbunyi itu dan mereka berjalan sangat perlahan kerana mereka harus berhati-hati, mereka berjalan dan mereka terkejut melihat dua orang sedang jatuh dari kerusi dan mereka adalah...
























"Sunoo, Niki? Korang buat apa kat sini."
























"Eh? Korang pun ada?"

Jay menyuluh kearah belakang diikuti oleh Sunghoon untuk melihat seseorang yang tengah bercakap.

"Hyung kau buat apa kat sini?"































"Wahh adakah permainan ini akan bermula!?"

"Aku tak sabar nak tahu siapa pembunuhnya. Tak lama lagi, kerja aku dah habis dan aku boleh hidup bebas."

.
.
.
.
.
.
Tbc...

Bye jangan lupa vote dan comment.

:)

SECRET || ENHYPEN TXT {✔}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang