04 - Story

115 6 0
                                    

Happy Reading

Jgn lupa vote dan comment sesuka hati korang.

★★★★
Pada masa yang sama dan pada pukul lima petang. Mereka akhirnya balik ke rumah masing-masing.

Cuma tinggal Jungwon dan Soobin abang sepupunya di kantin.

"Jungwon, kau nak balik rumah aku ke atau rumah kau?" tanya Soobin sambil memandang kearah Jungwon

"Rumah hyung." jawab Jungwon

"Macam biasa?"

Jungwon hanya boleh mengangguk, dia pun tak tau apa yang terjadi pada kedua orang tuanya itu.

Soobin melihat muka kebingungan Jungwon itu, Soobin hanya boleh menggeleng pelan.

"Dah lah Jungwon, jom lah balik." kata Soobin lalu meninggalkan Jungwon keseorangan.

"Ehh hyung tunggu lah!!" jerit jungwon lalu mengambil begnya sambil berlari menuju ke Soobin.

****
Sesampainya di rumah Soobin mereka langsung masuk kedalam tanpa memberi salam. Yelah rumah tu bukan ada sapa pun takkan nak bagi salam kat hantu kot.

Dalam satu jam untuk mereka mandi makan apa semua akhirnya mereka duduk kedalam bilik masing-masing. Soobin membawa makanannya dan duduk di ruang tamu.

Tapi yang Soobin nampak di ruang tamu adalah jungwon sekali, tiba-tiba dia duduk sini. Selalunya duduk dalam bilik sampai esok, esoknya baru nampak batang hidung.

"Jungwon, kau...nak bagitau apa-apa ke?" tanya Soobin sambil makan makanannya.

"Haah"

"Apa dia?"

"Hyung tau tak blok C ada bilik yang tak digunakan tu. Tu bilik apa?"

Soobin hampir tersedak mendengar pertanyaan Jungwon. Soobin ragu untuk menjawab tapi apa boleh buat jawab jelah.

"Sebenarnya bilik tu bilik stor tapi bilik tu tak digunakan selepas mereka tau yang ada murid selalu duduk situ untuk ponteng sekolah. Lepastu bilik itu dilarang digunakan untuk murid-murid sebab ada kes pembunuhan." jelas Soobin panjang lebar pada Jungwon.

Jungwon pun mengangguk faham apa yang dikatakan oleh soobin.

"Tapi kenapa bilik tu dijadikan tempat pembunuhan?"

Soobin terdiam seketika. Lepastu dia mengangkat bahunya, tanda dia tidak mengetahui hal tersebut.

"Entahlah aku tak tau pasal ni,"

'Penipu'

"Kalau kau tau pun kau cari kat mana?" tanya Soobin dengan ragu-ragu.

"Cari dekat Google tentang sekolah ni dan juga kes yang pernah diorang alami. Tak sangka, banyak juga kes dekat sekolah ni."

"Oh.. aku ingat kau dah tau." ucap Soobin pelan supaya tidak dengar apa yang dia katakan.

"Hyung kata apa tadi?"

"Takde apa lah, hyung nak masuk bilik dulu. Selamat malam." kata soobin lalu bangun dari situ dan terus pergi begitu sahaja.

"Selamat malam juga hyung. Huh aku baru nak tanya pasal diorang aku harap diorang baik-baik sahaja." jawab jungwon lalu menutup semua suis dan berjalan masuk kedalam biliknya.

****
Pagi sudah pun tiba, Jungwon sudah bangun begitu juga dengan Soobin yang sedang menyiapkan sarapan mereka.

"Jungwon!! Makan sini cepat!"

"Baik hyung!!" jungwon pun pergi ke meja.

Semuanya makan dengan tenang tanpa ada suara sekali pun, itupun ada orang tercekik tulang adalah suara dia.

"Hyung, malam tadi hyung tak jawab pun pertanyaan jungwon."

"Hah? Yang mana?"

'Halah rupa-rupa lupa pulak dah dia ni.' dalam hati Jungwon sambil melihat muka soobin kebingungan.

"Yang tu, macam mana bilik tu jadi tempat pembunuhan tu."

"Bukannya kau tengok dekat Google? Kenapa tiba-tiba tanya aku pulak dah?"

"Halah takpa tapi aku baru teringat, bukannya kau mangsa pembunuhan tu ka?" tanya Jungwon dengan sedikit tekanan suara.

Soobin terus bangun dan mengatakan, "Aku tak tau." terus pergi ke dapur.

Jungwon mengangkat bahunya lalu dia suapkan makanan terakhirnya pada mulutnya lalu bangun dari tempat kerusi kemudian mengambil pinggan dan meletakkannya di dalam singki lalu dia terus berlari ke biliknya. Itu membuatkan Soobin geram dengan kelakuan Jungwon yang meletakkan pinggan begitu saja.

Jungwon yang berada di bilik lalu mengambil beg tapi dia malah melihat ke tingkap dengan mukanya agak datar. Agak-agak jungwon tengok siapa?

.
.
.
.
.
.
Tbc...

Sorry kalau chapter ini agak membosankan.

Jgn lupa vote dan comment sesuka hati korang

See you next chapter

SECRET || ENHYPEN TXT {✔}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang