13 - Revealed

103 5 1
                                    

Happy Reading dan jgn lupa vote dan comment.

Rasanya chapter ni agak panjang. Jangan bosan tau bacanya. :D

★★★★
"HAHAHAH!" gelak orang itu dan langsung menepuk tangannya berkali-kali.

"Baru sekarang, korang nak merasakan kehilangan seorang?"

Orang itu langsung masuk kedalam dan menampakkan dirinya berpakaian hoodie yang berwarna hitam sambil menutup muka menggunakan topeng dan topi.

"Haih kesian aku tengok korang, baru sorang dah mati korang dah menangis. Apa khabar pada diorang yang telah korang bunuh orang yang tak bersalah?"

"A-apa maksud kau!?" tanya Yeonjun pada orang itu.

"Kenapa? Betulkan apa kata aku? Maksud aku, diantara korang semua adalah pembunuh ataupun korang semua yang pembunuh."

"Lebih baik kau bagitau siapa kau sebenarnya."

"Takkan, sebelum aku menemukan siapa pembunuh pada adik aku!"

"Lebih baik korang carilah pembunuh itu. Dan mungkin itu korang. Rahsia korang akan terbongkar tak lama lagi. Bye."

"Kurang ajar." Yeonjun langsung menahan orang itu sampai orang itu tersandar dengan kuat.

"Apa, terasa benda yang aku cakap tu. Ke kau yang pembunuhnya?"

Muka Yeonjun mula pucat lalu dia melepaskan orang itu dan orang itu langsung pergi.

Jay yang tak terima langsung berkata pada Yeonjun "Hyung kenapa lepaskan dia? Sepatutnya hyung buka topengnya supaya kita tau siapa dia!"

"Diam Jay!"

"Lebih baik korang semua mengaku siapa pembunuhnya." Soobin yang tiba-tiba sahaja bercakap.

"Hyung kena ingat tau pembunuh takkan bagitau siapa dirinya walaupun dia ada dalam di kalangan kita." jawab Sunoo

Semua diam dan mereka semua tak tau yang mahu bercakap apa.

Tak!

Lampu tiba-tiba sahaja tutup dengan sendiri. Dan itu membuatkan mereka semua tak nampak keadaan sekeliling. Niki tiba-tiba terlanggar satu almari dan itu membuatkan Niki terjatuh, Sunoo pula terjatuh kerana terlanggar kaki Taehyun, Jay dan Sunghoon terjatuh kerana terkejut dan melanggar satu sama lain. Sama juga seperti Yeonjun dan Beomgyu melanggar satu sama lain. Kai dan Soobin cuma diam dan duduk di posisi mereka.

Tak!

Lampu buka balik dengan sendiri dan Soobin nampak mereka semua terduduk kerana kesakitan kecuali Kai yang diam sahaja di tepi tingkap tersebut.

Soobin binggung melihat Kai yang berdiam diri sahaja di tepi tingkap. Dan secara tiba-tiba badan Kai terangkat dan mereka semua sedar dan langsung memandang ke arah Kai.

Kai yang badannya merasa kaku dan tidak bercakap sepatah dua kata. Yelah kalau ada orang jatuh mesti dia yang gelak dulu.

Mereka tak sempat nak selamatkan Kai kerana Kai jatuh terlebih dahulu. Mereka semua pergi ke arah tingkap dan melihat Kai yang sedang membaring dan badannya penuh berdarah.

Semua merasakan kesakitan tersebut.

Puk

Puk

Puk

Semua membalikkan badan mereka dan melihat orang itu lagi, tapi ini ada dua orang yang memakai benda yang sama.

"Kesian? Tapi aku tengok korang tak kesian pun. Ke dia menyusahkan?"

"Tsk, kau ke yang bunuh dia!?" tanya Jay pada orang itu.

Orang itu mengangguk, memang dia yang bunuh Kai menggunakan suntikan mati, sebabtu badan Kai rasa kaku.

"Aku tak bunuh dia tapi aku terbaling suntikan mati ni." ucapnya lalu menunjukkan suntikan itu pada mereka.

"Kau memang gila." bisik Soobin dan itu membuatkan orang itu mendengar.

"Aku, gila?" ucapnya lalu menunjukkan jarinya pada dirinya sendiri.

"Korang yang gila! Meh sini aku bagitau rahsia korang satu persatu."

Muka mereka semua cuak dan terkejut pada masanya.

"Choi Yeonjun, seorang murid yang pandai dan selalu dapat nombor satu. Tapi bila kau dapat nombor dua atau tiga, kau rasa kecewa dan marah. Mesti kau rasa dendam kan? Lepastu kau ajak pergi bilik ni kau terus bunuh dia." jelas orang itu dan membuatkan Yeonjun marah.

"Apa yang kau merepek ni."

"Hyung are you seriously?" tanya Soobin dengan perasaan kecewa

"Soobin kau tak payah nak berlakon sangat! Sebab kau pun dekat situ jugak dan kau pun bunuh orang yang kau tak suka, sebab dia dapat keputusan yang cemerlang dalam kelas. Betulkan hyung?"

Soobin menelan air liur kerana dia terlalu takut.

"Beomgyu, kau sama je dengan Taehyun dua-dua psychopath kau bunuh orang yang tak bersalah dengan kau."

Beomgyu hanya diam dia malas nak bergaduh. Tapi dia rasa kecewa sedikit dengan dirinya.

"Jay, Sunghoon dan Sunoo, korang bersubahat nak bunuh adik aku sendiri. Adik aku memang nerd tapi korang buli dia sampai dia nak bunuh diri. Dan akhirnya korang bunuh adik aku dengan tangan korang sendiri."

Mereka bertiga terkejut mendengar orang itu bercakap rahsia mereka.

"Shit? Macam mana dia boleh tau."

"Sial"

"Maafkan aku hyung." dalam hati Sunoo sedikit dia mengeluarkan air matanya.

"Tsk, lebih baik kau tunjukkan diri kau yang sebenarnya." ucap Yeonjun

"Oh boleh, dengan senang hati." orang itu mula membuka topengnya dan juga orang di sebelahnya juga membuka topeng tersebut.

"Hai"

























"JUNGWON, HEESEUNG!?"













































.
.
.
.
.
.
Tbc

Yeaa rahsia diorang dah terbongkar uhuk. Sorry Hueningkai :(

Bye guys :3

SECRET || ENHYPEN TXT {✔}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang