16 - Final

99 5 0
                                    

Happy Reading

Chapter agak panjang harap tak membosankan.

★★★★
"Jadi, korang nak main atau bye-bye?" tanya Jungwon

"Ck, kau ingat kau boleh menang?" kata Yeonjun lalu mengeluarkan pisau kecil di poketnya.

'Lah orang tanya dia, dia tanya balik' - Jungwon

"Mungkin. Tapi kalau kau kalah selamat tinggal. Kalau kau menang korang tetap akan jadi mayat." ucap Heeseung

Ting

Lampu tutup secara tiba-tiba, semua orang terkejut dan mereka tak nampak kerana terlalu gelap. Sepatutnya dekat luar ada lampu tapi tulah lampu semua tutup.

Dan ini mudah bagi Jungwon dan Heeseung.

Jungwon berada di belakang Niki dan terus menariknya keluar dari bilik tersebut.

"Niki lebih baik kau duduk dekat sini, bahaya. I'm sorry Niki kerana libatkan kau."

"Hyung-" Niki baru sahaja mahu bercakap tiba-tiba pintu tutup dengan kuat.

Niki hanya mampu berdoa semoga mereka baik-baik sahaja.

****
Heeseung dan Yeonjun bertarung sesama sendiri kerana Yeonjun tau gerak geri Heeseung. Pisau mereka berdua bersatu dan tiada kecederaan sama sekali. Pada masa yang sama Soobin mencuba untuk membantu Yeonjun menggunakan tendangannya. Dan Heeseung berjaya mengelak dari tendangan tersebut.

'Tak boleh jadi ni.'

"Tck" Heeseung berdecik lalu mengeluarkan pistol dari poketnya lalu pistol itu menghala ke arah Soobin dan

Bang!

Tembakan pistol tersebut mengenai pada Soobin. Dan Soobin terhempap pada lantai.

"Padan muka." gumam Heeseung lalu melihat Yeonjun yang sedang menengok ke arah Soobin.

"Kurang ajar kau."

Bang! 

"Lambat" ucap Heeseung lalu meniup pucuk pistol tersebut.

"Dan sekarang ni tinggal kau pulak." kata Heeseung pada Beomgyu yang duduk sambil memandang ke arah Heeseung.

"Cubalah kalau kau berani." ucap Beomgyu sambil tersenyum sinis.

****
"Kita kena pergi dari sini secepat mungkin." risau Sunoo

"Kau tau kan bilik ni besar nak mampus. Kita kena cari jalan lain." ucap Sunghoon

"Heh! Korang diam boleh tak? Nanti Jungwon tau yang kita ni ada dekat sini." jelas Jay

"Kenapa tak boleh ke?"

"Memanglah tak boleh nanti Jungwon dengar." ucapnya sambil melihat mereka berdua dan muka mereka ketakutan.

"Korang kenapa pandang aku macam tu?" tanya Jay pada mereka berdua.

"C-c-cuba k-kau tengok belakang."

"Hah?" Jay terus menengok ke belakang dan ada Jungwon yang sedang berdiri santai.

"Hai" tegur Jungwon sambil melambai tangannya.

Mereka bertiga gelabah dan bila mahu berlari diorang terhalang oleh Jungwon.

"Korang nak pergi mana? Kalau korang nak pergi dari sini lebih baik aku bunuh korang." ucap Jungwon dan mula mengambil pisau di poketnya.

Mereka bertiga cuak sebab mereka nak dibunuh. Secara tiba-tiba Jungwon tiada di hadapan mereka.

Sunoo merasakan lengannya sakit, bila dia menengok ke arah tepi ada pisau dan pisau itu terlepas. Dia memegang lengannya dan itu rasa sakit sekali. Tapi badan belakang dia merasakan dia dibunuh dan kalini Sunoo pasrah. Dia tau dia takkan hidup lama. Dirinya jatuh ke lantai dan mati.

Jay terkejut melihat Sunoo terbaring dan juga Sunghoon. Jay melutut dan berusaha untuk bangunkan Sunghoon. Bila dia mengecek tubuh badan Sunghoon dan ada kepalanya berdarah.

"Woi bangun lah!" Jay sedang berusaha membangunkan Sunghoon. Walaupun dia dah mati.

"Dia dah mati, buat apa kau nak kejutkan dia. Aku tau dia adalah sepupu terbaik bagi kau.

Tapi aku takkan biarkan kau hidup seorang, aku akan bunuh kau macam sepupu kau dan kawan kau tu." ucap Jungwon

Jay tiba-tiba memegang kepalanya yang merasakan kesakitan tersebut. Tiba-tiba dia ingat apa yang dia lakukan sebelumnya.

"Kau nak tau?"

Pertanyaan itu membuatkan Jungwon memiringkan kepalanya itu.

"Aku lah yang bunuh adik kau, sebab apa? Sebab dia menyusahkan dan juga dia terlalu bodoh dan cepat percaya apa yang kami katakan." jawab Jay? sambil memegang pisau dan dia memusingkan pisau itu.

Jawaban itu membuatkan Jungwon marah dia berjalan dan langsung bagi tendangan pada Jay. Jay pun terhempas di dinding dan terus dia terduduk sambil badannya yang merasakan kesakitan itu.

"Tak guna kau Jay."

Jay? yang mendengar itu langsung tertawa.

"Hahahahah aku Jay no i'm not Jay, i'm Jongseong.

Kau lupa yang budak ni ada sakit mental? Yap itu aku."

"Apa masalah kau sebenarnya dan kenapa kau ada dekat badannya?"

"You know fun? Dan aku ni adalah kembar dia. Dia tau, semua keluarga aku pun tau. Dan sekarang aku bunuh kau."

"Marilah."

Jongseong pun lari ke arahnya dan mula memajukan pisau itu. Jungwon mengelak dari pisau tersebut dan dia terus bagi lutut kanannya di perut Jongseong.

"Tak guna."

Jongseong berlari dan terus memajukan pisau itu tapi Jungwon mengelak dan terus memukul leher di belakangnya, itu membuatkan Jongseong pingsan.

"Kau lagi menyusahkan daripada adik aku. Selamat tinggal." ucap Jungwon dan langsung membunuhnya menggunakan pisau.

Heeseung pun sudah selesai menyelesaikan masalahnya dengan psychopath gila itu.

Jungwon memandangnya atas bawah. "Banyak darah, kau buat apa?"

"Entah lah aku pun tak tau apa yang aku buat. Jom kita blah dari sini."

"Baiklah"

Mereka berdua keluar dari bilik tersebut dan mereka menampakkan Niki tertidur sambil memeluk tubuh badannya.

Mereka berdua memandang satu sama lain dan mereka menghela nafas, terpaksa mereka harus membawa Niki dari sini. Heeseung mengangkat Niki dan terus berjalan seperti biasa. Kerana mereka berdua tau yang Niki tidak terlibat mana-mana pembunuhan.

.
.
.
.
.
.
Tbc...

SECRET || ENHYPEN TXT {✔}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang