08 - Visit

96 5 0
                                    

Happy Reading!!

Jgn lupa vote dan comment.

★★★★
Keesokan harinya seperti biasa suasana yang agak sunyi, ketiga-tiga orang tersebut kembali menjenguk Jay seperti biasa dan sembang bersama.

Beberapa jam kemudian dengan sunyinya, tiba-tiba Sunghoon berdengkur sambil tidur. Itu membuatkan Niki tersembur air pada Jungwon.

Jay terus menengok ke arah Sunghoon. Dan dia terus menepuk muka Sunghoon yang sedang menatap ke arah langit.

Puk

Sunghoon terus bangun dalam keadaan mamai. Mukanya memandang kearah Jay lepastu memandang kearah dua orang budak tengah bergaduh.

"Hah? Apa yang terjadi disini? tanya Sunghoon pada Jay

Jay memandangnya biasa lalu menjeling ke arah Sunghoon. "Takde apa lah. Woi dah-dah lah tu!!"

"Kau ni kan, aku dah minta maaf kan!"

"Ada aku kesah. Kau lap muka aku sekarang. Kau dahlah sembur kat muka aku!! Jijik tau tak!!"

Ceklek

Mereka berempat terkejut secara serentak mendengar suara pintu terbuka. Dan yang membuka pintu adalah Heeseung, Jake dan lima orang sedang memandang mereka.

"Uyo ramainya, padahal korang berempat, tapi aku rasa macam ramai la pulak." ucap Heeseung

Mereka berempat menjeling kearah Heeseung.

"Jay, kau ok tak?"

"Aku ok je hyung, jangan risau."

Mereka mengangguk faham, mereka tidak akan menanyakan lagi soalan padanya.

"Soobin hyung~ ada tisu tak?" tanya Jungwon, dia merisaukan tentang mukanya yang menawan.

"Ada, kenapa?"

"Nak."

Soobin pun mengambil tisu di poketnya lalu bagi pada jungwon. Jungwon pun mengambilnya lalu mengelap pada mukanya.

"Jungwon, kau dah kenapa." yang membuka suara itu adalah Yeonjun.

"Huhuhu, niki tu sembur air dekat muka orang." kata jungwon lalu menunjukkan jari telunjuk pada niki.

Niki yang kesabarannya setipis tisu lalu mengatakan "Eh hyung aku dah minta maaf kan. Meh sini aku lapkan untuk kau."

"Tak payah. Welk." Jungwon menjulurkan lidahnya pada Niki. Yang maknae siapa ni?

Mereka semua tergelak kecil melihat kelakuan mereka berdua.

"Eh dah-dah lah tu. Lebih baik kita cakap pasal benda lain macam mana?" tegur Yeonjun pada yang lain

Dan mereka pun setuju untuk bercakap pasal benda lain iaitu tentang bilik tersebut.

"Kau rasa siapa mayat tu?" tanya Yeonjun.

Semua memandang kearah Jay untuk memberitahu siapa mayat yang dia nampak dekat bilik tersebut.

"Security guard yang mati depan pintu masuk." jawab Jay mengeluh.

"Ohh, tapi kau tau luka mayat tu dekat mana?" tanya Beomgyu pada Jay.

"Entah, dekat kepalanya ataupun badannya. Aku tak tau." Jay mengangkat bahunya kerana dia tak tahu sama ada luka tu ada dimana.

Jake yang tiba-tiba meletakkan satu files. Mereka pun mengambil beberapa files tersebut dan didalamnya ada gambar atau mangsa yang mereka dapat.

"Kau dapat mana ni Jake?"

"Aku dapat."

"Hah"

"Tck, aku kan anak polis, aku curi."

"Apa!"

"Yoo chill guys, aku dah minta izin kat bapak aku, kot-kot korang pun ada sekali dekat gambar tu." gurau Jake lalu dia memandang rendah ke arah seseorang yang sedang menahan diri untuk marah.

"Eh, gambar ni tahun berapa?" tanya Kai pada Jake.

"Oh yang tu, tak salah aku tahun 2019. Mereka dah buat pembunuhan pertama dekat sekolah ni."

Semua orang terdiam mendengar kata Jake.

"But how? Takkanlah mereka ada masalah yang diorang takleh hadapi."

"Maybe? Sebab mereka ada masalah masing-masing seperti masalah keluarga, kesihatan, masalah ujian dan lain-lain." jelas Jake dan itu membuatkan mereka bersetuju tentang itu.

"Tapi yang lebih tepatnya adalah dua perkara iaitu kesihatan dan keluarga." Tiba-tiba sahaja Soobin bersuara

"Yang pertama adalah kesihatan, sebab apa? Sebab kadang-kadang mereka ada mental dan fizikal yang bermasalah dan itu boleh menyebabkan masalah kesihatan mereka teruk. Masalahnya adalah penyakit diorang yang mereka hadapi sekarang.

Yang kedua adalah keluarga, keluarga yang memiliki masalah dan ikatan pada anak-anak. Seperti parents diorang adalah strict parents, parents ni akan paksa anak untuk menduduki tempat pertama dalam kelas, walaupun anaknya dah pandai tak kat mana pun, parents akan memaksa juga. Korang tau tak, yang parents ni tak tau yang anak-anaknya depression, stress dan lain-lain.

Mereka pandai menyembunyikan sesuatu dalam diri mereka." jelas Soobin lalu senyum pada mereka yang sedang mencuba memahaminya

"Oh ya, ibu bapa kan lebih mementingkan nilai daripada kesihatan anak-anaknya sendiri. Sebabtu diorang lebih bunuh diri ataupun bunuh orang lain yang mendapatkan tempat pertama, kerana mereka cemburu." jelas Yeonjun yang membuatkan mereka terdiam, betul apa kata Yeonjun tu.

"Tapi bukan korang ke?"

Semua memandang kearah Jungwon yang dia tiba-tiba bercakap tentang itu.

"Apa kau kata Jungwon?" tanya Soobin

"Hah? Takde apa lah aku tengok gambar ni ada 9 orang yang berpakaian tertutup."

Beberapa dari mereka terdiam dan ada seorang tegur,

"Jom lah kita balik dah pukul 5 ni."

Mereka semua mengangguk lalu membereskan apa yang patut.

***

"Apa yang kau jelaskan semua salah."

"Yang salah itu adalah diorang. Si pembuli dan pembunuh."

.
.
.
.
.
.
Tbc...

SECRET || ENHYPEN TXT {✔}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang