Happy Reading
★★★★
Yeonjun, Soobin, Beomgyu dan Hueningkai sedang berjalan mencari Taehyun yang menghilang entah kemana, selepas Taehyun katakan dia akan mencari sekitar sini sahaja.Tetapi selepas itu dia menghilang entah kemana.
"Haih, manalah si Taehyun ni." ucap Kai yang sedang mencari Taehyun
Beomgyu melihat sekitar lalu dia menjumpai satu kertas yang dia tidak nampak sebelum ni. Dia mengambil kertas itu dan mula membacanya dalam hati.
Hai pembunuh ataupun psychopath kau ingat kau bunuh aku ni tiada dendam? Tapi bukan aku lah yang nak balas dendam tapi abang aku. Aku harap kau tau lah siapa dia ataupun kau tak tau siapa dia. Tak kesah lah, janji kau akan mati di tangan abang aku. Jumpa di neraka.
Dahi Beomgyu berpeluh sekaligus mengigil, siapa yang memberitahu bahawa dia adalah psychopath dan juga pembunuh. Beomgyu langsung membungkus kertas tersebut menjadi bulat dan langsung membuang entah kemana.
"Beomgyu kau okey tak? Dahi kau berpeluh." tanya Soobin
Beomgyu langsung mengelap peluh pada dahinya dan langsung mengatakan "Aku okey je cuma bilik ni rasa panas pulak."
Soobin cuma mengangguk, betul juga ada rasa panas dekat sini tapi ada juga rasa sejuk.
Prang!
Prang!
Prang!
Mereka berempat langsung berjalan kearah almari yang berbunyi.
Yeonjun memandang ketiga kawannya lalu berbalik ke depan almari yang mengetuk beberapa kali.
Yeonjun langsung membuka pintu almari tersebut. Mereka bertiga membulatkan matanya kerana terkejut ada seorang yang langsung terjatuh dan sepertinya mereka kenal siapa dia.
Bugh!
"TAEHYUN!." semua menjerit sehinggakan Jay, Sunghoon, Sunoo dan Niki dengar dan pergi kearah suara tersebut.
Mereka berempat terkejut melihat Taehyun yang sedang membaring di paha Soobin. Muka Taehyun penuh dengan darah dan lebam dan juga mulutnya sedikit tergores. Taehyun merasakan badannya tidak boleh bergerak dan sakit di bahagian perutnya yang sudah ada pisau.
"Taehyun kenapa kau jadi macam ni. Bagitau aku siapa yang buat kau jadi macam ni." ucap Yeonjun dan Taehyun tidak menjawabnya.
Tapi Taehyun mencuba untuk bercakap "Hyu-hyung, maafkan aku hikss." ucapnya dan itu membuatkan mereka semua mendengarnya.
"Takpe Taehyun...please bagitahu apa yang terjadi pada kau."
Taehyun menggeleng "Hyun tak mau, biarlah Taehyun jadi macam ni. Taehyun nak hapuskan dosa-dosa Taehyun pada tuhan. Taehyun bersalah kerana membunuh orang yang tak salah hikss."
"Takkanlah kau nak taubat dengan cara macam ni, hah? Lagipun ni semua salah kepribadian kau dekat dalam diri kau tu!" marah Yeonjun lalu menggosok rambutnya dengan kasar.
"Sudahlah hyung nak buat macam mana. Takdir Taehyun dah jadi macam ni."
"Beomgyu hyung, tolong jangan bagitau mama papa. Ah takpelah diorang bukan kesah pun dengan Taehyun. Tapi hyung kena janji jangan bagitau papa ngan mama tau."
Beomgyu hanya menatapnya dengan perasaan yang kecewa.
"Uhuk uhuk dah lah taehyun penat hadapi semua ni, lebih baik taehyun mati je kan?"
"Taehyun tolong bertahan."
Jay mencuba untuk menelefon hospital tapi tidak diangkat kerana signal sini baru sahaja putus.
Taehyun tak sempat nak kata-kata terakhir akhirnya Taehyun mati begitu sahaja. Soobin yang melihat ke arah lain lalu melihat ke Taehyun yang sudah terlelap pada pahanya itu.
"Taehyun?" ucap Soobin sambil menepuk mukanya untuk bangun.
"Taehyun, woi bangun lah!!" ucap Soobin dan itu hampir semua orang menengok kearah Soobin yang sedang memeluk Taehyun.
"Soobin hyung, Taehyun hyung kenapa?" tanya Sunoo
Soobin menggeleng kepalanya dan itu membuatkan Yeonjun menanyakan sekali lagi pada Soobin.
"Soobin, Taehyun kenapa?"
"Taehyun dah takde hyung, hiks!"
Semua terkejut dan itu membuatkan mereka semua sedih. Mereka semua tak sempat nak selamatkan Taehyun.
Yeonjun sempat memukul meja dengan kuat. Semua menangis tapi bukan semua lah yang menangis.
Hueningkai secara tiba-tiba berteriak "SIAPA YANG BUNUH TAEHYUN KELUAR SEKARANG!"
"HAHAHAHA!!"
"Baru sekarang, korang nak merasakan kehilangan seseorang?"
.
.
.
.
.
.
TbcHehe, maafkan aku taehyun dan readers ✌
Bye 👋
KAMU SEDANG MEMBACA
SECRET || ENHYPEN TXT {✔}
Mystery / ThrillerRahsia mereka akan terbongkar satu persatu... {End} Don't copy my work dan ini adalah rekaan semata. Jangan serius sangat. :) 7/23 - 9/23