11 - Clue

78 5 0
                                    

Jgn lupa vote dan comment :>

Happy Reading ^^

★★★★
Mereka semua tak sangka terjumpa satu sama lain.

"Wow, ramai betul orang kat sini." ucap Beomgyu dengan santai.

"Baguslah kalau ramai macam ni, petunjuk pun ada dekat sekitar sini. Kalau boleh letak atas meja sini." kata Soobin dan itu membuatkan mereka mengangguk setuju.

Padahal plan diorang bukan macam ni.

Mereka teruskan mencari petunjuk yang berlaku pada mereka.

****
Jay dan Sunghoon sedang mencari di bahagian kiri dan sudah empat minit berlalu mereka berdua masih belum menjumpai satu petunjuk.

Semasa dalam pencarian petunjuk secara tiba-tiba Jay tersandung pada tali yang terikat pada kerusi tersebut. Sunghoon baru sahaja menyedari pada tali yang terikat pada kerusi itu.

"Jay kau okey?" tanya Sunghoon lalu mencuba membongkokkan badannya untuk melihat keadaan Jay.

"Aku okay je, haduh." jawab Jay sambil memegang kepalanya yang sakit secara tiba-tiba.

Sunghoon melihat sekitar dan dia menjumpai satu kertas yang berada di bawah meja ini. Sunghoon mengambil kertas tersebut dan membacanya...

Kau tau kau lah yang akan aku salahkan kau, dan aku akan menghantui diri kau juga. Sebab kau lah aku jadi macam ni, sebab kau juga aku dah mati. Kau tak perlu tau siapa aku, tapi kau lah yang bunuh aku setahun yang lepas.

Sunghoon terkejut membaca kertas tersebut dan dirinya merasakan bahawa dia sedang emosi. Tangannya menggigil memegang kertas tersebut, dia langsung koyakan kertas tersebut dan membuang kertas tersebut.

Dahinya berpeluh, takut orang-orang semua tau yang dia buat perkara ni.

"Sunghoon"

"WAHH" terkejut Sunghoon dan itu membuatkan Jay terkejut juga tapi tidak seperti Sunghoon, dah macam tengok hantu dah dia ni.

"Kau pahal sial, terkejut macam tengok hantu."

"Takde apa lah." ucapnya lalu memegang dadanya, jantungnya berdegup kencang.

Jay menjeling lalu melanjutkan pencarian tersebut.

****
Taehyun duduk di atas meja sambil menghayunkan kakinya itu. Lalu ada satu kertas berterbangan menurun ke arah Taehyun. Taehyun pun mengambilnya lalu membaca kertas itu tersebut.

Kau ingat, kau psychopath kau akan hidup tenang? Tak akan! Sebab aku tau mungkin suatu hari nanti kau akan terbunuh dan duduk neraka buat selama-lamanya. Dan disebabkan kau, aku hidup tak tenang sebab kau letak mayat aku dekat tempat lain. Aku akan pastikan kau akan tertangkap.

Taehyun menggengam kertas itu dengan kuat "Ck, siapa yang tulis dalam kertas ni, kurang ajar betul" ucapnya seorang diri lalu turun dari meja dan berjalan ke arah satu almari tersebut.

Taehyun membuka almari tersebut tanpa ada yang melihatnya.

Dalam almari tersebut ada mayat lelaki yang masih baru dan itu bukan kerja taehyun melainkan orang lain, dan taehyun tidak siapa orangnya.

"Hai, tengok apa tu?"

Taehyun mendengar suara tersebut, dia langsung membalikkan badannya kebelakang dan taehyun membulatkan matanya kerana dia masih tak percaya. Orang yang dia kenal dan rapat sekali dengannya.

"Lelaki itu aku yang bunuh dan kali ni aku akan bunuh kau juga."

Taehyun tergelak "Marilah kalau kau nak bunuh aku, mari sini, aku bunuh kau dulu."

"Hehe, baiklah."

****
Heeseung dan Jake baru sahaja sampai dalam 10 minit yang lalu. Dan sekarang ni mereka pergi ke pejabat untuk mencari fail yang boleh membantu mereka.

Jake menemukan fail murid yang telah mati dibunuh. Dia berpikir fail ni akan dibuang begitu sahaja, ternyata masih simpan.

"Hyung cuba tengok ni." Jake menunjukkan fail itu pada heeseung.

Heeseung pun mengambil fail tersebut dan mula membukanya. Sama sahaja seperti perkenalan murid prestasi dan sebagainya, jap, apa ni?

Heeseung mengambil sesuatu di fail tersebut, kertas nota yang bertuliskan...

















































Look behind you.

Heeseung dan Jake pun memusingkan badannya kebelakang dan...
























"Hai hyung."

BANG




















.
.
.
.
.
.
Tbc

Hai semua, so lagi beberapa chapter dah nak habis and bye-bye semua.

:D

SECRET || ENHYPEN TXT {✔}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang