14 - Flashback

99 6 0
                                    

Happy Reading

Jgn lupa vote dan comment

★★★★
Heeseung sekarang berada di rumah tuan Ceo Yang. Kini dia berada di pejabat peribadi tuan Yang.

"Ye tuan kenapa cari saya?"

"Saya nak kamu cari bukti dekat sekolah anak saya itu."

"Maksudnya saya kena menyamar lah ni?"

"Yep, kamu kena menyamar jadi murid baru dekat sekolah itu."

"Baiklah saya setuju. Jadi apa perlu saya buat selama saya berada di sana?"

"Kamu perlu mencari semua bukti yang ada dekat sekolah itu dan tempat kematian anak saya. Itu sahaja kamu boleh keluar."

"Baik tuan saya pergi dulu." ucap Heeseung lalu membuka pintu dan keluar dari pejabat tersebut.

Heeseung berjalan terus melihat ada Jungwon yang sedang duduk termenung melihat hujan yang lebat.

Heeseung mengetuk pintu supaya Jungwon tersedar dari lamunannya.

"Hey, Jungwon kau okey tak?" tanya Heeseung dan melihat Jungwon menundukkan kepalanya.

"Okey je hyung" jawabnya tanpa melihat ke atas.

"Jungwon kau sembunyikan apa dari hyung? Kenapa kepala kau menunduk, tengok hyung sekarang."

Tanpa ragu Jungwon mengangkat kepalanya dan melihat ada lebam dan luka di bahagian pipinya dan mulutnya.

Heeseung memegang luka Jungwon dan Jungwon merasa kesakitan itu. Heeseung tak terkejut kerana ia tau yang buat ni adalah bapak Jungwon, tuan Yang.

"Tunggu sini, hyung ambil kotak kecemasan jap."

"Baik hyung."

10 menit telah berlalu, Heeseung pun sudah membawakan kotak kecemasan dan mengobati luka tersebut.

Sambil mengobati luka tersebut mereka berdua berbual bersama.

"Jungwon, kau nak tak jadi murid baru dekat sekolah adik kau tu?"

"Eh boleh ke?"

"Boleh lah muka kau ni muda walaupun umur kau dah dua puluh tahun."

"Halah hyung pun sama dah dua puluh dua tahun muka macam tujuh belas tahun."

"Memang pun, jadi kau nak masuk ke tak nak? Nak, hyung daftar kan kau."

"Boleh juga, hyung pun ikut sama?"

"Haah nak cari tau siapa pembunuh adik kau tu. Dah siap."

"Ohh, kalau macam tu, Jungwon nak balas dendam pada mereka semua." ucap Jungwon lalu tersenyum.

"Mereka?"

"Heem, hyung tau kan sekolah tu ramai yang jadi mangsa. Jadi Jungwon nak bunuh mereka semua."

"Jungwon kau serius ah."

Jungwon menganggukkan kepalanya.

****
Selepas sekolah dibuka Heeseung masuk ke sekolah terlebih dahulu sebelum Jungwon masuk ke sekolah.

Heeseung yang duduk di kerusi kantin mendengar perbualan orang yang membahas tentang pembunuhan tersebut.

Kau tau bilik dekat blok C tu ada tempat pembunuhan dekat bilik tu.

Yang ada tanda tak boleh masuk tu?

Haah aku dengar siapa sahaja yang masuk akan dibunuh.

Eee seramnya. Lebih baik tak payah pergi sana.

Heeseung hanya menggeleng kepalanya. Dia berpikir lebih baik pergi periksa bilik itu. Lepas makan dia akan pergi, sebab rehat ada lagi empat puluh lima minit.

Sesampainya di depan pintu tersebut. Heeseung membuka pintu tersebut dan melihat di dalamnya. Ada bekas darah yang berkeliaran dan juga surat khabar.

Heeseung pun masuk kedalam dan menutup pintu supaya tiada siapa yang boleh masuk.

Ada banyak darah yang berkeliaran dan banyak juga cap jari dan kaki tapi mungkin ni mangsa pembunuhan. Tapi takpa Heeseung tetap akan memeriksanya juga.

Heeseung mengambil barang di dalam beg lalu langsung scan cap kaki ni. Peralatan ini bila kita scan dia akan keluar pemilik cap jari dan kaki tersebut.

"Mangsa"

"Bukan"

"Ni pun bukan"

"Wait, bukan ke dia ada? Choi Yeonjun pembunuh? What the-, Soobin pun ada?"

"Kenapa diorang bodoh sangat?"

"Aku kena bagitau Jungwon ni." ucapnya lalu mengemaskan barang-barang lalu pergi dari sini.

.
.
.
.
.
.
Tbc

Yeaaa double up

Bye korang.

SECRET || ENHYPEN TXT {✔}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang