Bab 1

502 11 4
                                    

Ardellia Bella Clarissa melepaskan kasut yang berada dikakinya dan tapak kakinya memijak lantai yang sejuk. Relief. Lega.

Finally!

Setelah hampir 6 jam dia berdiri dengan kasut bertumit 6 inci itu. Kakinya terasa seperti dicucuk-cucuk jarum yang tajam.

Alisa mengekori langkah Ardellia dan mengutip kasut itu dan diletakkan kembali di dalam kotak.

"Dell..your dad called just now"

Ardellia menghentikan langkahnya sebelum dia menghela nafas. Dress merah yang dipakainya di angkat sedikit sebelum dia melabuhkan punggungnya di atas sofa empuk disitu. Ardellia menghela nafasnya sekali lagi dan matanya dipejam sejenak sebelum kembali dibuka.

"Dia nak apa?"

"Dinner appointment!"

"Tell him I'm busy" dia merenung kearah Alisa. Teman baiknya dan juga pembantu peribadinya.

Alisa menjungkitkan bahu seraya tangannya mencapai telefon bimbit untuk membuat panggilan kepada seseorang.

Alisa tersenyum saat beberapa orang crew photoshoot Ardellia masuk ke dalam bilik rehat itu. Dia meninggalkan bilik itu sekejap sambil bercakap di telefon.

"It was a great wrap Ardellia and I'm honoured to be given a chance to work with you this time" Martin, photographer yang datang jauh dari London tersenyum saat melihat Ardellia.

"The honour was mine" Ardellia ramah menjawab.

"I'm planning to invite you for some refreshment but unfortunately my team still have work to finish by tonight so rain check?" tanya Martin lagi.

"Oh thank you for the thought Martin. Yeaah rain check and I'm sorry too for taking such a long time to do the shoot"

"No..no...it wasn't your fault. We knew how hectic your schedule was so that's why we're willing to wait for you. But today, you managed to finish the one week job within six hours and we're definitely impressed by your work ethics." Puji Martin dengan bersungguh-sungguh. Tak sia-sia dia menunggu Ardellia selama satu minggu.

Ardellia hanya tersenyum simpul mendengar pujian itu. Dia melihat beberapa orang crew dan make up artist yang datang bersama Martin mula mengemas barang-barang mereka dan bergerak meninggalkan ruangan menunggu itu.

"Well, I think that was my cue to go. It was nice meeting you Ardellia" Martin menghulurkan tangannya untuk berjabat tangan tapi Ardellia meletakkan tangannya di dada tanda hormat.

"Oh, I forgot. Sorry about that" Martin baru teringat. Ardellia tidak bersentuhan dengan lelaki. Itu adalah syarat yang ditetapkan sebelum mereka bekerjasama.

Ya. Mereka sebenarnya hairan. Macam mana seorang model terkenal seperti Ardellia menetapkan syarat itu sedangkan mereka tahu Ardellia adalah seorang model. Pakaiannya memanglah tidak seseksi artis hollywood. Dia masih lagi modest. Dia tidak menunjukkan asetnya kepada umum. Dia tidak pernah pakai pakaian yang terbuka.

Yang paling extreme pun, belahan dressnya yang sampai ke atas lutut sedikit dan bajunya selalu menutup bahagian dada dan belakang. Biarlah tanpa lengan atau berlengan pendek. Ardellia masih tahu menjaga batas dan cara pemakaiannya.

Orang selalu mempersoalkan itu tapi itu syarat yang mereka harus penuhi untuk bekerjasama dengan Ardellia. No sexy outfit and no touch with men. Disebabkan itu juga, Ardellia menjadi kegilaan ramai. Terutamanya jejaka-jejaka yang sukakan sesuatu yang ekslusif. Mereka teringin untuk memiliki hati supermodel itu!

Pandangan Ardellia menghantar pemergian Martin bersama crewnya dan dia melihat Alisa yang masuk semula ke dalam ruangan menunggu itu bersama telefon ditelinganya.

Yang SempurnakankuWhere stories live. Discover now