Bab: Satu

1 0 0
                                    

"Kenapa nangis?" Tanya Jeno melihat Jaemin menangis sambil menatapnya. Jeno menghampiri Jaemin lalu mengesat air matanya dengan perlahan. Dia tidak faham kenapa buah hatinya itu menangis.

"Kenapa Jeno cintakan Jaemin? Jaemin tak layak untuk orang sebaik Jeno."

"Cinta perlukan sebab? Untuk cintakan Jaemin, Jeno tak perlukan sebab. Cukup Tuhan tahu Jeno benar-benar mencintai salah seorang hambanya ini."

"Lepaskan Jaemin okay." Jeno mendudukan dirinya lalu mencium perlahan tangan Jaemin. Jeno ikut mengalirkan air matanya namun dia memberikan senyuman paling indah untuk Jaemin.

Jeno menggelengkan kepalanya dengan perlahan lalu membawa Jaemin masuk ke dalam pelukkanya. Dia menghela nafas dalam dengan perlahan lalu memberikan bisikkan penenang.

"Menulis takdir untuk bersama dengan Jaemin sudah sangat susah sayang. Kenapa Jeno kena siksakan diri menulis takdir untuk melepaskan Jaemin? Jaemin milik Jeno."

"Jaemin akan pergi."

"Pergilah sejauh manapun Jaemin nak pergi. Jeno tetap inginkan Jaemin sebagai dunia Jeno." Kata Jeno dengan senyuman kecil. Mencium perlahan pipi Jaemin.

Jaemin mengeratkan pelukkanya kepada Jeno. Begitu juga Jeno dengan senyuman dia.

"Kita akan tetap bersama meskipun semuanya akan berpisah." Kata Jeno dengan senyuman manisnya dengan manis. Jaemin menganggukan kepalanya.

"Jaemin sayangkan Jeno." Jeno menganggukan kepalanya dengan perlahan. Jeno mengesat air mata dengan perlahan. Dia menghela nafas dalam. Keduanya memberikan senyuman manis untuk menenangkan diri mereka.

📚🧾

"Takdir Tuhan itu kejam." Keluh Jeno. Jaemin menggelengkan kepalanya perlahan. Keduanya senang dalam pelukkan satu sama lain.

"Jeno milik Jaemin." Jaemin menganggukan kepala dengan senyuman manisnya. Keduanya mencari kehangatan dan keselesaan sendiri. Jaemin sibuk bermain dengan tangan Jeno.

"Nanti kita main game sama-sama nak?" Jeno menganggukan kepalanya perlahan. Mereka sudah lama tidak bermain game bersama.

"Dengan baby Jijie." Jeno menganggukan kepalanya sekali lagi dengan senyuman kecil dia. Jijie adalah panggilan untuk nama anak mereka yang bakal lahir nantinya. Dia membuang nafas dalam.

"Lepastu kita ke Paris nak? Kita bercuti dekat sana?"

"Boleh. Jeno nak beli banyak dessert untuk Jaemin." Jeno memberikan senyuman manis sambil mengelus perlahan kepada Jaemin.

Dia mencium dahi Jaemin dengan perlahan. Menahan segala sebak di dadanya dan tetap tersenyum. Dia mengelus perlahan.

"Kalau nanti semuanya kita dah lakukan, kita nak ke mana?"

"Rumah tepi laut?"

"Semuanya boleh sayang." Jeno mengatakan itu. Jaemin masih bermain dengan tangan Jeno perlahan. Jeno melihat keluar pintu ward. Menyuruh yang lain di luar masuk ke dalam.

Jaeyong, Yuwin, Mark, Haechan, Renjun, Xiaojun, Hendery, Soobin, Jihoon, Hyunsuk, Hyunjin dan Felix masuk ke dalam. Jaemin memberikan senyuman kepada mereka semua.

Mereka berbual dengan senang bersama. Sesekali akan bergelak ketawa bersama. Semuanya bahagia dengan apa yang terjadi.

📚🧾

Cerita kau dan akuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang