6

125 12 5
                                    

"Herkes birer silah alsın." Rick bıçak, pala gibi bi kaç aleti arabanın üstüne serdi.
"İhtiyacımız olan silahlar bunlar değil. Tabancalara noldu? " Andrea çocuk gibi davranıyordu.
"Konuşmuştuk bunu. Sadece ben, Rick, Daryl ve Robin kullanacak." Shane'e döndüm. Ben de mi izinliydim yani. Kimse 15 yaşında bir kız çocuğu olmama takmayacak mıydı yani?

"Ne yani küçük bir kız çocuğu tabanca taşıyabiliyor ama yetişkin olan ben taşıyamıyorum öyle mi?"
Tahmin ettiğim gibi Andrea takmıştı.
"Benimle tabanca kullanma konusunda yarışmak istiyorsan hiç durma Andrea, ben burdayım."
Andrea sesini kesti.
"Organize olmalıyız," gözümü Andrea'dan çekip Rick'e döndüm.
"Daryl ve Robin ormanı en iyi bilenler o yüzden onlar liderlik edebilir."
Daryl açıklamaya başladı.
"Derenin orayı 8 km kadar dolanıp geri döneceğiz ve diğer tarafa geçeceğiz. Muhtemelen derenin oradadır. Yerini işaret eden tek şey bu."

******************

Daryl ve ben önden yol gösteriyorduk. Arkamızdan da Rick ve onu takiben diğerleri geliyordu. Ağaçların arkasından bir çadır görünüyordu. Sarı renkli bir şeydi. Eğilip Daryl'a işaret ettim. O da diğerlerine işaret etti.
"Orada olabilir." dedi Shane.
Arbaletimi hafifçe kaldırıp dizlerim bükülü şekilde yürümeye başladım.
"Orada bir sürü şey olabilir."
Daryl önüme geçip çadıra doğru ilerledi. Arkasından takip ediyordum. Rick diğerlerine durun diye işaret etti. Shane ve o da benim arkamdan geliyordu.

Biraz daha ilerleyince Daryl eliyle siz bekleyin der gibi işaret etti. Bıçağını eline alıp temkinli bir şekilde çadırı kontrol etti. Rick'e doğru bakıp bilmiyorum der gibi işaret etti. Rick arkasını döndü.
"Carol!"
Carol Rick'in yanına geldi.
"Hafifçe seslen. Eğer oradaysa duyacağı ilk ses seninki olsun."
"Sophia, tatlım, orada mısın?"
Cevap yok.
"Sophia, benim annen."
Cevap yok.
"Sophia, bebeğim. Hepimiz buradayız."
Sophia orada değildi. Bu belliydi. Rick, Daryl'ın yanına doğru gitti. Daryl yavaşça çadırın fermuarını açtı. Çok kötü kokuyor olmalıydı ki öksürerek kafasını çekti. İçeride kesin ceset vardı. Sophia'nın olmaması için dua ettim.

Shane'le beraber Rick'in yanına doğru gittim. Daryl çadırın içine girdi. Cidden koku iğrençti.
Carol Daryl'a seslenmeye başladı.
"Daryl?"
Bir süre sonra Daryl çıktı.
"Burada yok."
"Ne var içeride?"
"Adamın biri. Jenner'ın dediğini yapmış. Vazgeçmiş. Böyle diyordu değil mi?"

Birden çan sesleri gelmeye başladı. Rick koşmaya başladı. Hepimiz koşarak Rick'i takip etmeye başladık.
"Hangi yönden geliyor?"
"Şu taraftan galiba." Rick eliyle işaret etti. "Hatta eminim."
"Buradan seçmesi zor."
"Biz duyduysak Sophia da duymuş olmalı."
Carol haklı sayılırdı.
"Birileri bu zilleri çalarak başkalarına haber veriyor olabilir. Veya Sophia'yı bulduklarını haber veriyor olabilirler."
"Sophia da çalıyor olabilir. Hadi!"

**************
Önümüze kilise benzeri bir yapı çıkana kadar koştuk.
"Burası olamaz. Çan kulesi yok."
Rick Shane'e aldırmadan kiliseye doğru yürüdü.
"Rick."
Rick koşmaya başladı. E bizde arkasından. Rick kilisenin kapısına gitti. Yan tarafına geçti. Daryl da karşısına. Arbaletimi hazır edip bekledim. Kapıyı açtılar.
İçeride bir kaç aylak bize dönmüştü. Daha korkunç görüntüler görmüştüm ama içim ürperdi.
İndirdik.
Rick seslendi.
"Sophia!"
Daryl çarmıha gerilmiş İsa heykeline baktı.
"İstek kabul ediyor musun, yüce İsa?"
"Bu kilise değil. Çan kulesi yok bunun Rick."
Birden çan sesi gelmeye başladı.
Kilisenin dışına çıktık. Hoparlörden geliyordu. Glenn kapattı. Elimdeki bıçakla hoparlörü işaret ettim.
"Zaman ayarlı. Zaman ayarlı çalışıyor."
Carol titrek bir sesle konuştu.
"Biraz içeri gireceğim."
Kilisenin arka tarafına doğru gittim ve gölgeye oturdum. Daryl arkamdan geldi. Bir taşı tekmeledi.
"Burada olsaydı ne olurdu sanki!"
Dudağımın üstünü sildim.
"Onu bulacağımızı biliyorsun değil mi?"
"Hangisini? Merle'ü mü Sophia'yı mı?"
"İkisini de."
Yerimden kalktım.
"Gel ön tarafa gidelim."
Ön tarafa gittik.
Carol ve diğerleri kiliseden çıkmıştı.
"Gitmeliyiz, dostum." Shane, Rick'in yanına gitti. "Herkesin pili bitti."
"Duramam şimdi."
"Bakacağımız çok yer var daha. Geri dönerken araştırırız."
"Çan sesini duymuştur. Yakınlarda olabilir."
"Bir çok şey olabilir."
"Geri dönemem. Onun kaybolması benim suçum."
"Aman ne güzel. Şimdi de seni mi kendinden şüpheye düşürdüler?"
Bu konuşma saçmalaşmaya başlamıştı. Geriye doğru gittim ve biraz etrafa baktım. Glenn'e döndüm. Pek iyi gibi durmuyordu.
"İyi misin?"
"Hayır."
Kafamı salladım.
Shane bize doğru geldi.
"Siz dere yatağına doğru gidin. Daryl sorumluluk sende. Rick, Robin ve ben burada kalıp emin olmak için bir saat kadar daha arayacağız."
Ben niye kalıyorum?
"Robin niye kalıyor?" Daryl sordu.
"İz bulursak diye Robin'e ihtiyacımız var."
Sırıttım. Shane bana saygı mı duyuyordu?

Daryl kafasını salladı. Bir soru daha sordu.
"Ayırıyor musun bizi? Emin misin?"
"Evet, biz size yetişiriz."
"Ben de kalmak istiyorum."
Carl'a döndüm.
"Arkadaşıyım onun."
Shane ve Rick birbirlerine baktı.
"Dikkatli ol, tamam mı?" Dedi Lori.
"Olur."
"Sen ne zaman bu kadar büyüdün." Carl'a sarıldı. Rick'i öptü.
Abartıyor mu biraz?
"Al şunu." Dedi Rick tabancasını Lori'ye uzatarak. "Nasıl kullanılacağını hatırlıyor musun?"
"Tabancanı alıp seni silahsız bırakamam."
"Bende bir tane yedek var. Al."
Daryl'a döndüm. Hayır, yedeği falan yoktu. Böyle bir silahı da yoktu.
Çadırdaki adamdan almadıysa benim de adım Robin değil.
Daryl omzuma bir fiske vurdu ve ayrı yönlere ilerlemeye başladık.
"Bana biraz izin verin." Rick kiliseye doğru ilerledi. Sırtımı ağaca yaslayıp oturdum ve beklemeye başladım.

************
Duyduğum sesle arkamdakilere durun diye işaret ettim. Aylak sesine benzemiyordu. Büyük ihtimalle bir hayvandı. İşte orada! Bu bir geyikti.
Rick, Shane ve Carl'a işaret ettim. Arkamdan geldiler. Geyik açıklığa çıktı. Şimdiye kadar kaçmaması mucize gibi bir şeydi. Arbaletimi doğrultup vurmaya hazırlandım.
Rick beni durdurup Carl'ı işaret etti. Carl büyük bir hayranlıkla geyiğe bakıyordu. Arbaletimi indirdim.
Carl geyiğe doğru yaklaşıyordu.
Başta geyik başka tarafa bakıyordu. Daha sonra Carl'ın ayağının altında bir dal ezildi. Geyik Carl'dan tarafa döndü. Hâlâ kaçmıyordu.
Çok şaşırtıcıydı.
Sonra birden bir silah sesi duyuldu.
Carl da geyik de yere düştü.

TwdHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin