CHAPTER 4

33 2 0
                                    

Hari Welcome Party di Hughes Holding sudah tiba. Aylia mengenakan abaya satin yang berwarna emas dan gandingkan dengan tudung shawl satin warna krim. Di wajah nya mempunyai solekan yang tidak terlalu berat dan tebal. Masih nampak kecantikan aslinya. Untuk final touch, dia calit sedikit lip gloss.

Apabila sudah berpuas hati dengan penampilannya, dia keluar dari bilik dan ternampak Karina dengan dress satin berwarna hitam, dan mekapnya yang ringan dan nipis.

"Wait, kau nak pergi mana?" tanya Aylia.

Rupa-rupanya Karina ni orang Malaysia, dia kacukan Itali. Dia juga fasih berbahasa melayu. Pada malam hari lahir Aylia, Karina mengajak Aylia untuk keluar makan malam, dari situ Karina buat kejutan hari lahirnya dan mereka mula akrab.

Pelik bukan?

"Nak pergi majlis tu lah." jawab Karina. Tergelak kecil Karina melihat riak kebingungan Aylia.

"Welcome Party Hughes Holding."

Jelas terpampar muka terkejut Aylia.

"Kau kerja situ juga ke?"

Karina geleng kepala.

"Aik? Lepas tu kenapa kau bersiap bagai ni?"

"Aku dijemput."

Berkerut dahi licin Aylia. Dijemput? Setahu dia, parti itu hanya untuk pekerja baru dan juga vvip saja dibenarkan. Adakah Karina ini salah satu vvip disitu?

"Should we go?" Suara Karina menghentikan lamunan Aylia. Aylia memberi senyuman nipis.

"Jom!"

Mereka tiba di tempat majlis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka tiba di tempat majlis. Terlopong mulut Aylia apabila melihat sekeliling tempat itu, nak kata dewan, bukan dewan. Nak kata istana, lagi lah bukan. Tempatnya lebih ke banquet hall.

Dewan majlis diraja tu, yang selalu tengok kat manhwa. Tak sangka Aylia akan merasainya sendiri. Ruangnya yang dipenuhi manusia, lampu chandelier yang agak tinggi dan cantik itu.

"Hey, close your mouth." Karina senggol lengan Aylia menggunakan sikunya. Karina tak terkejut malah sudah terbiasa dengan tempat-tempat sebegini.

Aylia tersengih. Dia melihat sekeliling dewan itu. Masih lagi terpegun dengan reka bentuk dewan itu dan lebih menarik, makanan yang terhidang di situ. Dia juga melihat ada beberapa wanita bertudung. Mungkin ada makanan halal yang terhidang. Aylia mengangkat bahunya.

"Oi! kau dah kenapa? Aku panggil tak menyahut." Karina petik jarinya di depan muka Aylia.

"Hah? Oh sorry. Pahal?"

"Jom makan." Karina menarik tangan Aylia ke ruang makan yang sudah tersedia. Mereka duduk dan pelayan di situ mula hidangkan makanan.

Mereka mula menjamah makanan yang tersedia. Apabila selesai makan, majlis pun bermula dengan ucapan pengurus majlis.

HIS BARISTA Where stories live. Discover now