"Oi! James ko pergi mana?" Jerkah Tazriq apabila dia lihat Huzzaq baru keluar dari bilik persalinan itu.
"Aku pergi salin baju," jawab Huzzaq dengan tenang walaupun suara bingit milik Tazriq itu boleh buat dia rasa nak hayun tangan.
Tazriq mengangguk faham.
"Eh jom lah! Now is the dance time. You know it's our chance." Tazriq tutur dengan ceria sambil buat gaya menari, dalam masa yang sama mengingatkan, apa tujuan mereka bertiga pada malam itu. Huzzaq julingkan matanya keatas dan dia melihat tandas wanita yang bersebelahan dengan bilik persalinan itu dengan ekor mata.
'We will meet again, stella.'
Mereka tiba di dewan majlis yang mewah dan berpenghuni ramai orang.
"Okay! Guys, do you wanna know what time now? It's time for dancing! Make sure to get your own partner. Not somebody else's . Ladies, you can also dance with your female friends. Now music!" Kedengaran alunan muzik yang klasik itu. Aylia menggerakkan badannya ke kiri, kanan mengikut alunan muzik itu.
"Oi! jom?" Karina hulurkan tangannya kepada Aylia. Apabila melihat huluran itu, laju saja kepala menggeleng.
"Tak nak lah aku! Aku dah lah tak reti menari, kang jatuh, buat malu je." Sampai tergeleng-geleng kepala Aylia membayangkan, betapa malu nya dia nanti.
"Okay, kalau macam itu, aku teman kau lah." Terbeliak mata Aylia. Terkejut. Lebih mengejutkan apabila mata melihat kearah sebelah kanan Karina, betapa panjangnya barisan lelaki yang sanggup beratur kerana mahu menari bersama Karina. Aylia memukul lengan Karina yang tidak berlapik kain itu.
"Aduh!" Karina mengaduh sakit.
"Kau gila ke?! Tu ramai orang nak menari dengan kau. You can go dance with them. I'll wait here." kata Aylia lembut. Dia melarikan pandangan kedepan buat-buat tak nampak dengan kesan merah yang ada kat lengan Karina. Padan muka, baru dia tahu bagaimana rasa tamparan Aylia.
"Yelah." Akhirnya Karina mengalah, dan dia masuk ke pentas tarian dengan seorang lelaki. Jejaki yang tiada rezeki untuk menjadi pilihan wanita itu menunduk kecewa.
Bertabahlah bang!
Aylia memandang Karina sambil melayan lagu yang beralun itu. Tiba-tiba rasa bosan.
Haihh! bosan lah pula, nak buat apa eh? Nak tidur tapi tengah berdiri ni.
Aylia menjenguk ke sekeliling dewan itu. Kot-kot ada pintu balkoni ke apa, boleh ambil angin segar. Apabila ternampak satu pintu ke arah balkoni, kakinya mula melangkah ke arah balkoni itu.
"Wah! ya allah, rasa nak pitam duduk dalam tu lama-lama. Dengan perfume menyengat hidung." Aylia menggeleng kepala, cuba untuk hilangkan rasa pening yang menyengat. Memang Aylia akan pening kepala bila bau minyak wangi yang keras atau kuat lama-lama. Tak tahu lah kenapa.
"What are you doing here, stella?"
Terbeliak mata Aylia apabila terdengar suara garau yang agak familiar itu. Dia pusing kan kepalanya ke belakang, terhias di kornea matanya seorang lelaki sedang bersandar di dinding.
'Ni mamat yang aku jumpa tadi.'
Kaki Huzzaq menghampiri tubuh kecil Aylia dan berdiri bersebelahan dengannya. Apabila berasa tubuh mereka terlalu dekat, Aylia berganjak ke tepi sikit, mencipta jarak antara mereka.
Perasan dengan gelagat Aylia, dia menyengetkan bibir. Cute.
"So, can I know your name?"
YOU ARE READING
HIS BARISTA
Romance'DARK DEVILS' VOL 1' (slow update) HUZZAQ AR REEZQI - seorang jejaka yang berkacukan cina dan memiliki rupa paras yang dingin. Dia memiliki wajah rupa yang kacak. Hidup jejaka ini sudah dihantui dengan kegelapan dan hanya menunggu cahaya untuk menar...