EPISODE 7

1K 51 1
                                    

<333

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

<333

“APA maksud awak? Awak nak tarik pinangan awak?” Hannabella Lilyana pandang Azrul Fakhri dengan pandangan tak percaya.

Dia dapat panggilan dari Azrul Fakhri untuk berjumpa malam ini. Selepas dia reject Zafreel Lutfian, dua hari dia tak dapat panggilan dan message dari Zafreel Lutfian.

Dia patut gembira lah kan?

Tapi kenapa Hannabella Lilyana rasa tak sedap hati?

“Ye. Saya dah jumpa perempuan yang lain masa tunggu awak untuk terima saya. Saya minta maaf.” jelas Azrul Fakhri dengan serba salah.

Dia memang inginkan Hannabella Lilyana, crush zaman sekolah menengahnya sehingga sekarang, tetapi keluarganya lebih diutamakan.

“Jangan macam ni awak. Hanya awak yang saya ada sekarang ni..” sebak Hannabella Lilyana rasakan. Rancangannya musnah.

Macam mana dia nak larikan diri dari Zafreel Lutfian? Mesti Zafreel Lutfian akan buat apa sahaja cara untuk dapatkan Hannabella Lilyana walaupun dah di reject.

“Saya betul-betul minta maaf.. Saya harap awak dapat yang lebih baik dari saya. Saya pergi dulu, assalamualaikum” malas nak lama-lama, takut plan yang dia buat tak menjadi. Dia dahlah jenis hati lembut, kang menangis bila tengok buah hatinya terluka.

Hannabella Lilyana pandang je lelaki yang telah hancurkan rancangannya. Dia lega yang dia tak kahwin tapi hatinya tetap gusar bila dia fikirkan amaran Zafreel Lutfian.

Dipandang ke atas. Cuaca yag semakin gelap itu, buatkan Hannabella Lilyana rasa ingin pulang. Dia datang pun dengan grab. Nak bawak kereta tapi keretanya dihantar bengkel.

Sedang dia cari grab untuk pulang ke rumah, ada sebuah van yang berhenti dihadapannya. Hannabella Lilyana tak sedar akan van tersebut.

Dua orang lelaki keluar dari van itu dan terus menekup Hannabella Lilyana dengan sebuah kain yang dah diletakkan ubat tidur.

Akibat ubat tidur yang terlalu kuat baunya, Hannabella Lilyana pengsan dan dibawa masuk ke dalam van. Barang-barang Hannabella Lilyana diangkut sekali.

Dan rasa tak sedap hatinya telah membuahkan hasil.

<333

WALAUPUN Zafreel Lutfian tahu apa yang dia lakukan sekarang ini salah, tapi dia terpaksa. Dia fikir ini sahaja cara yang boleh buatkan Hannabella Lilyana terima dengan lamarannya.

Dia tak bodoh nak ambik kewanitaan Hannabella Lilyana, tetapi dia tipu Hannabella Lilyana.

Baju Hannabella Lilyana dibuka oleh Dahlia Vinci dan tubuh itu ditutup selimut. Bukan itu sahaja, nak buat ianya lebih drastik, ada sedikit tompokkan darah di atas katil, dan ianya darah Zafreel Lutfian.

Lutfian Perfect Wife (HIATUS)Where stories live. Discover now