EPISODE 15

1.2K 52 3
                                    

(author akan tambah sikit panggilan dalam bahasa French untuk semua pasangan dalam cerita ni ye)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(author akan tambah sikit panggilan dalam bahasa French untuk semua pasangan dalam cerita ni ye)

honey - sayang
belle - cantik/beautiful
mon amour - my love
chèri - darling
petìte fille - babygirl
sucrè rose - sweet rose

<333

MATA menatap jam yang berada di dinding. Zafreel Lutfian menunggu masa yang sesuai sebelum dia ingin keluar untuk meneruskan mission yang dirancang bersama ahli Dark Lut.

Isterinya, Hannabella Lilyana bersama Zafreel Lutfian sedang menonton movie di ruang tamu.

Ummi abah Hannabella Lilyana dah masuk tidur pukul 9 tadi.

“Hurm honey..” panggil Zafreel Lutfian. Hannabella Lilyana pusing menghadap Zafreel Lutfian, “ye?”

“Aku nak keluar jumpa Anaf dan Hanif”

“Malam-malam macam ni? Nak buat apa jumpa? Tak boleh ke esok je?”

“Tak.. Akan ada hari-hari tertentu untuk kitaorang jumpa waktu malam, ada benda mustahak nak bincang.”

“Kenapa diorang tak datang sini je? Atau call ke?”

Please my honey, aku janji aku pergi sekejap je.”

“Esok kita dah pergi honeymoon tau, awak nak tidur lambat ke, Zaf?”

“Aku dah biasalah. Aku pergi sekejap je.”

“Suka hati awaklah. Kalau saya halang pun, awak tetap pergi kan?” Hannabella Lilyana bangun dari sofa. “Jangan lupa tutup TV dan pintu tu. Saya masuk tidur dulu.” Tanpa pandang Zafreel Lutfian, Hannabella Lilyana terus bergerak menuju ke biliknya.

“Haih” dengan keluhan, Zafreel Lutfian tutup TV dan keluar dari rumah. Kunci kereta diambil juga.

Dia wajib keluar malam ni. Sebab hanya malam ini sahaja masanya untuk dia dengan ahli Dark Lut untuk menumpaskan musuh yang dah lama mereka aim.

Dari dalam bilik, Hannabella Lilyana pandang Zafreel Lutfian dari tingkap bilik. Dia terasa bila Zafreel Lutfian lebih pentingkan sahabatnya dari isteri yang baru dinikahinya.

Dan dia perlu sedar yang mereka tidak kenal terlalu lama.

‘Sampai hati awak..’

<333

“LAMBAT kau sampai Lut” sampai sahaja Zafreel Lutfian di mansion Dark Lut, Anaf Fedrin yang menegur Zafreel Lutfian. Mereka yang lain sedang sibuk mengemas senjata-senjata yang perlu dibawa.

Lutfian Perfect Wife (HIATUS)Where stories live. Discover now