(Skip 10 weken)
Pov orkun
Olivia is nu 30 weken zwanger, nog heel effe en er loopt gewoon weer een kleine van mij rond. Soms vind ik dat nog steeds echt een raar gevoel maar goed. We zijn thuis, ik heb straks training. Ze is tv aan het kijken en feyen is druk aan het spelen, ik ga naast liv zitten op de bank. "Liv." "Ja schat." "Wil je met me mee doen met de ramadan?" Vraag ik voorzichtig. "Uhm ik zou het best een keer willen doen ja maar ik weet niet of dat zo slim is als ik zwanger ben." "Ow ja dat snap ik wil, ik kan wel effe uitzoeken of dat kwaad kan." "Ja is goed." Zegt ze, ik pak mijn laptop en ze komt tegen me aanzitten. Ik zoek het op "Nee kan geen kwaad maar het is aan jou." "Dan doe ik graag met je mee, om te proberen in iedergeval want ik ben een beetje dat ik het misschien niet vol hou van wege de zwangerschap." "Dat snap ik en dan moet je ook gewoon stoppen, beloof je me dat." "Ja dat beloof ik je." Zegt ze. "Oké ik wil misschien iets organiseren voor de ramadan als het klaar is, misschien iets met feyenoord, wil je me helpen?" "Tuurlijk, misschien kan je een etentje organiseren als de ramadan bijna klaar is ofzo en dan kan je misschien schoonvader lief aankijken of het bij de kuip mag ofzo." Zegt ze, fucking goed idee. "Of jij kijkt even vader lief aan voor mij?" "Hoezo hij bijt niet." "Dat denk ik ja, jij bent zijn kind maar wij." Zeg ik, ze lacht. "Ja denk het ook maar ik wil wel voor je vragen." "Dankje schatje." Zeg ik en geef der een kus. "Hoe gaat het met mijn jongen?" "Goed nog geen geschop vandaag." Zegt ze. "Leeft tie dan nog wel, hij heeft zo wat elke dag wel geschopt." "Ja tuurlijk wel doe normaal man." "Oké ja weet ik veel ik voel niet hoe het is hé." "Ik kan je het wel laten voelen." Ik kijk der raar aan. "Daar bestaat gewoon een nep buik voor die je kan kopen en dan kan je voelen hoe het is om zwanger te zijn." "Nou nee Dankje, ik heb veel respect voor je schat." "Dankje." Zegt ze, ze heeft helemaal geen last van hormonen trouwens, beter voor mij. "Mama spelen." Zegt feyen die voor ons staat. "Ja kom maar." Zegt liv en staat op, daar heeft ze wel moeite mee. Elke keer dat opstaan enzo want ja ze heeft een flinke buik nu wel. Ik ga effe mijn tas inpakken en loop dan naar de nieuwe baby kamer, hij is helemaal klaar. Ik heb het zelf gedaan met ozan en ben er trots op.We hebben eigenlijk nog steeds geen idee hoe we ons kindje willen noemen. Ik loop naar beneden "gaan we?" "Ja lets go." Zegt ze. "Wacht we hebben helemaal niet geluncht." "Ow ja uhm mac?" Zegt ze. "Oee ja." Zeg ik. We rijden naar een McDonald's en bestellen wat, we eten het onderweg. "Mama drinken." Zegt feyen. "Je hebt drinken." "Nee." "Jawel die heb je wel." Zegt liv. "Die bah." "Ow uhm hier dan." Zegt liv en ruilt met feyen van drinken. Ik schud nee "Wat?" "Je moet dat kind niet elke keer der zin geven." "Agh boeie." Zegt ze. We zijn bij 1908 "Nou ik ga effe naar mij pa dan." "Jo hoor het zo wel." Zeg ik en ga me omkleden. "Feyen ga je naar opa?" "Ja." Zegt ze en rent weg.
Pov olivia
Ik klop op zijn kantoor "Kom binnen." "Hey pap." "Hey liv." "Ik heb een vraag, mogen ik en orrie en ik denk samen met mo en idrissi iets organiseren bij de kuip als de ramadan bijna klaar is?" "Uhm Ja maar hoezo jij?" "Ik ga mee doen, nou proberen. Ik wilde dat zoizo ooit een keer doen voor orrie." "Oké wat goed van je, maar dat mag wel. Als je effe alles afspreekt en het me laat weten dan kan dat wel." "Top dankje pap." Zeg ik en loop naar beneden, ik kom onderweg feyen tegen "ey boef wat ga je doen?" "Opa toe." Zegt ze en rent door. Ik loop naar buiten en zie orkun al samen met mo en idrissi staan. "En?" "Ja dat mocht wel als we effe alles door gaven wat we wilde dan mog het." Zeg ik. "Top dankje schat, uhm nou de jongens doen ook mee." "Ja dat dacht ik al." Zeg ik. "Wat goed van je liv." Zegt mo. "Ja wilde het zoizo ooit een keer doen voor orrie en nu stelde die het zelf al voor." "Ik denk dat je een hele goede indruk nu ook achter laat bij alle fans van orkun en zoizo alle Turkse fans."Zegt idrissi. "Ik hoop het." Zeg ik lachend. "Komt goed." Zegt orrie. Ik ga zitten in de ducout, mijn pa komt naar buiten met feyen op zijn arm. "Kom maar feyen." Zeg ik, ze komt naast me zitten. We kijken naar de mannen, het begint een beetje te regenen.
JE LEEST
ik haat jou...
Fiksi UmumOlivia slot (19), dochter van arne slot, arne is op dit moment de coach van az. olivia voetbalt al heel der leven, ze speelt op dit moment bij de jeugd van psg, ze is al heel ver en hoopt het te halen naar de psg vrouwen maar door een bizarre wedstr...