↶*ೃ [ˢᵒⁿᵍ ᵗᵒ ˡⁱˢᵗᵉⁿ ʷʰⁱˡᵉ ʳᵉᵃᵈⁱⁿᵍ ➪ 𝑝𝑟𝑒𝑡𝑡𝑦 𝑈 𝑏𝑦 𝑆𝑒𝑣𝑒𝑛𝑡𝑒𝑒𝑛] ✰
"Jalan jalan cari makan! Opocot!"
"Sorry sorry tak sengaja!"
"Buta ka woi!"
Aku lantas bangkit dari tersungkur macam perempuan tak ada maruah. Nak bawa basikal pun tengok la sama ada orang kat depan ke tak.
"Tersungkur ke tadi?" Aku menoleh ke arah pemilik suara tersebut. "Oh, kening angry bird! Awal betul datang sekolah. Bukan selalu lambat ke?" "Aku terjaga awal." Ujarnya. "Kenapa?"
Seonghwa menghentikan langkahnya begitu juga dengan aku. "Sebab teringatkan kau."
Cringe.
"Patut la bodoh ilmu tak masuk rupanya. Orang datang sekolah sebab nak belajar. Kau datang sekolah sebab perempuan!"
"Auch!"
Kami berdua kemudian berjalan menuju ke kelas.
---
"Yow Seonghwa! Datang dengan awek nampak!" "Haah, kami baru start couple harini. Argh!"
Kan dah kena cubit. Jangan nak timbulkan fitnah pagi-pagi ni.
"Soo Jin!" Aeri melambaikan tangannya ke arah aku. "Yow!" Aku menuju ke arah tempat duduk aku.
"Seonghwa tu kenapa? Buang tabiat ke datang sekolah awal?" Soal Aeri. Aku mengangguk. "Haah."
Kring!
Loceng berbunyi menandakan waktu pelajaran akan bermula sebentar lagi. Aku mengeluarkan buku subjek pertama iaitu sejarah.
---
Rehat akhirnya tiba. Tiba-tiba bertenaga padahal waktu sejarah tadi kemain lembik! Aku dan Aeri berjalan menuju ke kantin untuk membeli makanan. Selapas itu, kami akan menuju ke 'port' kami.
"Cepat beratur nanti ramai orang!" Aku dan Aeri berlari ke tempat beratur. Harini kami rancang mahu makan roti sahaja. Nak diet la konon tapi tak kurus kurus pun.
"Hai awek." Salah besar la beratur sebelah jantan ni. "Ko nak apa?" "Kau." Ringan saja lidah aku harini. Mahu saja aku keluarkan segala-galanya depan muka dia sekarang.
"Kau ni Seonghwa. Pergi la try orang lain! Terang terang kena reject dengan Soo Jin. Try hard bethol!" Ini barulah betul bestie dunia dan akhirat!"Aku tak cakap pun dengan kau. Kau pun kena reject." Ujar Seonghwa sambil mengukirkan senyuman sinis. "Oi, kau jaga mulut kau. Jangan sampai aku pinjam makcik kantin punya cili padi letak dekat mulut kau! Minta maaf dekat Aeri!" Ujarku.
"Woih Soo Jin, rilek arr. Aku tak terasa pun." "Oh, yaka?" Seonghwa menarik muka. Menyampah pula aku tengok dia ni.
---
Akhirnya, kami tiba di 'port' kami. 'Port' yang kami maksudkan ialah stor sukan. Kami berdua pilih untuk berehat di sini sebab ini salah satu tempat di mana tiada makhluk yang boleh mengganggu kami kecuali semut.
"Geram aku dengan Seonghwa tu. Nak ja aku siat siat kulit dia tu. Biar rasa sikit macam mana kena azab!" Geram. Nasib dekat sini tak ada sesiapa boleh dengar. "Tu lah, masa dia cakap yang aku reject tu en aku macam nak letak je cermin depan dia. Dia tu bukannya sempurna sangat pun!"
Kami kalau bab membawang tentang jantan tu mestilah kami yang terpaling bawang. Adab eobseo. Patutlah tak ada siapa nak.
"Soo Jin, kau tak ada sesiapa yang kau minat ke dekat sini?" Soal Aeri tiba-tiba. "Tak, kenapa?" "Saja."
Suasana senyap seketika.
"Tapi takkan kau tak pernah suka siapa-siapa pun dekat sekolah ni? Mestilah ada satu kan?"
Sebenarnya, ada tapi orang tu nampak sangat tak suka dekat aku. Jadi, aku memilih untuk berhenti dari menyukainya. Untuk apa aku suka kepada orang yang langsung tiada perasaan terhadap aku? Buang masa.
"Aku sebenarnya.." "Ha, apa?" Patut ke aku beritahu minah ni? Tapi dia kawan aku.
"Aku pernah suka dekat classmate kita." Aeri menjadi teruja. "Siapa? Bagitahu la!" Bab ni laju bethol minah ni.
"Kau jangan perli aku. Aku tahu taste aku ni buruk!" "Okay, janji."
"Aku pernah suka Yeosang!"
Pfft!
Air yang diminum oleh Aeri lantas tersembur. Hodoh betul la perangai. "Nerd tu?! Ko biar betul!"
Babi.
"Macam mana kau boleh suka dekat dia Soo Jin?! Kelakar la ko ni!" Ni aku benci cakap pasal orang yang aku suka dekat minah ni. "Dah aku tersuka nak buat macam mana! Tapi sekarang aku tak suka dah."
"Dah move on?"
"Haah.""HAHAHAHAHA!!"
Tok! Tok!
Pintu stor diketuk oleh seseorang. Aku dan Aeri lantas terdiam setelah mendengar ketukan itu.
"Aeri, kau buka lah pintu!"
"Tak nak! Aku takut tu cikgu!"Minah ni memang gini. Kang aku unfriend tak ada siapa nak kawan pula.
"Aku buka pintu ni tapi lepas balik sekolah kau belanja aku Wakaka." (Lebih kurang macam Tealive, tah la)
"Okay."
Aku perlahan-lahan membuka pintu tersebut tapi aku menutup pintu itu semula. "Aku buka pintu ni kita lari sebab aku rasa tak sedap hati." Ujar aku. "Kau jangan Soo Jin, aku nak terberak ni!" "Ish, ikut je lah cakap aku!" "Ha, ye lah!"
Aku membuka pintu stor itu seluas pintu untuk menuju ke hatimu.
"Lari!" Aeri menolak bahuku.
"Woi Soojin! Pahal tak lari?"
"Omg.."
Aku dan Aeri ternganga. Badak pun boleh masuk.
"Aeri? Soojin?"
Yeosang!
- Tamat Bab 1 -
𝐻𝑖 𝑔𝑎𝑖𝑠, 𝑖'𝑚 𝑏𝑎𝑐𝑘. 𝑇𝑎𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑔𝑎𝑡𝑎𝑖 𝑛𝑎𝑘 𝑝𝑢𝑏. 𝐽𝑎𝑑𝑖 𝑡𝑒𝑟𝑖𝑚𝑎 𝑠𝑎𝑗𝑎𝑙𝑎ℎ. 𝐵𝑡𝑤 𝑐𝑒𝑟𝑖𝑡𝑎 𝑛𝑖 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑝𝑢𝑏 ℎ𝑎𝑟𝑖 𝑠𝑎𝑏𝑡𝑢 𝑑𝑒𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑎ℎ𝑎𝑑 𝑠𝑒𝑏𝑎𝑏 𝑛𝑎𝑛𝑡𝑖 𝑑𝑎ℎ 𝑛𝑎𝑘 𝑠𝑡𝑎𝑟𝑡 𝑒𝑥𝑎𝑚 ☺️ 𝑏𝑖𝑎𝑠𝑎𝑙𝑎ℎ, 𝑡𝑎𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑔𝑎𝑡𝑎𝑖 𝑠𝑒𝑏𝑎𝑏 𝑡𝑢 𝑝𝑢𝑏 ℎ𝑎𝑟𝑖𝑛𝑖 .
𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒎𝒆𝒏𝒄𝒖𝒓𝒊 𝒊𝒅𝒆𝒂 𝒊𝒏𝒊 𝒕𝒂𝒏𝒑𝒂 𝒌𝒆𝒃𝒆𝒏𝒂𝒓𝒂𝒏 𝒚𝒂 𝒈𝒂𝒊𝒔 😔
𝒅𝒂𝒕𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒓𝒊 𝒐𝒕𝒂𝒌 𝒂𝒏𝒂 𝒔𝒆𝒏𝒅𝒊𝒓𝒊
YOU ARE READING
𝐏𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭 𝐏𝐚𝐢𝐫 || Park Seonghwa - ATEEZ
FanfictionMengisahkan tentang kisah cinta monyet di antara dua remaja saat mereka masih bersekolah.