ׂׂׂׂૢ་༘࿐ 🩰 ˢᵒⁿᵍ ᵗᵒ ˡⁱˢᵗᵉⁿ ʷʰⁱˡᵉ ʳᵉᵃᵈⁱⁿᵍ - ᵒʰ ʳᵉᵃˡˡʸ ᵇʸ ⁿ. ᶠˡʸⁱⁿᵍ
Bab 24
"Weh, sekejap lagi exam matematik! Mati lah nak, aku tak study langsung!" Hani mula gelabah. Begitu juga yang lain termasuk aku. "Tu la, orang study. Kita dok kutuk orang." Ujar Mina. Melihat soalan matematik sahaja sudah memeningkan kepala, apatah lagi melayan kisah cinta kita yang tidak seberapa ini.
Aku melihat soalan latihan yang aku buat di atas buku pemberian cikgu kesayangan kami. Ada sesuatu yang tak kena dengan soalan tu sebenarnya.
"Woi, ni bukan buku aku!" Bukan soalan tetapi jawapan. Jawapan yang aku tulis tiba-tiba gone. Aku melihat buku kawan-kawan aku yang lain tetapi itu semua tulisan mereka. Tang mana pula dah buku aku pergi?
Ada satu saja orang yang aku tengah syak sekarang ni. Siapa lagi kalau bukan jantan yang suka buka beg aku ikut suka hati dia.
"Park Seonghwa!"
[ Seonghwa ]
Suara yang merdu bak muzik yang dimainkan di radio itu datang menyapaku. Aku memalingkan kepala melihat ke arah empunya suara itu.
"Ya, bidadari di sana?" Perempuan yang cantik itu lantas menjejakkan kakinya ke arahku. Adakah ini cinta?
"Bak buku aku lah siyel. Ni buku kau kan?!" Dia meletakkan buku latihan aku di atas meja dengan begitu kasar sekali. "Oh, bidadariku. Maafkan abang, abang janji abang tak buat lagi."
"Ko nak pantun-menyantun dengan aku ni? Bak la buku aku sekarang!" Aku menyuakan buku latihan miliknya kepada tuan badan.
"Tsk, nak berkasih sayang pun tak boleh!"
Semua orang terlihat melompongkan mulut mereka. Kenapa? Aku ada kata benda yang salah ke?
"Kau ulang sekali lagi perangai macam ni, aku tak teragak-agak nak bakar tayar motosikal kau yang mahal tu faham?" Alamak, kita kena ugutlah. Takutnya.
[ Soojin ]
Kau ingat aku melawak Seonghwa? Aku ni berpegang teguh dengan kata-kata aku sendiri tahu? Kalau tayar hilang tu tahu lah siapa yang buat.
Aku hampir lupa akan sesuatu.
Aku kena berhati-hati kerana ada sepasang mata yang sedang memerhati.
---
Syukur, akhirnya selesai juga kertas matematik yang terlihat banyak ruang yang disimpan kepada pemeriksa untuk menanda. "Woih, kau jawab semua ke siak?!" Aeri curi-curi untuk melihat kertas matematik aku tetapi aku menghalangnya. "Shut up babeh, aku simpan banyak ruang untuk pemeriksa tanda. Kira aku baik hati tau." Aeri membuat muka. "Ko memang hanurt."
Macam biasa kita usya Yeosang. Alahai, tengah check kertas pun hensem.
"Kau tengok apa Soojin? Suka aku ke?" Soal Mingi perasan. "Blah lah ko!"
[ Yeosang ]
Ding!
Telefon aku tiba-tiba berbunyi menandakan ada mesej yang masuk.
Hongjoong
// Yeosang, kau nak pergi kerja ke harini?Rupa-rupanya mesej yang aku dapat itu daripada Hongjoong.
\\ Kau datang ke?
Aku fikir tidak mahu datang sebab exam.
Hongjoong
// Aku dah minta izin tak datang kerja untuk beberapa hari ni. Kitakan exam.Betul juga apa yang dia kata.
Hongjoong
// Kau tak cuba minta cuti ke Yeosang?\\ Tak, aku kena kerja juga. Kau fahamkan maksud aku?
YOU ARE READING
𝐏𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭 𝐏𝐚𝐢𝐫 || Park Seonghwa - ATEEZ
FanfictionMengisahkan tentang kisah cinta monyet di antara dua remaja saat mereka masih bersekolah.