10

13 3 2
                                    

˚🧃◡̫࣪࣪◠̟۫  ˢᵒⁿᵍ ᵗᵒ ˡⁱˢᵗᵉⁿ ʷʰⁱˡᵉ ʳᵉᵃᵈⁱⁿᵍ - ᶜʳᵘᵉˡ ˢᵘᵐᵐᵉʳ ᵇʸ ᵗᵃʸˡᵒʳ ˢʷⁱᶠᵗ

Bab 10

"Kau angkatlah sendiri." Ujar Aeri. Aeri berjaya menarik perhatian semua pelajar di dalam kelas ini. "Aeri jaga adab kamu!" Cikgu Yang menegur sikap Aeri. "Tangan kau betul ke sakit?" Soal Aeri kepada Eunhi. Eunhi mengangguk. "Kalau macam tu, kau tunggu sini." Aeri bangun dari duduknya untuk pergi ke kelas sebelah. "Jom ikut aku, Soojin." Aku lantas bangun dari kerusi aku.

Aku mengetuk pintu kelas sebelah. "Ya?" "Maaf cikgu menganggu, tapi nak minta izin nak ambil meja kosong boleh?" Ujar aku. "Meja kosong ada tak?" "Ada sini!" Wooyoung menunjukkan meja kosong yang berada di sebelahnya. "Ha, angkat datang sini!!" Arah cikgu tersebut kepada Wooyoung. "Angkatlah sendiri!" "Jubo kau melekat dekat kerusi ke Wooyoung? Angkatlah meja tu bagi dekat mereka." Ujar Yunho. Padan muka Gagagaga!

"Tsk!" Wooyoung dengan malas bangkit lalu membawa meja tersebut kepada kami. "Nah!" "Terima kasih Wooyoung! Nanti claim KitKat dekat aku!" Ujar Aeri. "Serius??? Okay deal!"

"Kerusi tak nak ke? Nak duduk atas meja?" Yunho kemudian menyuakan kerusi itu kepada aku. "Wow alamak! Ko pernah nampak orang duduk atas meja dalam kelas waktu cikgu tengah mengajar ke?"

"Macam mana lah Seonghwa boleh suka perempuan macam kau ni.."

Telinga aku tak salah dengarkan? Aku tak dengar benda tu kan?

"Ko cakap apa?" Soal aku untuk kepastian. "Tak ada apa! Dah blah!" Oh, halau. "Dah, jom pergi Aeri!" Aeri terkaku. Mulutnya pula terbuka luas. Ini kalau sumbat meja yang aku pegang ni pun muat.

"Kau nampak hantu ke Aeri?" "T-tak lah! Jom aku bawa kerusi, kau bawa meja!" Kami kemudian bergerak masuk ke dalam kelas.

"Ambil meja ke buat meja?" Banyak mulut pula Mingi ni. Aku dan Aeri meletakkan meja dan kerusi itu di belakang tempat duduk Seonghwa. Disebabkan kelas ini ramai, terpaksalah minah tu duduk sorang-sorang dekat belakang.

"Dah, enjoy tempat baru kau!" Ujar Aeri dalam nada memerli Eunhi.

---

"Girls! Assemble!"

Aku dan Aeri menyeru semua pelajar perempuan untuk berkumpul kecuali si Eunhi. Dia duduk jauh dari kami tapi tak mengapa. Lagipun, sekarang waktu PJ, dia budak baru jadi dia pakai baju sekolah.

"Kenapa ni?" Soal Mina. "Aku dapat rasakan ada teh yang akan ditumpahkan." Ujar Seorin. Aku mengangguk, tepat sekali. "Bagitahulah apa yang penting tu." Ujar Yeora.

"Okay, tunduk sikit." Kami semua membuat bulatan dan menundukkan kepala.

"Weh, mereka tengah rancang apa tu?" Soal Hyunjin. "Ada la tu. Mesti membawang punya." Ujar Seungmin. (Depa berdua pun dari kelas yang sama)

---

Akhirnya kami selesai berbincang. Senyuman terpasang di wajah kami.

"Okay semua berkumpul!" Cikgu memanggil untuk murid lelaki dan perempuan berkumpul. "Harini cikgu nak kamu lari satu pusingan padang dulu!" Kami semua menunggu arahan yang seterusnya. "Tunggu apa lagi? Lari la!" Rilek arr.

Kami semua kemudian berlari satu pusingan padang. "Weh Aeri, siapa sampai dekat cikgu Yang dia menang." "Oh, kau cabar perlari nombor satu ni? Okay, jom!" "Satu, dua, tiga!"

Aeri pecut kehadapan, manakala aku di belakang sedang berjalan. Sukanya aku perkenakan minah ni.

"Laju.." Aku terdengar suara seseorang menegur aku dari belah kanan. "Amacam? Dapat tak makan mangga semalam?" Seonghwa rupanya.Kenapa dia tak lenyap saja dari bumi ni?

𝐏𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭 𝐏𝐚𝐢𝐫 || Park Seonghwa - ATEEZWhere stories live. Discover now