Bab 27
"Choi Soojin." Nama aku disebut. "Choi..Soojin?" Aku melihat ke arah budak yang memiliki list nama tersebut. "Ya, saya?"
"Soojin, bukan kau kata kau nak goyang kaki saja ke?" Soal Aeri. Betul apa yang dia katakan tetapi apa yang aku perlu buat. Aku tak bergaduh lagi dengan mamat tu. "Boleh jadi kapten untuk kumpulan cheerleader rumah kuning?" Soalnya. Rasa nak tumbuk lelaki tadi tetapi aku memilih untuk bersabar. "Ya, tulis saja nama saya di situ." "Okay!" Dia menulis nama aku di atas kertas tersebut.
Park Seonghwa. Kau betul-betul dah melampau. Lelaki itu duduk di tempatnya semula. "Rumah hijau?"
"Saya!" Aku memandang ke arah pemilik suara tersebut. "Eunhi?" Dahi aku berkerut. Dia dah tahu ke rumah sukan dia? "Saya lantik diri saya untuk jadi kapten cheerleader." "Eunhi.."
Jadi, Eunhi rumah hijau sama dengan Yeosang. "Eunhi rumah hijau? Berat betul saingan kau Soojin." Ujar Miyeon. Nak buat macam mana. Jodoh mereka kuat. Hiks!
---
"Lagi satu kertas!" Aku merenggangkan tubuh aku. Aku melihat kiri dan kanan aku. Ramai lagi nampaknya yang tak siap lagi. Aku memusingkan tubuh aku menghadap ke belakang. Silap besar aku pusing belakang.
Mata aku bertemu dengan Seonghwa. "Ehem!" Salah kau ah ni Soojin! Tapi bukan salah aku, salah dia lah merajuk dengan aku! Eh, tapi laju dia jawab. Selalunya waktu macam ni tengah menulis lagi. Dasar gamon.
"Baik, masa sudah tamat. Berhenti menulis!" Penatnya! Nasib harini hari terakhir exam. No more kelas tambahan. No more Seonghwa. No more Yeosang.
"Eh? Huwargh!!"
"Ko pahal minah menangis sorang-sorang?" Soal Aeri. "Aku sedih!"
---
"Yahoo!! Exam dah habis!!" Ramai pelajar batch aku bersorak keriangan. Gembira tu gembiralah juga tetapi kita masih belum tahu keputusan peperiksaan kita.
"Yow, kau pahal nampak susah hati ni?" Soal Aeri. "Aku broken la.." Aeri yang mengunyah gula-gula getah tadi lantas berhenti dari mengunyah. "Oit, Yeosang reject kau ke?" Aku menggeleng. Apahal Yeosang nak reject aku pula? Aku confess pun belum. "Aku rasa aku patut give up lah dari mengejar cinta si Yeosang la." Aeri terkaku lagi. "Woi! Kau janganlah cakap macam ni! Nak kena penyepak ke? Ko dah la kejar mamat tu lama dah. Lepas tu nak menyerah kalah macam tu je." Ujarnya. Tampar sajalah aku Aeri aku rasa macam aku layak ditampar supaya dapat memberikan kesedaran kepada aku.
"Buang masa, lagipun bila difikirkan semula aku rasa banyak lagi orang elok dari Yeosang tu." Kita kena SD. Sedar diri. "Betul juga cakap kau. Apa guna nak confess semua ni kalau nanti end up tak bersama?" Ujar Aeri. Aku terkelu.
"Sikit sikit dah aa.." "Aku cakap benda betul."
Kami berdua terdiam untuk seketika. "Tapi kan macam mana kau end up dengan Seonghwa?" Soal Aeri. Kenapa mesti mamat tu?
"Kenapa kalau dia dengan aku pun?"
Langkah kami berdua apabila mendengarkan suara itu dari belakang. "A-Aeri..kau dengar apa yang aku dengar?" "Soojin, maafkan aku.."
Rasa macam terserempak dengan hantu. Seram! Seonghwa bergerak mengubah posisinya menghadap kami berdua. "Kenapa selalu nama aku ada dalam korang punya perbualan?" Soalnya. Aduh, semua salah Aeri lah ni! "Tak ada apalah, bukan hal kau pun." Aku menarik lengan Aeri untuk berjalan bersama dengan aku.
Jalan kami dihalang. "Korang nak lari mana? Aku tanya jawablah." Sumpah, Seonghwa betul-betul mencabar kesabaran aku kebelakangan ini. "Abaikan sajalah, bukan benda penting pun tentang kau!" "Soojin!" Bahu aku terhinjut akibat jerkahannya. "Soojin, macam mana ni?" Aku tidak mampu untuk membalas pertanyaan Aeri. Perasaan marah aku membuak-buak sekali aku buka mulut aku mampu hancurkan perasan seseorang itu hanya dengan menggunakan lisan aku.
"Seonghwa, kau pergi mana? Puas aku cari!" Yunho datang menghampiri Seonghwa begitu juga dengan Mingi. "Wow, apa berlaku ni? Kenapa muka masing-masing macam minta cendol?" Ujar Mingi. "Ish, tak kelakarlah!" Bahu Mingi dipukul Aeri. "Akh!"
"Seonghwa?" Yunho menatap wajah Seonghwa. "Jom lah blah, kau tak nak balik ke?" Yunho penyelamat keadaan. Dia menarik Seonghwa untuk berjalan bersamanya.
"Pst, Aeri nanti Whatsapp aku tumpahkan teh!" Bisik Mingi kepada Aeri. "Ish! Ada ada saja kau!"
Park Seonghwa, memang bila-bila pun aku takkan pernah suka kau.
"AKU BENCI KAU PARK SEONGHWA!!"
---
Aku menghempaskan beg sekolah ke lantai dan menuju ke dapur. "Kau pahal bad mood ni?" Soal ibuku. Aku mengambil segelas air yang dipenuhi dengan air dan meneguk air itu. "Uhuk! Uhuk!" "Ha kan dah tersedak! Minum tu pelan pelan lah!"
Aku meletakkan gelas di atas meja. "Ssibal.." "Woi!" "Ops.." Lupa ada ibu aku dekat situ. "Tak guna, sekali lagi aku jumpa kau memang siap kau jantan!" Hampir gila aku dibuatnya. "Kau bad mood sebab slelaki rupanya.." Nasib ibu aku memahami aku. #sayangibu.
"Apa yang jantan tu buat sampai kau jadi macam ni?" Soal ibuku. "Uish, nak cerita panjanglah ibu. Banyak sangat dugaan dia."
30 jam berlalu..
"Kalau ibu jadi kamu pun ibu geram. Dah orang tak suka tu nak buat macam mana." "BENAR! SOOJIN RASA NAK TAEKWONDO DEKAT DIA!! KACHOOW!!" "Wow, rilek. Siapa lelaki tu?"
"Park Seonghwa."
"Oh, Park Seonghwa. Park Seonghwa?!"Nooooo.
"Ibu, jangan cakap ibu tarik balik." "Hm..."
"Ibu-" "TARIK BALIK! TARIK BALIK!""IBU!!"
Soon, aku takkan ada dalam rumah ni dah.
--
Kelazz Top 🔥🔥‼️
Yeora
// Disebabkan harini merupakan hari last paper exam, jom aku belanja makan mee rebus pedas untuk semua!!Jongho
// MenarikHaeyoung
// Jom!!Seorin
// Yeay Yeora belanja!Mina
// 🎉Miyeon
// Let's gooo 🤸Mingi
// Minum biar abang yang belanjaYeora
// 🙄Aeri
// 🕳️🧑🦯San
// ApoSeonghwa
// 💪😎Hani
// Aku makan mee saja japgi, minum kat rumah jela 😘\\ for rial
Mingi
// 🐶Yeosang
// 👍Yeora
// Eunhi dengan Bora kalau nak datang boleh jeBora
// Baik nanti aku datangEunhi
// 😊Yeora
// Pukul 8 semua ada dekat kedai tu, siapa lambat pasai kat ko\\ baik abe
Jongho
// NotedAwal lagi dah buat reunion.
- Tamat Bab 27 -
YOU ARE READING
𝐏𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭 𝐏𝐚𝐢𝐫 || Park Seonghwa - ATEEZ
FanfictionMengisahkan tentang kisah cinta monyet di antara dua remaja saat mereka masih bersekolah.