Bölüm 2. Bu evlilik mahvoldu!
Doktor sıkıntılı bir ifadeyle yanağını kaşıdı.
"Şey... Sıradan insanlar böyle yapar. Karınız özellikle savunmasız görünüyor, bu yüzden ona daha fazla dikkat etmelisiniz.
"...görünüşe göre kendime çok talepkar bir gelin bulmuşum."
Altair mırıldanırken kaşları çatıldığında, doktor çevresinde yükselen soğuk havadan korkarak hızla koltuğundan kalktı.
"N-neyse, karınızın sağlığını koruması için bir ilaç yazacağım."
Doktorun bakışları Altair'e değil, arkasındaki adam Blan'a dikilmişti. Düğünde Altair'in teğmeni olarak Nadia'nın yanında duran oydu.
Altair ve Blan'ın görünüşleri geceden gündüze kadar farklıydı. Koyu renk saçlı ve her zaman soğuk bir tavır sergileyen Altaire'in aksine, parlak sarı saçlı genç bir adamdı ve yüzünde her zaman neşeli bir ifade asılıydı, bu da konuşmayı çok daha kolaylaştırıyordu.
"Çok çalıştınız."
Blan bu tür durumlara oldukça aşina görünüyordu, Altair'in yerine hazırladığı parayı sakince doktora verdi. Yüzü hafifçe solmuş olan doktor, hemen eski ahenkli rengine kavuştu, onları mutlu bir ruh hali ile karşıladı ve aceleyle oradan ayrıldı.
"Lordum."
Blan gözlerini kıstı ve dirseğiyle Altair'in yan tarafını dürttü.
"Ses tonunu düzeltmeniz gerekiyor."
"Ses tonumun nesi var?"
"Zavallı adam az önce senin o vahşi ses tonuyla kaşlarını çattığını görünce şimdiden terliyordu. Bir kadın olan Leydi'nin sizi kanlar içinde ortaya çıktığını görmesinden bahsetmiyorum bile, sendelemiş olmasına şaşmamalı, özüne kadar şok olmuş olmalı.
"Ne saçmalık, elimden geldiğince kibarca konuştum. Küfür ettiğimi duymadın değil mi?”
"Hayır, alışılmışın standardı,... bu... ahh!"
Blan elini hüsrana uğramış bir şekilde saçlarından geçirdi, duyarsız amiri karşısında çaresizdi.
Doğu topraklarının çorak koşulları onu hayatta kalmayı zorlaştırdığından, Aylesford bölgesindeki insanların tavrı çok etkilendi. Bunların arasında, Altair özellikle tam bir baş belasıydı.
Nispeten genç yaşta bir lord oldu ve kısa sürede kendisinden çok daha yaşlı olan astlarına liderlik etmeye alıştı, ancak yetişkinliğinde bile, taş kalpli insanlara düşüncesizce davranma nahoş alışkanlığı değişmedi.
Ülkenin orta kesimlerinde uzun süre şövalyelik eğitimi alan Blan, ilk döndüğünde buna alışmakta da zorlandı. Bırakın ağzında gümüş kaşıkla büyümüş, başkentli narin, aristokrat bir hanımefendiyi, kendisi de çelik gibi bir aklı olan bir askerdi. Söylemeye gerek yok, şüphesiz onun için korkunç bir deneyimdi.
"Her neyse, lütfen nazik olun. Soylu bir kadının kırsal kesimde fakir bir baronla evlenmesinin yaygın olduğunu düşünüyor musunuz? Buraya geldiği için ne kadar minnettar olamam ama sen, onu temizleyen ceset tehdidinle onu deli gibi korkutuyorsun ve şimdi nasıl bayıldığını mı soruyorsunuz?
"Nazik ol? Şimdi ne var? Beni uzaktan takip ettiğini hissettiğim kişileri bile öldürdüğümü biliyorsun.”
"Seni takip etmeleri bizim durumumuzdan dolayı değil mi? Balhail tarafından gönderilmiş olmalılar.”
'Balhail' ismi geçtiğinde Altair'in zaten soğuk olan ifadesi sertleşti ve daha da tehditkar bir hal aldı.
Balhail, Altair'in kuzeniydi ve şu anda varisi olmayan Baron Aylesford unvanının en yakın varisiydi. Altair varissiz ölürse unvan otomatik olarak Balhail'e geçecekti.
Bölge fakir olabilir ama unvanı değerliydi. Balhail uzun süredir Baron Aylesford'un konumunu hedefliyordu.
Sabırla sırasını beklerken zor bir eş bulamayan Altair'in evleneceği haberiyle sarsılmışa benziyordu.
“Bu evliliğin neden gerekli olduğunu unutma. En kısa zamanda bir halefiniz olmalı. Bu şekilde Balhail tarafı boş umutlardan vazgeçecektir. Pekala, siz ikiniz daha ilk gece böyle olduğunuz için kolay olmayacak.
Blan, ciddi bir yüz ifadesiyle vurgulayarak, baygın solgun Nadia'ya baktı.
"Pekala, bunun bir faydası yok, bu yüzden lütfen bugün iyice dinlenin ve lütfen yarın onunla birlikte akşam yemeği yiyin. Ya da kendin bir yemek hazırla ve sabah ilk iş ona getir… İnsanlar genellikle kendilerine bakan ve yemek getiren kişiyi sevmezler mi? Kendini daha iyi hissetmesi için yarın akşam ona yemek hazırlayacağız, bu yüzden onunla katılsanız iyi olur…”
“…”
Altair sessiz kaldı ama Blan tavsiyesini dinleyeceğini biliyordu. Altair Aylesford iddialı bir adamdı, gerçekten hor görseydi kesinlikle en başından reddederdi.
“Bir koca olarak onun sevgisini kazanmadan önce, önce bir insan olarak iyi bir izlenim bırakmalısınız. İşlerin nasıl yürüdüğünün sırası budur.
"Biliyorum, biliyorum, beni ne sanıyorsun, aptal mı?!"
Tabii ki, başından beri her şeyi batırdığı için kolay olmayacak.
"Her neyse, neşelenin. Size yardım etmek için elimden geleni yapacağım!”
Blan yumruklarını sıktı, onları önüne getirdi ve cesaretlendirmek için tezahürat yapan bir hareket yaptı. Birdenbire bir şey ona çarptı, endişesini ustası Altair ile paylaşmaya geçerken önemli bir konu ona hatırlatılmış gibiydi.
"Ah, bu arada Lordum."
"...?"
“Geceyi karınla nasıl geçireceğini biliyorsunuz , değil mi? Yanılmıyorsam, bu sizin ilk səfəriniz, değil mi?”
“Hey, ne tür bir soru-…”
“Şşşt! Bayanı uyandıracaksınız. Eminim sizin böyle bağırdığınızı görse ölesiye korkardı.
Her zamanki gibi bağırmak üzere olan Altair, Blan'ın sözleri üzerine hemen ağzını kapattı.
Belki de tepkisi o kadar komikti ki, Blan kahkahalara boğuldu.
"…çık."
Altair dişlerini gıcırdattı ve Blan'ı kabaca itti. Ancak sesi eskisinden çok daha alçaktı.
Artı, kulakları garip bir şekilde kırmızıydı...
"Hmm, demek ilk seferiniz, Lordum."
"Kapa çeneni!"
❈❈❈
Gözlerini tekrar açtığında sabah olmuştu. Gözüne ilk çarpan yabancı bir tavan oldu, sonra yavaş yavaş çevredeki tuhaflığı fark etti, normalde yattığından daha sert bir yatak, kendisininki ya da herhangi bir soylununki kadar geniş olmayan tuhaf görünüşlü bir oda. Nerede olduğunu ve ne yapacağını bilemeden kaybolmuştu. Bir süre duygusal olarak paniğe kapıldıktan sonra, buraya gelmeden edilmeden önceki son hatırasına bir göz atmayı umarak beynini zorlamaya başladı. Çok geçmeden, zihninde kıpkırmızı gözlü bir adamın çehresi belirdi, bunu görüşünün dönmesi ve bir an sonra çökmesi izledi. Daha fazla açıklamaya gerek yoktu, artık kimin ikametgahı olduğunu sezgisel olarak anlayabiliyordu, o kişinin eviydi. Yüz ifadesi şaşkından ajiteye, sonra harap oldu.
Durumu başarıyla çözdükten sonra isteksizce ve umutsuzca gerçeği kabul etmeyi öğrendi. Dikkatlice yataktan çıktı ve yakındaki aynaya baktı, berbat görünüyordu. Saçları darmadağınıktı, dudakları kuruydu ve rengi biraz soluktu, biraz bitkin görünüyordu ama ten rengi biraz düzelmişti. Yanakları her zamanki gibi kızarmasa da en azından dünkü gibi solgun ve cansız değildi. Şimdiki görünüşü dünkü törende olduğu güzel gelinden çok farklıydı.
Tam bir karmaşaydı… tıpkı geleceği gibi.
Derin bir iç çekti ve sessiz odaya bir göz attı.
Rahatsız bir şekilde yattığı köşedeki buruşuk perdeli yatak dışında her şey derli topluydu. Bütün gece kimse girip çıkmamış gibiydi.
Kasıtlı değildi ama ilk günden itibaren o kadar sıcak bir karşılama görmedi. Bunun bir şans mı yoksa talihsizlik mi olduğunu kendisi bile bilmiyordu.
Evlenmeye karar verdiğinde ilk gecenin nasıl olacağını çok düşünmüş, her türlü senaryoyu kafasında canlandırmış ve bir sürü önlem bulmuş ama incelediği vakaların hiçbiri böyle olmamıştı.
En azından şimdi bunun için endişelenmesine gerek yoktu.
Guruldar.
Alt yarısından yüksek bir ses geldi. Midesi gurulduyordu.
Açım…
Bir faytonla uzun bir yol kat etmiş ve bir düğüne katılmış, o kadar bitkin düşmüş ki açlıktan öleceğini düşünmüş. O kadar aç kalmıştı ki içinin boşaldığını hissetti ve midesi kendi kendini yutmaya başladı ve geriye kalan kemiklerinin etrafına sarılmış derisi ve etiydi.
Bu durumda bile aç hissettiğini görmek ona komik geliyordu.
Hayır, bunda bu kadar komik olan ne?
Aç olması, onun hala hayatta olduğu anlamına gelir.
Dün dünya yokmuş gibi yere yığıldı ama hâlâ hayattaydı ve endişelenmeye değecek hiçbir şey olmamıştı.
"Kendimi toparlamam gerekiyor, bundan sonra sadece soğukkanlılığımı korumam ve iyi iş çıkarmam gerekiyor."
Başkenti terk etmeye karar veren oydu.
Evlenme kararına böyle ulaştı.
Ve amcasının seçtiği kocayı kabul eden oydu.
Aceleci kararlarınızın bıraktığı sonuç bu, yani daha ne kadar titreyeceksin? Dünya henüz çökmedi, Nadia Vine.
Altair'in o günü hatırladığında aklına gelen kan çanağı gözleriyle yüzünün görüntüsü bile onu korkudan titretmeye yetiyordu. Korkunç bir kabustan yeni uyanmış gibiydi ama bu andan itibaren şeytanla aynı çatı altında yaşayacağını bildiği için acımasız gerçek onu bir kez daha etkiledi. Kollarını titreyen vücuduna doladı, az önceki ürperti daha da şiddetlendi, kendini bir arada tutmak için tüm gücüyle kolları sıktı.
Yedi yirmi dört bir pısırık gibi paranoyak titreyerek ölecekse, başkentte kıyamet gününü beklemiş olabilirdi.
Ama yapmamaya karar verdim.
Gözlerini sıkıca kapattı ve derin bir nefes aldı.
İlk olarak, mideyi dolduralım ve enerjiyi yeniden şarj edelim. Midem boşken gerçekten hiçbir şey düşünemiyorum.
Sabah olduğu için kahvaltının bir an önce hazır olmasını bekliyordu.
Ancak, uzun süre beklemesine rağmen kapının açıldığına dair bir işaret yoktu. Normalde Marki'nin malikanesinde, bu, kapısının çalındığını ve hemen ardından kahvaltı için aşağı inmesini isteyen bir hizmetçinin sesini duyduğu kısım olurdu.
Bununla birlikte, her ailede durum farklı olabilir, bu yüzden sabırla bekledi. Ama ne kadar sürerse sürsün hizmetçi gelmedi.
Yemek bir yana, ama kimse vücudumu yıkamama ve kıyafetlerimi değiştirmeme zahmet etmiyor mu?
Hizmetçilerin evin hanımına bu şekilde küstahça saygısızlık ettiği bir durum asla olmadı.
Belki de Altair'in düğünde boynunu uçurmakla tehdit ettiği söylentileri çoktan dolaşmıştı. Orada epeyce insan vardı, bu yüzden ağızdan ağza sözler hızla yayılmış olmalı.
Aklına başka bir sebep gelmesi mümkün değildi. Değilse, hizmetlilerin müdür tarafından hoş karşılanmayan yeni metresine uygun bir Madam gibi davranmalarının hiçbir yolu yoktu.
Burada da durum farklı değil, benim varlığım hâlâ aynı, istenmeyen.
Vine Markiliğinde bile "çirkin ördek yavrusu" idi. Kesin olmak gerekirse, anne babası bir araba kazasında öldüğü ve unvan amcasına geri döndüğü andan itibarendi.
Oğul olsaydı, babasının unvanını ve mirasını miras alabilirdi. Ya da en azından, damadı unvanını alacak bir eş getirebilirdi, bu şekilde, o sırada tek yasal varis olduğu için bencil amcasına geçmezdi.
Yine de kaza çok ani oldu, çok genç ve çaresizdi, ayrıca kişiliği göz önüne alındığında bu kadar ilerisini asla hesaplayamazdı, özellikle de zihinsel bir çöküşün eşiğindeyken.
Becerikli amcası, küçük bir çocukken anne babasını kaybetmenin yasını tutarken, doğal olarak unvanı aldı ve onu hapse attı.
O zamandan beri, bir zamanlar Marki'nin sevgili kızı olan, sadece yemek yiyen sülük bir yeğen oldu, en azından amcası onu böyle algılıyordu.
Bir zamanlar ona tanrıçaları gibi destek olan ve hizmet eden ailesinin hizmetkarları hızla arkalarını döndüler, yeni hükümdarlarını öptüler ve daha yeni öksüz kalan yalnız küçük kızı görmezden geldiler.
Amcam bana Vine ailesinin kızının hakkı olan çeyizi bile vermedi.
En azından, annesinin kendisine emanet ettiği ve parayı çeyiz olarak getirmesine izin veren bir miktar mülkü vardı. Tabii ki çok yetersiz bir miktardı, bu yüzden adımı kurtarmaya yetmedi. Geleneksel olarak, ebeveynler veya bu durumda vasi, kızlarının onurunu korumak için büyük miktarda paradan oluşan bir çeyiz koyardı. Şimdi bahsedildiği gibi, aileler ayrıca siyasi bir evlilik ya da kendilerine fayda sağlayacak bir eş arama eğilimindeydiler. Amcası, ailenin prestijini korumayı umursamadı ve en kötü ve aynı zamanda en kolay seçeneği seçti. Ondan bir an önce kurtulmak için ondan son derece nefret etmiş olmalı.
Ne kadar derine inerse, Aylesford uşaklarının tavrını o kadar iyi anlıyordu. Hizmetçiler malikânenin bir köşesinde onun hakkında saçma sapan konuşsalar şaşırmazdı.
Biraz çeyiziyle düğünden beri kocası tarafından ihmal edilen gelin kadar düşününce daha fazla rezil olamazdı.
Ama en azından bana yiyecek bir şeyler ver…
Ona yiyecek vermeyi reddedecek kadar saldırgan bir şekilde ayrımcılık mı yaptılar? Bir zindan bile mahkumlara yiyecek sağlar.
Kıkırdadı ve pencereye doğru yürüdü.
Biraz temiz hava almak için pencereyi açtığında, serin bir esinti içeri doldu ve Aylesford malikanesinin pitoresk manzarası göründü. Kırsal bölge gerçekten de dinamik başkentten çok farklıydı. Tamam çoraktı ama ne engebeli ne de ıssızdı. Yeşil alanlara dolanmış çıplak toprak ve kuru saman parçaları olduğu için geniş alan yemyeşil olarak tanımlanamaz, ancak genel olarak birbirleriyle uyumlu bir şekilde harmanlanmıştır. Uçsuz bucaksız manzarayı küçültüp küçülttüğünde, uzaklardan, ufkun yakınında, engebeli tepelerin dalgaları belirmeye başladı. Bulutların arasından sızan ışığı yakaladıklarında, tepelerin eğimli sıralarının arkasından bakan minik evlerin çatılarını zar zor görebiliyordu. Rüzgâr sıra sıra ağaçların arasından hışırdıyor ve saçlarını okşuyor, içindeki heyecanı yatıştırıyordu.
Huzurlu.
Ancak bu huzurlu malikanenin sahibi çılgın bir caniydi. Aklından geçen şey omuzlarını düşürdü, hâlâ kabullenmekte zorlanıyordu, ne zaman hatırlasa, hâlâ büyük bir kabus gibi geliyordu, ilk öğrendiği zamanki gibi şok ediciydi.
Sonra kapının açıldığını duydu. Görünüşe göre hizmetçi sonunda yemeğini hazırlamıştı.
Kapının bu şekilde açıldığını duyduğuna ilk kez bu kadar sevinmişti.
Genişçe gülümsedi ve başını çevirdi, ancak kapıyı açan kişinin hizmetçi olmadığını anlayınca çok geçmeden şaşkına döndü.
Altair kapının önünde duruyordu. Elinde hazır bir yemek tepsisi vardı.
"Ah, şey, şey..."
Tamamen beklenmedik bir kişinin ortaya çıkmasıyla dondu ve eteğinin eteğini tutarak bir aptal gibi kekeledi.
Altair'in gözleri dünkü kadar soğuktu.
Çatışma herhangi bir söz alışverişi olmadan devam etti. İlk konuşan Altair oldu.
"…yemeğini ye."
Altair tepsiyi masanın üzerine koydu ve ona emretti.
Titreyen vücudunu sakinleştirip tepsiye baktı.
Harika bir yemek değildi, sadece dumanı tüten sıcak bir çorba ve biraz sert ekmekti ama ağzı sulanıyordu. En son kontrol ettiğinde yirmi dört saatten fazla aç kalmıştı.
İştah ve korku arasındaki şiddetli savaşın ardından, sonunda içgüdü galip geldi.
Altair'e baktı ve ona karşı yoğun bir şekilde tetikte olarak yavaşça masaya yaklaştı. Altair ekmeğe uzandığında kaşlarını çattı.
"Ayakta mı yiyeceksin?"
"Oh hayır! Tabii ki değil! Doğru dürüst yemek için oturacağım...”
Altair'in ima ettiği gibi hızla bir sandalyeye oturdu.
"Soğumadan ye.”
"Evet…"
Tereddüt etti ve dikkatlice bir ısırık aldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Muhtemelen evlenirken bir hata yaptım
RomantizmRoman dünyasında bir karaktere reenkarne oldum. Tüm karakterlerin kötü adam tarafından kafasının kesildiği yıkıcı bir romanda. Gerçek hikaye başlamadan önce, korkunç başkentten uzak durmalıyım. Bu yüzden kırsal kesimde fakir bir baronla evlendim...