Bölüm 6. Yatakların paylaşılma şeklindeki farklılıklar
Farkında olmadan çenesi hafifçe açıldı. Yoksulluk sandığından daha kötüydü.
Anna daha sonra onun şaşkın bakışından endişelendi. Dil sürçmesi yapmış olabileceğinden endişeli görünüyordu.
"Pavel ayrıntıları biliyor... Onu hemen şimdi getireyim mi?"
Pavel'diyse, Anna'nın adından pek çok kez bahsettiği uşaktı.
Yeni biriyle tanışma düşüncesiyle ürkek kalbi çılgınca atmaya başladı. Yine de, onun doğası her zaman böyle olduğu için, yardım edilemezdi.
Kalenin bakımı leydinin sorumluluğundaydı.
Buraya geldiği ilk gün defterleri devralması için uşağı çağıracaktı. Ancak bayıldığı için alması ertelendi. Bunu daha fazla erteleyecek olursa, sadece oyun oynamayı ve yemek yemeyi bilen tembel bir hanımefendi olarak bilinecekti.
Bir kişinin pozisyonunu belirlemesi için önce çalışanlara yaklaşması gerekir. Rahmetli annesinin öğretileri bunlardı.
"Tamam, uşakla görüşeceğim... Hayır, HAYIR!"
Kararını verip ciddi bir şekilde başını sallayınca çirkin görüntüsünü hemen hatırladı ve aceleyle ellerini salladı. Dün gece sarhoş oldu ve bayıldı, bu yüzden şu anda berbat görünüyordu.
Uşakla bu şekilde tanışamazdı.
"Sanırım önce banyo yapmam gerekiyor."
"Ah evet! Yapılması gereken ilk şey buydu. Banyon için hemen su hazırlayacağım!”
Anna, sanki bu düşünce henüz alkolün neden olduğu puslu zihninden geçmemiş gibi sarsıldı ve aceleyle banyoya koştu.
Belki de işinde o kadar yetkin olmadığı için, her hareket ettiğinde yüksek bir ses geliyordu ama elleri, hemen ılık bir banyo hazırlamak için yeterince hızlı hareket ediyordu.
"Yıkamanıza yardım edeceğim."
"Sorun değil. Ben bunu kendim yapabilirim. Ben banyo yaparken bana yemek hazırlar mısın?”
"Evet Madam."
Anna gittikten sonra kıyafetlerini çıkardı ve ılık suyla dolu küvete daldı. Bir gece önceki tüm yorgunluk tamamen kaybolmuş gibiydi.
Anna'nın beceriksizliğini görünce pek bir şey beklemiyordu ama su sıcaklığı tam olarak uygundu. Düşük kaliteli bir ürün olmasına rağmen banyosu için parfüm de hazırlamıştı.
Ancak banyodan sonra küvetten çıkmaya çalışırken bir sorun çıktı. Belki de Anna suyu hazırlamaya o kadar odaklanmıştı ki vücudunu silmesi için havlu hazırlamayı unutmuştu.
Bir hizmetçi çağırmak için tek gereken, zilin ipini çekmekti. Ancak, daha önce de belirtildiği gibi, bu odadaki zil bozuktu. Sorun buydu.
Ben şimdi ne yapmalıyım?
Küvette otururken gözleri sıkıntıyla odada gezindi. Su yavaş yavaş soğudu ve vücudu soğudu. Daha fazla böyle kalırsa üşütebilirdi.
Acele etmesi gerektiğini düşündü ve sudan çıktı. Ayağa kalkar kalkmaz, dışarıdaki odadan kapı açılma sesi duyuldu.
Anna havluyu getirdi mi?
Baronesin odasına rahatça girip çıkabilen tek kişi Nadia ve Anna olduğu için bu kesinlikle mantıklı bir tahmindi.
Ancak kapıyı açıp içeri giren Anna değildi. Bunun yerine, orada olacağını asla düşünmediği bir adam, gözleri kocaman açık, dimdik dikilmiş ona bakıyordu.
Al- Altair…?
Banyodan çıkarken gördüğü ani görüntü karşısında donakaldı.
Altair de kapıyı açtıktan sonra kısa bir süre hareketsiz durarak odaya girmeye çalıştı.
Sanki zaman durmuştu.
“Lordum, ne yapıyorsunuz? İçeri girmiyor musunuz?”
Bu garip sessizliği bozan tanıdık bir sesti. Düğünde damadın temsilcisi olarak hareket eden Blan adlı şövalyeydi.
Onun sesini duyar duymaz, vücudu kadar boş olan kafası da hemen durumu fark etti.
“AAAHHHH!”
Çığlık attı ve banyoya koştu, kapıyı arkasından çarptı. Kalbi şiddetle çarpıyordu. Bu gidişle kalbinin patlayabileceğinden endişeleniyordu.
N-n-ne-ne yapacağım?!!
Üzerinde tek bir bez parçası bile olmadan Altair'in önünde duruyordu!
Gözleri şaşkınlık ve utançla döndü.
"Ha? Madam, az önce çığlık mı attınız? Madam bir şey mi-..?!”
Blan'ın şaşırmış sesi, "küt!" sesi duyulduğunda aynı anda çıtladı.
“Ah, lordum! Kapıyı böyle ani bir şekilde kapatırsanız, ona çarparım ve yüzüm parçalanabilir, biliyorsunuz."
Az önce yaptın ve sadece blöf yapıyorsun.
Abartmıyorum. Bir şövalyenin çelikten yapıldığını düşünüyor musun? Sanırım burnum kırıldı.”
“Burnun kırılırsa, o zaman bu iyi. Sızlanmayı bırak ve kaybol.”
"Ama içeride Madam'ın çığlığı..."
"Ben hallederim. Defol buradan!”
Sohbet, Altair'in tipik kükremesiyle kesildi. Blan'ın emrini yerine getirmekten başka çaresi yokmuş gibi görünüyordu ve bir anda ortalık sessizliğe büründü. Yine de aklı uğulduyordu.
Neler oluyordu ve bu durumla nasıl başa çıkacaktı? Dakikalar sonra kaostan bir süredir çalışmayan beyni cevabı buldu.
Ö-Önce giyinelim!
Neyse ki küvete girmeden önce çıkardığı giysiler hâlâ içindeydi.
Sıkıca kapanan kapıya kaçamak bakışlar atarken hızla kıyafetlerini topladı. Acelesi vardı çünkü Altair her an banyonun kapısını açacakmış gibi geliyordu.
Aceleci zihninin aksine, elleri hızlanmadı. Tüm vücudu sırılsıklamdı, bu yüzden düşündüğü kadar hızlı giyinemiyordu.
Arkadaki ipleri kendi başına bağlayamıyordu. Soyunurken gerek yok ama bu tarz kıyafetleri giyebilmek için ilk etapta bir hizmetçinin yardımı gerekiyordu.
Aceleyle giyinmeye çalışırken, dışarısı her zaman sessizdi.
Altair geri mi döndü? Ama kapının açıldığını duymadı.
Hızla atan kalbini sakinleştirmeye çalışarak derin bir nefes aldı ve banyonun kapısını dikkatlice açtı.
Kapıyı kalkan olarak kullanarak sessizce başını dışarı çıkardı. Altair hala girişte duruyordu.
Banyoya koşmadan öncekinden tek farkı, yüzünü ellerinin arasına alıp başını öne eğmiş olmasıydı.
"Ne oluyor be…"
Belki de onun varlığını hisseden Altair, başı hâlâ eğik halde ağzını açtı.
"Senin sorunun ne..? Neden bu durumdasın?”
Eteğinin kenarını kavrayarak azarlayıcı ses tonuyla boğuldu.
İzinsiz giren oydu, bu yüzden utanması gereken kişi o olmalıydı! Bu durumda birini azarlaması gereken Altair değil, oydu!
Ancak ağzından çıkan itiraz, onun azarlamasının aksine çok ürkekti.
"Burası benim odam... Kimse gelmez sandım... Önceden haber verseydin bunlar olmazdı."
"Ha."
Tereddütlü ve temkinli bir şekilde fikrini ifade ederken, Altair sırıttı ve başını kaldırdı.
Gözleri buluştuğu anda, omuzlarının titrediğini açıkça hissedebiliyordu. Ne zaman sinirlense, yüzü buz gibi oluyordu... şimdi olduğu gibi.
"O zaman bu odaya her gidişimde haber vermem gerekiyor mu?"
"Pardon…?"
"Odama her geldiğimde neden haber göndermek zorundayım?"
"Ama... burası benim odam..."
Konuşma garip bir hal aldı. Altair ona bir adım yaklaştı, saçlarını kabaca topladı, görünüşe göre onun sözlerinden bıkmıştı.
"Ne zamandan beri evli bir çiftin yatak odası sadece eşine ait oldu?"
"Evli bir çiftin yatak odası mı?"
Bunu ilk kez duyuyordu.
Evli çift. Yatak odası. Bu iki kelime bir cümlede kullanılabilir mi? (Eva :ay çok güldüm dgddfddf)
Sözlerini anlamakta güçlük çektiği için kafası boşaldı.
“Öyleyse, 'çift yatak odası' demek…”
"Burası senin odan ama aynı zamanda benim de odam. Evli bir çiftin aynı yatak odasını ve yatağı paylaşması doğaldır.”
“Daha önce böyle bir şey duymadım…”
Evli bir çift sadece belirli günlerde aynı yatakta yatıyorlar . Diğer günlerde, aristokratlarının geceyi kendi yatak odalarında geçirmeleri adettendi.
Evli bir çift her gece aynı yatak odasını ve aynı yatağı paylaşırsa, kaba ve onursuz olmakla eleştirilirdi.
Her gün, her gece aynı yatağı paylaşmak... Bu ancak sevenler arasında olur.
"Ailemin her zaman ayrı yatak odaları vardı ve diğer tüm soylular..."
"Bana bu yaşta dikkatli olmam ve bir kadından kaçınmam gerektiğini mi söylüyorsun? Ve o kadın benim karım mı?!"
Altair'in başı dertteymiş gibi onun alnını çimdiklediğini görünce omuzları küçüldü.
Doğuda evli çiftler hep böyle yatak odalarını mı paylaşır?
Farklı yerlerin farklı adetleri olduğunun farkındaydı. Ancak aynı ülkeden oldukları için kültürlerinin bu kadar farklı olacağı hiç aklına gelmemişti. Bu nedenle, evliliği veya bilmediği bir yere taşınmayı pek düşünmedi.
Ama bir yatak odasını kocasıyla paylaşmak? Dahası, kocası 'kötü adam' Altair mi? Düzgün kurulamadığı için vücudu hala ıslaktı ve bu nedenle kıyafetleri de biraz nemliydi. Utanç verici halini hatırlayınca vücudu titremeye başladı. Altair'in alnı sanki hoşnutsuzluk gösteriyormuş gibi buruştu.
Bu görüntü omuzlarının titremesine neden oldu.
Ne diyeceğini bilemeden başını hafifçe eğdi ve tüm gücünü elbisenin eteğindeki küçük, ürkek eline verdi. Tam o sırada omuzlarına ağır bir şey düştü.
Şaşkınlıkla başını kaldırdığında omuzlarının bir paltoyla kaplı olduğunu gördü. Bir süre önce Altair'deydi.
Ve Altair...
"Bang!" - kapının şiddetle kapanma sesi. Ve bununla birlikte Altair'in figürü ortadan kayboldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Muhtemelen evlenirken bir hata yaptım
RomanceRoman dünyasında bir karaktere reenkarne oldum. Tüm karakterlerin kötü adam tarafından kafasının kesildiği yıkıcı bir romanda. Gerçek hikaye başlamadan önce, korkunç başkentten uzak durmalıyım. Bu yüzden kırsal kesimde fakir bir baronla evlendim...