15. Bölüm Biz Bir Aileyiz
Blan, Altair'e eğitim alanında tam olarak ne olduğunu anlattı.
Eşinin kendisinden başkaları için sandviç yapması karşısında yüzü asılan Altair, 'Manataşı Madeni' denilince de ifadesini değiştirdi.
"Eğer bir Manataşı madeniyse, kesinlikle kumar oynamaya değer."
"doğru. Ve grubu uygun şekilde bölüp hareket edersek, hasar çok büyük olmaz-…”
"HAYIR."
Altair elini kaldırdı ve Blan'ın sözlerini kesti.
"Arama hiçbir zarar görmeden tamamlanmalıdır."
"Ama dağlar iblislerle dolu. Geniş bir araziyi keşfetmek için, adamlarımız ne kadar seçkin olursa olsun, kaçınılmaz olarak zarar verecekler."
"İşte bu yüzden kapsamı daraltmamız gerekecek."
Altair'in kararlı sözleri üzerine Blan, "Nasıl yani?" diyerek omuz silkti.
Şu anda sahip oldukları bilgi miktarı araştırmalarının kapsamını daraltmalarına izin vermiyordu ama Altair'in bir fikri varmış gibi görünüyordu.
Parmaklarıyla masaya hafifçe vuran Altair hareketlerini durdurdu ve Blan'a baktı.
“…Aylesford'da uzun süre yaşamış olanlara, özellikle de nesillerdir sıradağların yakınında yaşayanlara odaklanan bir ön araştırma ile. Atalarından aktarılan hikayeleri duymuş olabilirler.
"Ah…!"
"Manataşı Madeni hakkında belirli bir bilgi olmayabilir, ancak sıradağların bir yerindeki alışılmadık bir köşeyi anlatan parçalar toplamaya çalışalım... ve aramayı yavaş yavaş çevredeki alandan genişletelim."
Bir manataşı madeni varsa, diğer yerlerden coğrafi bir farklılık olmalı. Tabii aradaki farkın Manataşı madeninden kaynaklandığı kimsenin aklına gelmezdi.
"Önce bilgi toplaması için birini göndereceğim."
"Peki. Bunun işlenmesi biraz zaman alacak, bu yüzden ejderhayı avlayacağım."
"Evet! Lordum, ejderha… Ne?!”
Başını coşkuyla aşağı yukarı sallayan Blan, şaşkınlıkla yerinden sıçradı.
"Ejderha avlamak zorunda kalmayasın diye Manataşı madeniyle ilgili konuyu gündeme getirdim!"
“Maden Madendir ve Ejderha Ejderhadır. Aramanın başarılı olacağına dair bir garanti yok.”
"Bu..."
Altair'in sakin sözlerine Blan ağzını kapalı tuttu.
Manataşı madeni sadece bir olasılıktı.
Bütün bir bölgenin geleceğine %100'den daha az bir olasılıkla bahse girmek aptallıktı. Ve Altair bunu herkesten daha iyi biliyordu.
“Rembrew'e talebi kabul edeceğime dair bir mektup gönderdim. Bu geri alınamaz, bu yüzden yapmam gerekeni yapacağım."
Zavallı güçsüz adam, efendisinin inadına bile karşı koyamadı.
"…Evet. Efendim."
Blan, Manataşı Madeni'ni mutlaka bulacağına karar vererek, başı öne eğik, çaresizlik içinde dudağını ısırdı.
❈❈❈
Sabah erkenden Nadia'ya beklenmedik bir ziyaretçi geldi. Nedense kararlı bir yüzle Pavel'di.
"Bir sorun mu var?"
Endişeyle ciddi bir şey olup olmadığını sorduğunda, dikkatlice ağzını açtı.
"Sizinle görüşmek istediğim bir şey var, Madam."
"Tamam o zaman. Lütfen konuşmaktan çekinme.”
"Hım... çok ayıp... ama malikaneye getirdiğin çeyizi kullanmamıza yardım eder misin lütfen?"
Gerçekten utanç verici bir şeydi. Pavel'in konuyu gündeme getirmekte tereddüt etmesinin nedeni bu olsa gerekti.
Aynı zamanda malikanenin durumunun o kadar kötü olduğu anlamına geliyordu ki, bunun arkasındaki anlamın gayet iyi farkında olan Pavel yine de onu istemek zorunda kaldı.
Anlıyorum ama…
Yapamam Paul. Getirdiğim çeyizin ayrı bir kullanım amacı var.”
Manataşı madeni bulunduğunda, onu geliştirmek için fonlara ihtiyaç duyulacaktı.
Günlük olarak yaşadıkları Aylesford Bölgesi'nin bu tür fonlara sahip olmasının hiçbir yolu olmadığından, geliştirme masraflarını çeyiziyle ödemeyi planlıyordu.
Ancak bu tür durumlardan habersiz olan Pavel'in kafası karışmış görünebilir.
"Ama lord..."
Uzun bir süre tereddüt ettikten sonra, sanki nedenini sormak istermiş gibi, Pavel sonunda derin bir iç çekti.
"Lord para kazanmak için Rembrew bölgesinde bir ejderha avlayacak."
"pardon? Ejderha mı? Ne zaman?"
"Muhtemelen birkaç gün içinde gidecek."
Gözleri kocaman olurken bu sefer şaşırma sırası ondaydı.
Romandaki hain Dük hakkında pek çok söylenti vardı ama onun bir Ejderha Avcısı olduğundan hiç söz edilmiyordu.
Belli ki, ejderhalarla uğraşmak çok zordu. İşler ters giderse, biri hayatını kaybedebilir. Tabii ki, Lord'un kendisinin güçlü olduğuna inanıyordu… ama yine de ne olursa olsun tehlikeli.
Pavel endişeyle içini çekti ve ona sordu.
“Çeyiz kullanmak zorsa, lütfen lordu durdurun. Eğer Madam ise, eminim dinleyecektir.”
Altair'in isteğini yerine getirmesinin kulağa saçma geldiğini düşündü ama Pavel çok emin görünüyordu.
Eğer ona gitmemesini söylersem, sanırım bana soğuk bir şekilde dik dik bakacak...
O ölümcül bakışı düşünmek bile tüylerini ürpertiyordu ama Pavel'in ciddi gözleri önünde bunu reddetmek zordu.
Soğuk bir ter içinde iki tarafını da tarttı ama sonunda Pavel'in onun önündeki ciddiyeti zafer kazandı.
"…Peki. Onunla konuşmama izin ver.
"Gerçekten mi?"
Omuzları kasvetli bir şekilde sarkan Pavel, gözleri parlarken birkaç saniye içinde tavrını hemen değiştirdi.
"Şu anda ofiste olmalı!"
"ş-ş-şimdi mi?"
Yine de zihinsel olarak hazırlanıyorum... Simülasyon düzgün çalışmıyor...!
Ancak, Pavel kibarca onun için kapıyı açtı ve ona "Haydi o zaman!" diyen bir bakış attı.
Gözlerinin beklentiyle dolu olduğunu görünce, "Şimdi değil, sonra..." demesinin hiçbir yolu yoktu.
Hayır diyemediğim için kişiliğimden nefret ediyorum. Hüühüüü!
İçten içe ağlayarak kanepeden kalktı.
❈❈❈
Nadia, Altair'in ofisine ilk gelişiydi.
Bu kapının ötesinde Altair olacak!
Kocaman kapının önünde dururken kalbi deli gibi atıyordu.
Anında kaçmak istedi ama Pavel onun arkasındaydı. Yumruklarını 'Hanımefendi, yapabilirsiniz!' dercesine salladı, bu yüzden kadının kaçmasına imkan yoktu.
Sanırım önce kapıyı çalmalıyım?
Tereddüt içinde elini kaldırıp indirme hareketini tekrarlamaya devam etti ve daha farkına bile varmadan kapı ardına kadar açıldı. Daha sonra gözleri, her zamanki soğuk kayıtsız yüzüyle ona tepeden bakan Altair'inkilerle buluştu.
Hey!
O kadar şaşırmıştı ki, geri adım atarken neredeyse Pavel'e çarpıyordu. Ancak kapıyı açan Altair uzanıp onu hafifçe öne doğru çektiği için çarpışma önlendi.
"Senin derdin ne? Neden kapıda öylece durdun?”
Derin bir iç çekiş çıkarken, Altair kaşlarını çatarak sordu. Uzun zaman önce kapının önünde durduğunu fark etmiş gibiydi.
"Sen-, biliyor musun?"
Neden bilmiyorum? İşaretleri hissedebiliyorum.”
Aslına bakarsanız, Altair olağanüstü bir şövalye olduğu için bu tür bir varlığı kolaylıkla hissedebiliyordu.
Bunu bilmiyordu bile ve en uzun süre etrafta gözetledi. Bunun üzerine yüzü utançtan kızardı.
Buraya ne için geldin?
Altair'in gözleri sanki bir şey arıyormuş gibi ellerindeydi.
Şövalyelere sorduğumda yaptığım gibi bir rüşvet getirmeliydim!
Yine de, bu düşünce çok geç aklına geldi. O zamana kadar Altair'e eli boş gelmişti.
Endişeli, boş ellerini kıpırdattı ve gergin bir şekilde gözlerini etrafta gezdirdi.
"Şey... sana sormak istediğim bir şey var."
"Bana sormak mı?"
Altair beklenmedik bir şeye şaşırmış gibi tek kaşını kaldırdı ve sesini yükseltti.
Beklendiği gibi, ondan herhangi bir şey yapmasını istemeye nasıl cüret edebilirdi?!
Ancak Pavel'den çok destek almıştı, bu yüzden kolay kolay geri adım atamayacaktı. Bununla biraz daha cesaret topladı ve farkında olmadan küçülttüğü omuzlarını dikleştirdi.
"Ejderha avlamaya gideceğini duydum... Bu tehlikeli."
"Ne olmuş?"
"Gidemez misin..."
Gözleri ne kadar sertleşirse, sesi o kadar zayıflıyordu.
Altair, arkasında duran Pavel'e baktıktan sonra, sanki bunun nereye gittiğini biliyormuş gibi içini çekti ve bıkkın bir tavırla saçını süpürdü.
"Pavel, gereksiz bir şey yapma."
"Ne demek istiyorsunuz? Ben sadece ona rehberlik ediyordum.
"Ben aptal değilim, saçma sapan konuşmayı bırak."
Altair homurdandı ve hafifçe omzunu tuttu. Sonra doğal olarak onu ofisine sürükledi.
Ha?
Ve içeri girer girmez kapı çarparak kapandı.
Neler olduğunu sorarcasına Altair'e baktı ama altair tatminsiz bir ifadeyle kaşlarını çattı.
“Pavel'den etkilenme. O kötü bir adam değil ama bazen sinir bozucu şeyler yapıyor.”
"Ben-, etkilenmedim."
"Hayır mı? Senden onun için yapmanı istedi, değil mi?”
"Bu doğru... ama ben de endişelendiğim için geldim."
Bu bir yalan değildi.
Elbette Altair'in ejderha yüzünden öleceğinden endişelenmiyordu. Romanın ana karakteri o olduğu için böyle bir zamanda kolay kolay ölemeyeceğine dair garip bir inanış vardı.
Ancak bir ejderhayla yüzleşmek çok tehlikeliydi ve Altair ne kadar güçlü olursa olsun kolay olmayacaktı.
Altair onun için hâlâ korkutucu bir kötü adamdı ama onu boğulmaktan kurtaran ve ona potansiyelini göstermesi için bir şans veren iyi bir insandı.
İyi bir insan. Altair'e böyle bir değerlendirme sunabilmesi, kendi benliğini de şaşırtmıştı.
Altair'in ifadesini dikkatlice inceledi. İfadesiz yüzü ve buz gibi gözleri hâlâ soğuktu ama önemsiz şeyler yüzünden hayatını kılıçla tehdit edeceğini düşünmüyordu.
"Bu... biz evliyiz... ve ben artık bir Aylesford'um... biz bir aileyiz..."
Altair bakışlarını yere indirerek anlamsız sözler söylemeye devam ederken hiçbir şey söylemedi. Yüzündeki sessiz bakış yoğun hissettirdi.
“…yani ben de endişeliyim. Bu yüzden buradayım.”
"Endişeli…"
Altair sözünü kendi kendine tekrarladı. Dikkatle Altair'e baktığında, o eliyle ağzını kapatıyor ve bakışlarını ondan kaçırıyordu.
Havada garip bir tuhaflık vardı. Ne yapacağını bilemeyen Altair içini çekti ve elbisesinin eteğini tutarken eğildi.
Endişelenmene gerek yok. Bunu yapmaya değer olduğu için yaptım.”
Altair'in kafası daha sonra omzuna dokundu.
Ani dokunuş karşısında şaşkınlıkla irkildi ve adam onu yatıştırmak istercesine hafifçe sırtına vurdu.“Şimdiye kadar, orta derecede dayanabilen bir içerik yaşadım, ancak artık bunu yapamayacağım için, aktif olarak kendi başıma hareket etmeye karar verdim. Merak etme, seni dul bırakmayacağım.”
“Dul kalmaktan endişe duymuyorum…”
"Biliyorum. Benim için endişeleniyorsun.
Altair döndü ve başını omzuna gömerek ona baktı. Yoğun bakışlar yanağını delip geçmiş gibiydi.
"Neden beni daha çok bir eş gibi önemsiyorsun ve benim için endişelenmiyorsun?"
Daha çok bir eş gibi mi? Bu da ne demek?
Altair boş gözlerle gözlerini kırparken, onun sözleriyle şaşkına dönerken, Altair sadece gülümsedi ve tepkisi tahmin edilebilirmiş gibi duruşunu düzeltti.
“Haa. Bu masum karımla ne yapacağım?”
Altair'in nefesi ensesini gıdıkladı ama çok geçmeden omzunu sıkıştıran güç kalktı.
İçten içe rahat bir nefes alırken, parmağıyla alnına hafifçe vurdu.
"Merak etme en kısa zamanda geleceğim. Blan ve Cain'i geride bırakacağım, böylece herhangi bir tehlike olmayacak, ama şatodan çıkmaktan sakın."
"Peki."
"Misafir geldiğinde onlara efendinin bulunmadığını ve bu yüzden onları karşılayamayacağını ve hepsini geri geri dönmeleri gerektiğini söyle. Kimseyi içeri alma.”
"Aklımda tutacağım."
"Ve... daha önce söylediklerimi düşündün mü?"
"Daha önce ne dedin?"
"Bana nasıl hitap etmen gerektiği hakkında?"
"Ah!"
Koridorda karşılaştıklarında aralarında geçen konuşmadan bahsediyordu. Daha sonra bu konu üzerinde çok uzun süre durduğunu ve herhangi bir ilerleme kaydetmediğini fark etti.
"Üzgünüm, bunu daha çok düşüneceğim."
"Geri döndüğümde cevabı almayı umuyorum."
"Deneyeceğim!"
Altair onun kararlılıkla yumruklarını sıktığını görünce sırıttı.
"Bunu duymak güzel, o zaman elinden gelenin en iyisini yap karım."
Adamın kafasına hafifçe vururken dokunuşunda hassasiyet hissetmesi bir yanılsama mıydı?
Nedense kalbi gıdıklandı.~takip etmeyi, yorum yapmayı ve puan vermeyi unutmayın ~
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Muhtemelen evlenirken bir hata yaptım
RomanceRoman dünyasında bir karaktere reenkarne oldum. Tüm karakterlerin kötü adam tarafından kafasının kesildiği yıkıcı bir romanda. Gerçek hikaye başlamadan önce, korkunç başkentten uzak durmalıyım. Bu yüzden kırsal kesimde fakir bir baronla evlendim...