Bölüm 7. Gece doğal olarak gelecek
Yemeğin hazır olduğunu haber vermeye gelen Anna, Nadia'yı Altair'in paltosu üzerinde ıslanmış halde görünce neredeyse bayılacaktı.
Önceden bir havlu hazırlamamakla hata ettiğini geç fark etmiş gibiydi.
Anna'nın aceleyle getirdiği havluyla vücudunu kuruladıktan ve kuru kıyafetlerini giydikten sonra nihayet düzgün görünebilmişti. Karşı karşıya olduğu kafa karıştırıcı durum hakkında soru sorma fırsatını da değerlendirdi.
"Anna, doğudaki çiftler yatak odalarını paylaşıyor mu?"
"Elbette. Bir çift kesinlikle aynı odayı paylaşır.”
Anna bariz bir şey soruyormuş gibi başını yana eğdi.
"Anlıyorum. Hiç bir fikrim yoktu."
Başkentte durum farklı mı?
“Tamamen farklı. Bir çift olarak aynı yatak odasını paylaşmak… Bunu hiç düşünmemiştim. Ayrıca lord iki gündür burada değil, bu yüzden bu odanın sadece benim için olduğunu düşündüm.”
"İlk gün Madam yorgunluktan yere yığıldı ve dün çok sarhoştunuz, o yüzden eminim rahat rahat dinlenmeniz için sizi bırakmıştır. Muhtemelen bugünden sonra burada uyuyor olacak.”
"B-b-bugünden mi?"
Bugünden itibaren Altair ile aynı yatakta yatmak zorunda kaldığına inanamıyordu. Gökyüzü düşüyormuş gibi hissettirdi.
Yine de kötü bir uyku alışkanlığım var…
Muhtemelen onu rahatsız ederdi. Ve gecenin bir yarısı öldürücü kırmızı gözlerini açıp, 'Sen! Git hemen yerde uyu!'
Neyse ki odada bir kanepe vardı. Yataktan atılsa bile soğuk taş zeminde uyumak zorunda kalmayacaktı. O kadar büyük bir kanepe değildi ama vücudunu biraz sıkıştırabilseydi iyi olabilirdi.
"Kanepede bir tuhaflık mı var?"
Anna başını yana eğdi, gözlerini kanepeye yapıştırmış ve ciddi bir şekilde sessizce kanepenin büyüklüğünü ölçtüğü tuhaf görüntü karşısında kafası karışmıştı.
Hızla başını salladı ve gözlerini kanepeden çekti.
Ah doğru. Uşağı aradın mı?”
"Evet. Yakında sizi görecek. Ama oldukça tuhaf bir şey söyledi.”
"Ne demek istiyorsun?"
"Daha beş saat var."
"Beş saat…?"
Anna'ya baktı, bilmediği gizli bir anlam olup olmadığını belirtmek için kaşlarından biri yukarı kalktı. Ama Anna da bilmediği için başını salladı.
"Muhtemelen biraz saçmalık. Endişelenmeyin ve önce yemeğinizi yiyin Madam!"
❈❈❈
Aylesford Kalesi'nin uşağı Pavel, önceden bildirdiği gibi tam beş saat sonra ortaya çıktı.
“Size selamlar, Madam. Ben Pavel.
Pavel sarı saçlı ve mor gözlü bir adamdı. Çenesinin dibine değecek kadar yüksekte bir yığın belge tutuyordu. Gözlük takıyordu, bu onu oldukça katı gösteriyordu.
En ufak bir hataya bile müsamaha göstereceğini düşünmüyordu. Ek olarak, sert bakış açısı onu suskun ve yaklaşılmaz biri gibi gösteriyordu.
Ama yüzü bana garip bir şekilde tanıdık geliyor.
Pavel kağıt yığınını masanın üzerine koyarken. Garip bir deja vu imasıyla onun yüzüne baktı.
"Ben onun küçük kardeşiyim."
"Pardon?"
"Blan'a benzediğim için bana bakıp durmadınız mı?"
"Ah! Damadın temsilcisi olarak hareket eden şövalye mi?”
"Evet. Ben onun kardeşiyim. Bana Pavel demekten çekinmeyin çünkü lord da aynısını yapıyor.”
Zor bir durumda ona yardım eden nazik bir kişinin küçük erkek kardeşinin yanında, kendini biraz daha rahatlamış hissetti. Başlangıçta, sert izleniminden biraz gergindi.
“Öncelikle bugün kalemizin durumunu öğrenmek isteyeceğinizi düşündüm, bu yüzden son üç yılın belgelerini getirdim. Depo anahtarı bende var ama onlarda yok..."
Pavel utanarak konuşurken hafifçe başını salladı.
"İşler pek iyi değil, değil mi?"
"Etrafına bir bak ve yakında öğreneceksiniz. Bildiğiniz gibi Aylesford çorak bir arazi, çiftçilik yapmak zor, bu yüzden ek gelir kaynaklarına güvenmek zorundayız.
“Yardımcı bir gelir kaynağıysa…”
"Avcılık . Goblinler ve grifonlar genellikle İmparatorluğun doğu kısmını kapatan Ejderha Dağları'ndan inerler. Yakındaki bir bölgede bir canavar belirirse, şövalyelerimiz onunla ilgilenecek ve bir ödül alacak. Paralı askerlere benzediğimizi söyleyebilirim.”
Çoğunlukla Şövalyelerden gelir elde etmek. Bu, başkentin soylu şövalyelerinin asla anlayamayacağı bir gerçekti. Yine de bir şövalye olmadığı ve gururları hakkında fazla bir şey bilmediği için bunu kendine sakladı.
"Ama bu düzenli bir gelir kaynağı olmamalı, sanırım? Onlara her ihtiyacımız olduğunda canavarlar ortaya çıkacak gibi değil.
“Evet, bu doğru olur. Bu yüzden arazi kötü durumda. Önce kalenin etrafına bakmak ister misiniz? Dedikleri gibi, bir resim bin kelimeye bedeldir.”
“Şey... Öncelikle deftere bir göz atmak istiyorum. Kale turu daha sonra olmalı.”
"Tabii, herhangi bir rehberliğe ihtiyacınız olursa, bana gelmekten çekinmeyin. Başka sorunuz var mı?”
“Şu anda yok. Sadece…"
Derin bir nefes aldı ve masanın üzerine yığılmış kalın dosyalardan birine kollarının arasında sımsıkı sarıldı.
"Aylesford'un nasıl biri olduğunu veya lordun kim olduğunu bilmeden evlendim ama iyi bir iş çıkarmak istiyorum. Gerçekten çok çalışacağım, bu yüzden umarım sizden çok yardım alabilirim. Nazik işbirliğinizi sabırsızlıkla bekliyorum.”
Ağzından çıkan sözler büyük cesaret gerektirdi ama karşılık olarak sadece sessizlik oldu.
Pavel'in yüzüne baktı ve sanki tamamen beklenmedik bir şey duymuş gibi dalgın bir şekilde gözlerini kırpıştırdığını gördü.
Bunu söylemesi gerekmez miydi?
Tam yanakları utançtan yanmaya başladığında...
"Açıkçası... Bu benim repliğim olmalı, Madam."
O farkına bile varmadan, Pavel'in yüzünde bir gülümseme asılı kaldı. Ama çok kısa sürdü
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Muhtemelen evlenirken bir hata yaptım
Roman d'amourRoman dünyasında bir karaktere reenkarne oldum. Tüm karakterlerin kötü adam tarafından kafasının kesildiği yıkıcı bir romanda. Gerçek hikaye başlamadan önce, korkunç başkentten uzak durmalıyım. Bu yüzden kırsal kesimde fakir bir baronla evlendim...