Bölüm 4. Bu kişi gerçekten bizim Madamımız mı?
Odayı dikkatlice taradığında, herkesin ellerinde bir bardak, ağızlarının ortasında durmuş ona baktığını gördü.
Buradaki herkes çok korkutucu görünüyor, gözleri özellikle şiddetli. Sanırım kötü adamın astları tam da böyle.
Omuz silkti ve başını tekrar önüne çevirdi. Anında daha kötü bir düşmanla göz teması kurdu. Altair, ona düğünlerindekinden bile daha korkunç gözlerle bakıyordu.
Muhtemelen geç kaldığımı, herkesin vaktini boşa harcadığımı ima etmek istiyor.
Dizlerinin üzerine çöküp ağlamak, özür dilemek ve af dilemek istiyordu ama onu izleyen çok fazla göz vardı. Bir ülkede diz çökmek, bu kadar çok şövalyenin önünde diz çökmek ne kadar önemsiz olursa olsun, kişinin gururu lanetlenirdi...
Bu noktada gurur önemli değil!
Ne de olsa burası bir aslan iniydi. Daha kesin olmak gerekirse, Altair'in ini.
Böyle zamanlarda gururları için endişelenen bir insan kolayca boynunu kaybeder. Kafası yerde yuvarlanmaya mahkum olsaydı gurur anlamsız olurdu.
"Özür dilerim-..."
Özür dilemek için diz çökmek üzere olduğu an.
"Madam, yeriniz bu tarafta."
Anna kolundan tuttu ve onu koltuğuna götürdü.
Doğal olarak Altair'in yanına oturdu.
Çıldırdı ve itilmiş hissedip hissetmediğini kontrol etmek için Altair'e bakmak için döndü. Neyse ki, tepkisi çok aşırı değildi. Görünüşe göre onun yanına oturmasına izin vermişti.
Çok çalışacağım dediğim için mi?
Eğer durum buysa, cesarete değerdi.
Rahatlamış hissederek oturduğunda, atmosfer yeniden canlanmaya başladı.
"İşte hazırladığımız yemek. Geleneksel Doğu tarzındadır.”
Anna, Altair'in ruh halini kontrol ederken yemeği önüne servis etti.
Domates aromalı güveç ve kızarmış tavuktu.
Başkentte malzemeler genellikle bu şekilde pişirilmediği için ona yabancıydı. Yine de çok iştah açıcı görünüyordu.
Ayrıca tavuk damak tadından asla vazgeçilmeyen bir menü maddesidir.
Şefin buradaki becerisini öğrenmişti.
Kahvaltıda yediği çorba ve ekmek muhteşemdi, yani tavuk ve güvecin tadı kesinlikle harika olurdu.
Bir an için Altair'in yanında oturduğunu unuttu ve heyecanla bulaşıkları karıştırdı.
Ancak büyük bir tavuğu küçük bir bıçakla parçalarına ayırmak kolay olmadı.
Bunu nasıl yerler?
Elleriyle tavuğun tadını çıkaran şövalyelere baktı.
Onu bu şekilde yemek istiyordu ama Nadia olarak yeniden doğarken öğrendiği görgü kuralları buna izin vermiyordu.
"Onu bana ver."
Altair içini çekti ve tavuğu parçalamak için mücadele ettiğini görmek sinir bozucuymuş gibi tabağı ondan aldı.
Tabağı alırken boş boş baktı. Gökyüzü çöküyormuş gibi hissetti.
Hayır. Onu hayal kırıklığına uğrattığım için tavuğumu aldı! (Eva :hayal etmesi çok tatlı uwu)
Başkalarının yemeğini yiyenlerin dünyanın en kötüleri olduğu söylenirdi.
Beklendiği gibi Altair, kötüler arasında mutlak kötü adamdı.
Altair onun nasıl hissettiğini bilse de bilmese de tavuğu çatal ve bıçakla ustaca dilimledi. Kendisiyle aynı araçları kullansa da, mücadele eden benliğinin aksine, inanılmaz derecede düzgün bir ayrıştırmaydı.
Şaşkınlık içinde düzgün kesiklere bir an için hayran kalınca, Altair tekrar tabağı uzattı.
Plakanın geri gelmesinin ne anlama geldiğini bilmeden donakaldı. Bunun üzerine Altair kaşlarını çattı.
"Onu yemeyecek misin?"
"B-ben yiyeceğim!"
Şaşırarak tabağı aldı. Buna rağmen şok nedeniyle bıçağına ve çatalına dokunmadı.
Altair'in yüzü bu durumda kaldıkça daha da bozuldu.
"Bunu yapmaya devam edecek misin?"
"Pardon …?"
"Bunu yemeyecek misin?"
"Ah doğru... B-ben şimdi yiyeceğim."
Şaşkınlıkla tabağı yere bıraktı ve çatalıyla bir parça aldı. Altair sessizce ona baktı.
Zor zamanlar geçirdiğim için mi bana yardım etti?
Altair'in kişiliğini bilmek saçma bir düşünceydi ama gerçek hâlâ geçerliliğini koruyordu.
Hâlâ şaşkın halde, tavuğu ağzına tıktı.
vay….
O iyi tatlandırılmış parçanın tadına varır varmaz tüm endişeleri ortadan kalktı.
Bu delilik. Neden bu kadar lezzetli?
Tabaktaki tavuğa bakarken heyecanlandı. Çorba ve ekmek lezzetliydi ama ince kavrulmuş tavukla boy ölçüşemezlerdi.
Et nemliydi, derisi çıtır çıtırdı ve çiğ etin tuhaf, kalıcı kokusu yoktu ki bu mükemmeldi. Başkentte yediği tavuk daha kuruydu ve derisi daha kalındı.
Heyecanlandı ve şakacı bir şekilde çatalla küçük bir mutluluk dansı hareketi yaptı.
Bir dahaki sefere iki parçayı alıp ağzına tıktığında daha mutlu olamazdı.
Lezzetli yemek en iyisidir. Hayat ilahi yemeklerin tadına bakmaktır. (Eva: bu ben XD)
Dudaklarını yalarken refleks olarak başını çevirdiği an mutluluk taştı, gözleri Altair'inkilerle buluştu. Hala ona korku dolu gözlerle bakıyordu. Gözleri avına atılıp onu hemen parçalamaya hazır bir şahin gibiydi.
O vahşi gözlerle karşılaşır karşılaşmaz, romanın Altair'in insanları acımasızca öldürdüğü imgesi aklına geldi.
Vahşet olarak ayrıntılı bir şekilde anlatılan sahneler bir panorama gibi zihninde canlanırken, farkında olmadan ellerindeki gücü kaybetti ve çatal masaya çarparak şıngırdayarak düştü.
Onun dikkatsizliği karşısında kaşları seğirdi.
Ugh, bu sefer de bana yardım etmek istiyor mu? Belki de bana her şeyi arta kalan bir şey bırakmadan yemem gerektiğini söylemenin bir yolu olarak yardım etti.
Tabağı yaklaştırarak niyetini ürkekçe Altair'e iletmeye çalıştı.
"B-ben hiçbir şey bırakmıyorum-.."
"Daha fazlasını istiyorsan, onlara daha fazlasını getirmelerini söylerim."
Bu, midesi patlayıp ölene kadar yemesi gerektiği anlamına mı geliyordu?
İnsanlara yemekle eziyet etmek. Kötülerden beklendiği gibi.
Dişlerini sıktı ve çatalı tekrar eline aldı.
Altair'in onu izlemeye devam ettiğini fark ettiğinde tavuğun tadı bir süre önce olduğu kadar güzel değildi. Kum çiğniyormuş gibi hissetti.
"Yahniyi onunla birlikte ye."
Doğru . Bütün güveci arta kalan bir şey bırakmadan yemek niyetindeydi.
"Evet…."
İçten içe ağladı ve güveç çanağını kendine yaklaştırdı.
Yüreği buruk bir halde sofra takımıyla uğraşırken biri yanına geldi.
"İyi akşamlar madam!"
Nazik sesin dikkatini toplayarak başını çevirdiğinde, arkadaşça görünen bir şövalye bir sandalye çekti ve yanına oturdu.
Sesi garip bir şekilde tanıdık…
Kısa bir süre düşündükten sonra nedenini çabucak anladı.
"Ah, daha önce şarkı söyleyen şövalye mi?"
"Bunu duydunuz mu?"
"Şövalyenin şarkısını kapının ötesinden bile duyabiliyordum."
"Anlıyorum. Madama göstermeye niyetim yoktu ama bu doğru.
Şövalye başını kaşıdı ve utanarak gülümsedi.
Kesinlikle başkalarına gösterecek kadar iyi bir beceri değildi, ama onun için hiç de kötü bir şarkı değildi çünkü onun sayesinde rahatlayabildi.
"Neden? Çok iyi şarkı söyledin.”
"Benden çok daha iyi şarkı söyleyen biri daha var. Ben sadece bir ruh hali yapıcıyım.
"Sen ilginç bir şövalyesin."
"Ah canım, lütfen bana Cain deyin, bana sadece şövalye diye hitap etmeyin! Lütfen benimle bir içki için. Oh bekleyin, bira içmiyorsunuz, değil mi? Biraz şarap hazırlamalı mıyım?
Bardağını uzatırken onun saçma sapan konuşmasını izlemek onu güldürdü. Adam sarhoş gibi görünüyordu.
Şövalye herhangi bir yanlış sonuca varmadan kadehi eline aldı.
"HAYIR. Bira bende de işe yarıyor. Ben bir içki içeceğim, Cain.”
“Rahatladım. Size ilk içkiyi vermek için ne kadar belaya girdiğimi bilemezsiniz."
Cain'in ona uzattığı biradan bir yudum alarak başını yana eğdi.
"Bela?"
"Evet. Herkes bunun için deli gibi savaşıyordu.”
Cain şövalyelere yorgun bir bakış attı ve hemen ona tekrar gülümsemek için döndü. Soğuk tavırlı şövalyeler arasında onun üzerinde iyi bir izlenim bırakan tek kişi oydu.
"Her neyse, ben birinciyim madam. Lütfen unutma…”
Cain bunu söylerken göğsüne hafifçe vurdu ama aniden ağzını kapattı ve aynı anda yüzü soldu.
Bakışlarını takip ettiğinde, yüzü eskisinden daha soğuk olan Altair, Cain'e dik dik bakıyordu.
Cain bunu görür görmez koltuğundan fırladı.
“Lordum! Sen çok kabasın!"
Cain, Altair'in ölümcül bakışlarıyla ona karşı sergilediği çirkin tavırdan şikayet etti.
“Lordumun ilk yapan olmaması benim suçum değil…. Ah!
Ancak Cain cümlesini tamamlayamadı. Altair eline tırnak büyüklüğünde küçük bir küre yaptı ve onu Cain'in alnına fırlattı.
Ah, auranı böyle zamanlarda nasıl kullanabiliyorsun?
"Kullanıp kullanmamak zaten bana bağlı, değil mi?"
"Ağğhh, umarım artık tatmin olmuşsunuzdur!"
Demek oradan geliyor.
İlk defa kendi gözleriyle görüyordu.
Aura'yı yalnızca Kılıç Ustası seviyesine ulaşmış olanlar kullanabilir, ancak o kadar az kişi vardı ki parmakla sayılabilirdi.
Başkentte birkaç Kılıç Ustası görmüştü ama onlar güçlerini asla kolayca açığa vurmuyordu.
Ayrıca, hepsi orta yaşlı şövalyelerdi, bu yüzden Altair gibi genç ve yetenekli bir kılıç ustası nadirdi.
Bundan sonra, Aura ile baş edebilecek kadar güçlü olduğu için, kötü adam savaşa büyük katkı sağlamayı başardı ve sonrasında dük oldu.
Altair'in Dük olmadan önceki görünümü ve başkentte ortaya çıkışıyla ilgili bilgiler hiçbir zaman açıklanmadı, bu nedenle çok az bilgi mevcuttu. Tek bilgi, komşu ülkelerle yaklaşan savaşta önemli bir rol oynadığıydı.
"Ses çıkarma ve git buradan. Gerçekten özel eğitim almak istiyorsan kalabilirsin.”
Altair'in son uyarısından sonra Cain teslim olurmuşçasına iki elini de kaldırdı ve koltuktan ayrıldı.
O ayrılırken, etraflarındaki atmosfer yeniden ağır bir şekilde tuhaflaştı.
Rahatça yemek yediğimi görmek istemiyor mu?
İçine gözyaşı döktü ve sessizce birasını yudumlamaya devam etti.
Düğünden bu yana sadece iki gece geçtiğine inanmak zordu. Her geçen an onun için bir tür işkence olduğundan, ona sonsuzluk gibi geldi.
❈❈❈
Aylesford şövalyeleri sonunda bir madamları olduğu için çok mutluydular.
Bir Leydi'ye hizmet etmek herhangi bir şövalyenin hayali değil miydi?
Aslına bakarsanız, kendi lordlarına hizmet etmekten vazgeçmenin de yarısına gelmişlerdi. Bunun nedeni, kaptanları ve Aylesford lordu Altair'in hayatının geri kalanında asla evlenmeyeceğini düşünmeleriydi.
Altair Aylesford, görünüm konusunda çok mesafeliydi. Mükemmel bir savcıydı ama sert bir kişiliğe sahipti. Kabaca konuştu ve oldukça kaba bir izlenim bıraktı…. Oldukça iyi bir adamdı ama bu onun korkunç görünümünü gölgelemeye yetmedi.
Ancak efendinin bir kusuru vardı, kasten veya kazara her şeyi iptal etme eğilimiydi.
"O bir serseri."
“O sadece bir serseri değil. O da bir dilenci.”
“O zaman bu bizi de dilenci yapmaz mı? Madem o bizim efendimiz.”
Kırsal bir köyde yaşayan fakir bir aristokratla evlenmek isteyen bir kadın asla olamaz.
Ancak bir gün başkentten soylu bir hanımla evleneceği haberi geldi. Evliliğe neredeyse bir anda, fazla düşünülmeden karar verildiği söylendi.
Tüm Aylesford malikanesi tamamen şaşkına dönmüştü.
Karşı tarafın markinin kıymetli kızı olduğu söylendi.
"... hanımefendi çıldırdı mı?"
"Belki onda bir sorun vardır? Bilirsin, belki çirkindir ya da konuşamaz.”
"Yoksa çok kalabalık olduğu için başkentte yerleşecek bir yer mi bulamadı?"
Şövalyeler düşüncelerini topladıktan sonra, lordun gelininin açıkça beklentilerini karşılamadığı sonucuna vardılar. Aksi takdirde bu gülünç evlilik gerçekleşemezdi.
"Ama başka ne yapabiliriz? Sırf onun bu malikaneye gelmesi bile minnettar olunacak bir şey.”
"Doğru, lord buraya gelmeye cesaret eden her leydiye eğilip teşekkür etmesi gereken bir konumda."
Şövalyelerin değerlendirmesi acımasızdı ama aynı zamanda doğruydu.
Bir araya toplanıp düğüne katıldılar ve müstakbel madamları nasıl olursa olsun, ona gerçek madamları olarak tüm saygıyla hizmet edeceklerine karar verdiler.
Ancak düğün günü ortaya çıkan gelin, tahminlerinden tamamen farklı biriydi.
Madam ne çirkin ne de dilsizdi. Açık pembe saçları ve ışıltılı mavi gözleri olan bir güzellikti.
Düğün boyunca şövalyelerin ağızları bir karış açık kaldı ve ona inanamayan gözlerle baktılar.
Hanımefendi, damadın gelmediği kaotik bir durumda bile dimdik durdu ve itibarını korudu.
(Eva :kız aşşşşşşırı güzel ya)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Muhtemelen evlenirken bir hata yaptım
RomanceRoman dünyasında bir karaktere reenkarne oldum. Tüm karakterlerin kötü adam tarafından kafasının kesildiği yıkıcı bir romanda. Gerçek hikaye başlamadan önce, korkunç başkentten uzak durmalıyım. Bu yüzden kırsal kesimde fakir bir baronla evlendim...