•Mahalle•

313 52 20
                                    

Leyla

Saat dokuza  geliyorken Cihan'ı tarlaya uğurlayıp bulaşıkları yıkamaya başladım. Rutin haline gelmişti. Ben evle ilgilenirken Cihan dışarı işlerini hallederdi. Bulaşıkları yıkadıktan sonra gelen seslerle dışarı çıktım.

"Ne oluyor Sultan abla bu ses ne ?" diye sorup Sultan ablaya ilerledim. Halime abla kızı Yıldız'ı dövüyor mahalledekiler engelliyordu.
"Yıldız ,bulaşık yıkarken bardak kırmış. Halime de kızın resmen kafasını kırdı." Halim'e kızın kafasına bir anda taş fırlattı. Komşular araya girmeye çalıştığı sıra bende Halime'ye engel olmaya çalıştım. "Yapma Halime kendine gel. Ne istersin bu kızlardan? Allah'tan korkmaz mısın?" diyip eve çektim. "Sen karışma Leyla. Kocaya verip hemen kurtulmak istiyorum. Erkeklere kurban olsun bu kızlar. Anca dert olur bunlardan."

Ben Halime yi uzaklaştırdığımda Yıldız yerdeydi. Saçı başı dağılmıştı. Neydi bu kızların Halime'den çektikleri. Yıldız hemen kendini toparlayıp eve kaçtı. Halime hâlâ sinirliydi. Aslında Halime'nin en büyük siniri kız olmalarıydı ve bu dönemde kız olmak çok zordu
Ama bir kadının kızına bunu yapması daha zor ve caniceydi bana göre. Ben bir evladım olması için her seyimi verebilecekken bazı anneler neler yapıyordu beni en çok kıran buydu.

"Şerefsiz kız başımıza hayat kadını olacak dışarıya çıkmış oyun oynuyor birde gelmiş yedi yaşına hâlâ dışarıda oyun oynuyor!" Hemen Halime'ye döndüm"Halime bu kızlar kaç yaşında daha evin tüm yükünü üstlenmişler tarlaya gidiyorlar, evin işlerini yapıyorlar, hayvanlara bakıyorlar, kese kağıdı yapıp satıyorlar, inşaatlara kum bile taşıyorlar daha küçücük yaşlarında daha canını mı istersin bu kızların?"

Halime sinirle bana döndü "doğmasaydılar" gözlerimi kapattım şu an çok sinirliydim kırardım onu. Ben bir evlat istedim. Bu bir isyan değildi. Sadece bir evlat istedim kız erkek fark etmezdi ama Halime elbette erkek çocuklarına çok değer veriyordu kız çocuklarını onlara hizmet etmesi için doğurmuştu istememişti bile üç kızı üç erkek çocuğu vardı.

"Neyse Leyla ben gidiyorum" Halime evine doğru gitti mahalleli hepsi biliyordu ki Halime o kızı dövmeden bırakmayacak. Allah o kızlara iyi bir eş verirdi umarım. Ama korkarım ki önüne gelene versin kızları. Allah o kızlara yardım etsin.

Bölüm sonuuuu burada yazılan her şey gerçek eziyetlere kadar sadece diyaloglarda biraz oynama var vote vermeyi ve yorum yapmayı unutmayınnnn🤍🤍🤍🤍

1987Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin