🍁

128 5 0
                                    

Langkah kaki omega manis itu pantas berlari kearah pintu apabila mendengar bunyi loceng rumahnya ditekan.

" Selamat pagi kelinci manisku ujar seseorang yang berada disebalik pintu itu apabila melihat tatapan tidak bersahabat omega itu.

" Rowoon kamu gila apa sih? Ngapain pagi-pagi datang kerumah ku ujarnya mencebik bibir.

Rowoon tidak peduli tubuhnya masuk meninggalkan omega itu sendiri. " mama kamu mana? Ujarnya apabila dikuti oleh omega itu.

" Kapan mamaku jadi mama mu ! Lagi satu kamu ngapain mengunakan pakaian rapi begini mahu melamar siapa? Kasihan banget omega atau gadis yang bakal kamu lamar kerana dapatnya alpha yang tidak tahu malu begini bebel omega itu.

Rowoon mengangkat bahu dan mengambil tempat duduk dimeja dapur makanan yang berada disana dimasuk kedalam mulut.

Mata doyoung membulat melihat perilaku sahabat alphanya. " belum dijemput malah makan sendiri. Punggungnya juga turut duduk dikerus berhadapan alpha itu.

" Kelinciku mamamu mana? Doyoung menatap binggung alis keningnya terangkat menanya kenapa ada alpha itu.

" Aduh Rowoon kamu udah datang mama tadi baru sahaja mahu menyuruh doie menghantarkan beberapa kueh yang kami buat semalam untukmu ujar omega itu yang baru pulang dari tanaman.

" Terima kasih mama, sebenarnya aku ada maksud lain datang. Aku ingin melamar doie manis omega mama ini.

Doyoung yang meminum susu itu terbatuk membesar matanya kearah mata Rowoon. " Bicara apa kamu gila ujar dengan suara marah.

" Melamar? Apa kamu tahu doie ini pernah gagal dalam pernikahannya. Mama takut dia terluka lagi Rowoon apa kamu bisa memikirkannya lebih matang sebelum memutusnya kembali?.tanya omega tua itu kearah alpha tersebut.

" Aku tahu mama cuma bisakah mama benarkan aku menerang maksud lamaranku dan kamu jangan marah dulu bunny.

Setelah selesai menyatakan tujuannya doyoung menghela nafas lega. Cubitan kecil dia hadiahkan ke lengan alpha tadi.

" Aku peringatkan jangan bercanda begitu lagi itu membuatku takut tahu! Dan mengenakan apa yang kamu nyatakan tadi aku setujui membantumu.

ALPHA PRECIOUS LOVERTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang