Semenjak kejadian tiga hari kedatangan mantan tunangannya omega itu selalu sahaja mengelamun."vanila ada yang mahu kamu kongsikan pada-Ku?."kebelakangan ini kamu selalu sahaja terlihat memikirkan sesuatu.
Doyoung tidak membalas tubuhnya dibawa menerja masuk dalam pelukkan alpha itu.kepalanya disandarkan pada dada milik Jaehyun.
"Bagaimana dengan urusan perkerjaan kamu dikantor semuanya baik-baik sahaja.Embun-embun rambutnya dikucup alpha itu."semuanya baik.
"Bagaimana dengan kehidupanmu bersamaku cukup bahagianya.Jaehyun yang mendengar itu tersenyum."that is eternal happiness for me."Spending the day with you every day is the best gift in my life.
"Tersentuh mendengarnya sayang.pelukkan tadi dilepaskan kepala mendonggak melihat wajah tampan itu."Kalau suatu hari nanti aku memintamu untuk berhenti mencintaiku dan pergi bersama yang lainnya bagaimana?"bisa kamu lakukan untuk-Ku?
"Memangnya kenapa? "Berhenti mencintaimu itu sesuatu yang tidak akan pernah aku lakukan kenapa perlu berhenti jika bisa dilanjutkan vanila, ujar Jaehyun tanganya dibawa memdekap wajah manis itu mata mencari sesuatu di almond itu.
"Hanya saja aku memikirkan jika sesuatu yang terjadi pada diriku dan disaat itu aku tidak bisa berada disampingmu."Harapan ku adalah kau tetap bahagia seperti sekarang.
"Jangan difikirkan lagi perkara yang ngak baik."mama bilang ingin kita berbulan madu dimana tempat yang kamu inginkan?"
"Mmmmm''sepertinya aku baik-baik sahaja jika tetap berada disampingmu ujar membuatkan tubuhnya diangkat Jaehyun dipusing membuat ketawa miliknya bergema.
"Dari mana saja alpha sepertiku ini mendapatkan omega pengoda begini ujar memberikan kucupan diwajah manis itu ketika pergelangan tangan itu mengalung dikepala miliknya.
"Kamu berdua sudah memikirkan dimana bulan Madunya ujar kedua orang tua itu dimeja makan malam."Omegaku sih bilang dia cukup berada disampingku tapi aku juga ingin merasai bulan madu jadi aku memutus membawanya ke Spain.
"Wow itu negara yang indah Jae, tapi daddy sama mama juga berharap kamu berdua ketika pulang nanti membawa khabar yang baik.
"Jika mengenai urusan begitu daddy sama mama itu tidak perlu khawatir nanti,kerana Jaehyun dan aku akan berusaha sekuat tenaga mungkin twin 4 yang muncul betulkan sayang ujar doyoung membuat wajah yang ditanya itu sedikit tidak percaya.
"Lihat nantinya ujar Jaehyun rendah.
Disini lah kedua pasangan itu menikmati meluangkan masa.Tangan keduanya dari tadi memaut erat sesama sendiri.dimasa yang sama mereka berdua tidak lupa mengabadikan kenangan dengan berphoto.
"Jadi kenapa teruel menjadi salah satu kunjungan kita untuk bersama disini? tanya omega itu pada alphanya.
Apa kamu tahu disini juga memiliki legenda mirip dengan Romeo dan Juliet, tidak boleh dilewatkan dalam tur tempat wisata kita bersama pasangan melalui Spanyol.Justru para Pecinta Teruel, Isabel de Segura dan Diego Marcilla.
Mendengar ucapan itu omeganya semakin ingin mengetahui."Memangnya kisah mereka itu romantis.Jaehyun sedikt berfikir sebelum menjawab."Kisah mereka cukup dilalui dengan banyak tragedi yang memilukan tapi akhirnya mereka kembali bersama dalam sebuah pertemuan yang tidak dapat ditentang oleh seseorang.
"Maksud sayang?"Berhenti melangkah menunggu bicara selanjutnya alpha itu.
kali ini Jaehyun tahu omeganya ingin mengetahui."Diego dan Isabel dimakamkan bersama,selamanya bersatu dalam kematian.Jaehyun hanya tersenyum sendiri melihat perilaku omeganya yang melihat tulisan dibuku menu restoran mewah dijadikan pilihan mengisi perut.
Pelayan itu datang kemeja mereka membuat mata almond itu khawatir."Has seleccionado el menú para pedir.(tuan sudah memilih menu untuk dipesan)
Mata almond tadi berkelip menatap kearah alphanya."sayang dia ngomong apa tu ujar membuatkan Jaehyun tertawa ingin mengerja omeganya.
"Katanya aku tampan dan meminta number hp.Membulat mata doyoung tatapan matanya terus menoleh tajam pada pelayan tadi."he is my husband, so don't ask for his cell phone number.
"Dame una comida deliciosa y un vino de buena calidad para una sola persona. Haz que mi esposa me dé la misma comida, solo que la bebida es menos embriagadora para ella". no olvides el postre dulce para una ración.("berikan aku hidangan yang lazat dan wine yang berkualitas yang baik untuk satu orang.mengenakan isteriku berikan hidangan yang sama cuma minuman lebih tidak memabukkan buat dirinya." jangan melupakan hidang penutup manis untuk porsi satu)
Pelayan tadi mengangguk."Tu esposa es hermosa, pensé que estabas con tu hermana, pero si miras de nuevo, ustedes dos son una pareja perfecta.("isteri anda cantik tadi saya berfikir anda bersama adik anda,tapi jika dipandang lagi kalian berdua pasangan yang cocok.
"Gracias por los elogios para mi bella esposa.(terima kasih atas pujian untuk isteriku yang cantik ini) balas Jaehyun membuatkan doyoung sudah menjeling kesal tidak memahami ucapan tersebut.
"Hermoso,"tómate tu tiempo antes de que llegue la comida.("cantik silakan luangkan waktumu sebentar sebelum hidangan tiba.) mendengar ucapan itu dituju padanya omega itu cuba tersenyum semanis mungkin walaupun tidak memahami.
"Dasar mesum! Marahnya kepergian pelayan tadi."Sudah tahu ada isteri dihadapan masih lagi melayani gadis lain mana lagi gadis itu tidak mempunyai wajah malu menganggu milik orang lain.
"Pasti senangkan sudah berbagi cerita dan dimana nanti janji bertemu ujar cemburu pada Jaehyun alpha itu hanya tersenyum."katanya terus untuk mencintai aku malah dicurangi dihadapan begini.
Senyuman tadi menghilang sebelum tangan omega yang berada diatas meja itu digengam kuat."Vanila denagr aku tidak akan pernah mencurangimu."Oh mi bella esposa, estar contigo es suficiente para que mi día sea siempre perfecto y hermoso.("wahai isteriku yang cantik,bersamamu itu cukup membuat hariku sentiasa sempurna dan indah.)
"Bicara apa sih? Kamu mahu mengejekku kerana tidak memahami kan bilang saja dasar suami jahat!
Cuba cari maksudnya vanila nanti kau akan memahami."te amo mi bella esposa.(aku mencintaimu isteriku cantik)
KAMU SEDANG MEMBACA
ALPHA PRECIOUS LOVER
Fanfiction🍁Jaedo shipper 🍁 TOP = JUNG JAEHYUN BOTTOM = KIM DOYOUNG OMEGAVERSE