Erin kaku di satu sudut. Wajah Michelle yang serius itu dia pandang. Dengan kulit sawo matang Michelle buat Erin rasa tergugat iman. Kenapalah majikan dia ni hot sangat? Sudahlah rambut wolf cut, muka maskulin pula tu. Nasib baik perempuan.
"Saya tak salah dengar...?"
"No, you're not even dreaming either. I nampak surat ni atas meja dengan nama Erin Natasya." Michelle angkat surat ditangannya keatas. Wajah Erin sudah jelas buruknya. Dia pandang ke belakang mengharapkan agar trio skuad pembantu rumahnya itu membantu namun mereka berdua dengan penuh munafiknya buat kerja rumah.
"I'll pay for you college fees. All of it. I dah check website. Yuran semua sekali adalah RM987k selama 6 Tahun."
"You'll pay for something that's almost million?"
"Yes, dengan syarat."
Of course dengan syarat. Terlalu awal untuk Erin terkejut. Erin terus lepaskan keluhan berat. "Yes. Syarat apa tu cik?"
"I want you to be my girlfriend."
"UHUK! UHUK!" Daripada Erin sampai ke Maliha dibelakang boleh tersedak air liur kering bila Michelle buat syarat entah apa-apa. Michelle menjeling trio skuad di belakang. Mereka terus cepatkan tangan untuk buat kerja.
"Macam...macam pelik je cik sambil lap meja saya jadi girlfriend cik."
"No need to wipe the table anymore. I tanggung segalanya fasal you." Kata Michelle lalu mengambil kain lap dan febreeze di tangan aku lalu di lempar ke dalam bakul berisi peralatan kotor. Aku angkat kepala memandangnya.
"Don't be so munafik, Erin. You were angry at me yesterday." Michelle mencengkam muka Erin. Erin terus senyum sinis. Ya! Ya! Inilah Erin yang sebenar! Trio skuad dia dibelakang pun sebenarnya sedang tahan gelak.
Siapa tak kenal Erin dalam rumah ni? Dia sorang je berani melawan Michelle.
"...you remember."
"Of course. You yang berani tambah peanut butter dalam roti I sampai I masuk hospital hanya sebab I tak setuju cuti diluluskan."
"Yes, I am. Cik pasti nak ambil saya sebagai girlfriend?"
"Yes, because you act just like Ariana. You're the fearless lady that I really like. You're my type, Erin."
"Tapi cik bukan type saya. I love Colin De' Coswell more."
"Why? Dia keding!"
"Tapi dia ceria."
Michelle berkerut dahi. Barulah nampak muka dia beri reaksi sikit. Ini tidak, serius saja memanjang. Erin berpeluk tubuh. "Boleh kalau nak jadikan saya girlfriend and I know how dangerous your family is tapi saya pun ada syarat sebagai girlfriend."
"What is it? You want money? I can give you a lot."
"No, not money. I nak attention daripada you."
"Kenapa?"
"PFFFT!" Trio skuad dekat belakang sudah tergelak terbahak-bahak melihat muka Michelle yang kehairanan. Dia boleh tanya kenapa? She's your girlfriend!
"See? This is why Colin is better. Huh. Sebab nilah Ariana tak pilih you, you dungu!"
"You?"
"Habistu girlfriend kena panggil cik ke?"
"So... you're my girlfriend now?"
"Yes, stupid. I terima. Cuma dengan syarat."
"Apa syaratnya?"
"Setiap hari kena ada aktiviti kecuali khamis, jumaat dan sabtu. Setiap hari kena mulakan greetings dengan puji I cantik setiap hari. Tak boleh skip!"
"Sampai bila I nak puji you?"
"Sampai habis nyawa I."
"...okay. Lepastu?"
"Hmm~ I love caring people so kalau you tahu small details fasal I, I suka."
"You tak tahu pun small details fasal I."
"I tahu saiz kasut you saiz 6. You setiap pagi suka minum kopi dengan extra shots sedangkan you minum latte. You pun suka gigit kuku."
"Mana you...?"
"I'm your maid, I know."
"Okey. Then?"
"Usaha untuk jadi romantik dengan I. I love it when you care for me. When you give your love for me sebab I tak pernah dapat kasih sayang daripada keluarga. Jadi kalau you boleh buat benda tu, I'll marry you."
"Okay. I pun ada last condition."
"Yes?"
"Sebab I akan jadi ketua keluarga, kalau ada benda yang you buat salah, I tegur, you ikut. Boleh?"
"Boleh."
"Okay. So... that's it. We're official just like that."
"Yes."
"So what to do now?"
"I nak sambung lap meja. Sukahati you je ambil kain dan febreeze dari tangan I." Erin kembali ke bakul kain untuk peralatab kotor kemudian dia sambung buat kerja.
Michelle bercekak pinggang. Dia pula berjalan terus ke tangga. "I'll meet you tomorrow, Erin."
"Alright."
YOU ARE READING
The Royals: Watson ✔️
RomanceMichelle De'Watson terima saja apabila Ariana tidak memilihnya. Daripada Ariana jugalah dia belajar bahawa cinta itu boleh hadir namun dia masih belum jumpa empunya diri untuk bersamanya. Disebabkan ibunya sangat berharap agar Michelle bercinta den...