"Buyrun Gökçe Hanım Poyraz Bey sizi bekliyor."
Bankonun arkasındaki kıza teşekkür ederek Poyraz Bey'in kapısını çaldı kadın. "Girebilirsiniz." komutuyla kapıyı açtı ve yüzünde içten bir tebessüm olan adam tarafından karşılandı.
"Buyrun oturun lütfen" diyerek koyu yeşil kadife kanepeyi işaret etti Poyraz. Gökçe oturarak bacak bacak üstüne attı. Gözlerini Poyraz'a dikti. Sarının en açık tonlarındaki kısa saçları ve kirli sakalına tezat canlılıkla parlayan mavi gözleri vardı adamın. Kemik çerçeveli gözlükleri gözlerini daha da dikkat çekici yapmıştı. Çarpıcı yüzü ilk bakışta etkileyici bir görünüm veriyordu. Kadın Poyraz'ın ardından da meraklı gözlerle odayı incelemeye başladı.
Duvardaki diploma ve başarı belgelerini taradı gözleri, yerini çok sevmiş büyük çiçekli orkideleri görünce tebessüm etti. Görkemin ona ilişkilerinin güzel zamanlarında aldıklarına benziyordu bu orkideler. Onlara gözü gibi bakardı. Sevgiyle sular, solmamaları için özen gösterirdi.
"Gökçe hanım form doldurdunuz değil mi?" diye sordu Poyraz.
"Evet, buyrun" diyerek formu uzattı kadın yerinden kalkmadan. Poyraz formu almak için masasından kalktı. Kadının yoğun parfüm kokusuyla yüzünü buruşturmak istese de nefesini tuttu.
Elindeki formu dikkatle incelemeye başladı. "Bakalıım...Daha önce psikoterapi görmemişsiniz. Kullandığınız herhangi bir ilaç yok. Bilinen kronik bir rahatsızlık yok. Acil durum anında irtibat kuracağımız kişinin numarası 0505...."
"Tamam her şey hazır görünüyor. Gerekli hatırlatmaları yapayım. Kendinizi rahat hissedin lütfen. Burada konuşulanlar sadece ikimiz arasında kalacak, kimseyle paylaşılmayacak. Ağlayabilirsiniz, öfkelenebilirsiniz, gülebilirsiniz hepsi normaldir. Sizi yargılamak gibi bir hakkım ve fonksiyonum yok."
"O zaman başlayalım. Gökçe hanım, sizi buraya ne getirdi?"
Kadın rahatsızca yerinde kıpırdadı. Kısık sesle "Sevgilim." dedi. "Yani eski sevgilim. Ayrılık sürecimizi atlatamadım henüz." diye de ekledi.
"Herkes için yas süreci farklı gelişir siz de ilişkinizin yasını tutuyorsunuz bir nevi ve bu çok normal."
"İlişki boyunca yaşadıklarımı hazmedemiyorum. Çok psikolojik şiddet gördüm, aldatıldım daha bir sürü şey yaşandı. Bunlara rağmen vazgeçemedim ondan, kendime saygım kalmadı."
Şiddetin her türlüsü öfkelendirirdi Poyrazı. Stajı sırasında kadın sığınma evlerinde çalışmış tanık olduklarından oldukça etkilenmişti adam. Farkında olmadan kaşlarını çattı. Poker face gerekliliğini boşverdi. Karşısında mağdur bir kadın vardı sonuçta.
"Anlatmak ister misiniz yaşadıklarınızı? Ya da kendinizi ne zaman rahat hissederseniz o zaman anlatın tabi. Sizi zorlamayacağım rahat hissetmeniz önceliğimiz."
Kadının bakışlarından kafasında bir şeyleri ölçüp tarttığını anladı Poyraz.
Bir süre sonra tedirgince anlatmaya başladı kadın. "Görkem, yani eski sevgilim ilk görüşte aşık oldu bana. Benimki daha eskiye dayanan bir hayranlıktı. Kendisi bir müzik grubunda solist yeni yeni ünleniyorlar; ama ben uzun süredir takipteyim şarkılarına bayılırdım. Duymuşsunuzdur belki Saklambaç diye bir grup.""Duymadım ama devam edin lütfen"
"Nerede kalmıştııım? Hımm solistlerinin yakışıklılığı da dikkatimi çekti tabi. Bir barda sahneye çıkıyorlardı onların çıktığı zaman gitmeye çalışırdım ama çekindiğim için arka masalardan dinlerdim, gözlerine bakamıyordum çocuğun resmen. Bir gün menajerleri Uğurla tanıştım sanırım dikkatini çekmişim adamın. Kulise gelmek ister misin dedi? Öyle tanıştık işte Görkemle ben giderken numaramı istedi ve mesajlaşmaya başladık. Kısa sürede de sevgili olduk."
"Fiziksel beğeniler üzerine başlamış anladığım kadarıyla" dedi Poyraz. Karşısındaki kadın gerçekten de güzeldi. Görkem'e hak vermeden edemedi. "Buyrun devam edin."
"1 ay gayet güzel geçti sonra kıskançlıkları başladı." Üzgün bir ifadeyle boşluğa dalıp gitmişti. "Onu dinlemeye gitmemi istemiyordu. Mekanın kapısından sokulmadığım zamanlar oldu. Yan masalardan bana bakıyorlarmış. Oysa kızların gözü hep ondaydı, numaralarını ulaştırmaya çalışıyorlardı ben hepsini hoşgördüm. Ünlendikçe hayranlarının mesajları arttı numarasını bulup arayanlar, yolda koşup sarılanlar. Bu kadar ilgiyi kaldıramadı sanırım."
Konuştukça öfkeleniyor ve acıyla hırslanıyordu. "Aldatıldım! Hem de o kızla el ele yakaladım. Defalarca aldatıldım ama affettim ben Poyraz Bey." Sehpanın üzerindeki kutudan mendili alıp göz yaşlarını sildi kadın.
"Gerçekten kırıcı." dedi adam. Fazla yorum yapmak istemese de sinirlenmişti. Sadakatsizlik tahammül edemediği şeylerdendi bu hayatta.
"Canı istemezse mesajlarımı yanıtlamazdı, kavga ettiğimizde engellerdi beni. Kendi kendime sinirden ağlardım umursamazdı bile. Bunlara rağmen devam ettim ilişkiye. Ben gerçekten zavallıyım değil mi?" diye çaresizce adama baktı.
"Böyle düşünmeyin lütfen. Öncelikle kendimizle barışmanızı sağlamalıyız. Hatalarınızdan ders almaya odaklanın. Şu an ne durumdasınız Görkem Beyle?"
"Her yerden engelledi beni. Sanki hiç mutlu olmamışcasına o sevgi sözlerini söylememişcesine attı hayatından." Sinirden elleri titriyordu kadının.
Görkem Bey'in bütün marifetlerini anlattı kadın kalan süresinde. Poyraz öfkesini belli etmedi, taraf tutmadan notlar almaya çalıştı. Danışanının bu ayrılığı atlatıp sağlıklı bir ilişki yaşamasını umdu.
"Bugünkü seansımızın sonuna geldik Gökçe Hanım. Bir sonraki randevumuzu yardımcımla görüşüp ayarlayabilirsiniz iyi günler diliyorum."
"İyi günler." dileyerek çıktı kadın ofisten gözleri ağlamaktan kızarmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saklambaç (BxB)
General FictionSaklambaç grubunun solisti Görkem Akay'ın eski sevgilisi, ayrılık sonrası terapi için Psikolog Poyraz Demir'e gider. Poyraz, hakkında bir sürü olumsuz şey öğrendiği Görkemle tesadüfen tanışınca ona karşı oldukça önyargılı davranır