Heeft Matthy spijt?

118 2 2
                                    

Rob wees naar de tv. "Filmpie kijken?" "Ja leuk!", zei ik gauw. Koen en Raoul gingen naar boven, om een video op te nemen. "Jade, je moet weten dat Matthy de sukkel is he, niet jij." Ik knikte. En ja, daar stond hij. Voor de deur. Hij heeft vast alles af lopen luisteren. Maar boeie. Hij moet weten dat hij fout zit. Het is allemaal zijn fout. Hij moest zo nodig vreemdgaan met een andere chick. Wie was die chick eigenlijk. Jamie niet. Dat zou hij nooit doen. De ex van zen beste vriend. En de ex van Max. Nee. Zelfs dat zou hij niet doen. Waarschijnlijk is het gewoon een random chick die wij niet kennen. Ik hoef haar ook echt niet te leren kennen. Het is zo wel goed. Hij blij, ik ook blij. Prima. Dacht ik dan. Ik kan gewoon niet zonder hem. Hij was een top vriendje. Gewoon perfect. Zijn mooie haren, met blonde lokken. Zijn felblauwe ogen, de kleur van de oceaan. Matthy zelf is gewoon perfect. Een droom vriendje dus. Vandaar dat hij zoveel fangirls heeft. Het is niet zo gek hoor.  Ik snap het ook wel. Rob keek Matthy niet eens aan. Ik deed dat wel, en Rob keek me verbaasd aan. "Wat?" "Nee niks.", zei Rob. "Hey Jade.. kunnen we even praten?", vroeg Matthy heel verdrietig. "Ze heeft geen zin, dat zie je toch.", zei Rob, zonder hem aan te kijken. "Ze kan zelf ook keuzes maken Rob." "Zal wel.", zei Rob geïrriteerd. "Dus Jade?" "Ja oke, maar snel." We liepen naar zijn kamer. Ik zei niks tegen hem. "Jade echt waar, het spijt me enorm. Ik ben gewoon een sukkel, en dat mag je ook vinden. Jij verdient dit niet.", zei Matthy in een adem. "Hoezo heb je me dan alsnog pijn gedaan Matthy?" "Ik weet niet wat me bezielde, ik was gewoon jaloers op Rob, omdat je de laatste tijd zoveel tijd spendeerde met hem, en niet meer met mij." "Dus je bent jaloers?"
"Ja.." "Dan hoef je toch niet gelijk vreemd te gaan op mij?!" "Ja dat weet ik, daarom biedt ik ook nu mijn excuses aan." "Wat heb ik daar nou weer aan, het is al gebeurd Matthy, je kan het niet meer recht zetten, en dat is een feit. Dan had je maar goed moeten nadenken, voordat je met die ene chick op me vreemd ging." Matthy zei niks. Het was stil. Heel stil. Ik staarde wat voor me uit. Ineens hoorde ik gesnik. Van Matthy. Hij huilt. Ik heb hem nog nooit zien huilen in die 8 jaar. Dat betekent dat hij er echt spijt van heeft. Ik vind het super zielig om te zien, maar hij heeft hier wel zelf voor gezorgd, hij is degene die dit veroorzaakte.

Dit is het enigste deel dat vandaag online komt, want jaja heb het weer druk met school. Zodra ik klaar ben, ga ik verder met schrijven xx.

van de Graaf of het Lam?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu