Met wie is Matthy aan het daten..?

100 2 0
                                    

"Ik heb pannenkoeken gebakken, wil je ook?", vroeg Raoul. "Uhm ja duh." Raoul pakte een bordje voor me, en legde 3 pannenkoekjes op mijn bord. "Er zitten proteïne scoops in, aangezien je zo gaat sporten." "Heel erg bedankt papa." "Graag gedaan." Raoul en ik kletsten nog even. Hij wees naar een zwarte tas van Nike. "Ik heb je tas voor de gym al ingepakt." "Dat vind ik echt zo lief, had je niet hoeven doen." Ik gaf Raoul een knuffel. Snel at ik nog mijn pannekoeken op, en ruimde daarna alles op. Ik deed een vest aan van Rob, en pakte de tas die Raoul al had ingepakt voor mij. Laura stond al buiten, dus ik moest opschieten. Ik sprintte zowat naar de voordeur. Toen ik er was deed ik de deur open, en sloeg hem snel ook weer dicht. Laura stond precies voor de deur. Lekker handig dus. Ik ging gauw in de auto zitten en deed mijn gordel om. "Morning." "Goedemorgen meid." Ik gaf haar een knuffel. "Beetje zin in?" "Ja met jou altijd!" Laura zette de radio aan. Er was een of andere nieuwszender, omdat er bij elke zender reclame was. Opeens hoorde ik dit:" Matthy, van de bankzitters is gespot met een ander meisje, ze heeft blonde haren, en veel mensen zeggen ook dat ze populair is. Van Insta. Meer hierover weten? Check dan roddelpraat." Mijn ogen richtten gelijk naar Laura. Ik schudde mijn hoofd. Het was stil. Laura zei niks. Ik moest nog in me op nemen wat er zojuist gezegd werd. Hoezo zou hij dit doen? Waarom. Dat was zeker de reden waarom hij me niet meer wou. Ik had nog zoveel hoop, in dat het gewoon allemaal een leugen was. Een grote leugen. Maar helaas. Ik dacht echt dat ik Matthy kon vertrouwen. Mijn vertrouwen voor hem, is nu weg. En dat gaat ook nooit meer terugkomen.
Maar wie zou die chick zijn? Met wie zou hij vreemd zijn gegaan. Beter is het wel een knappe chick. Anders word ik al helemaal pissig. Laura zette snel een andere zender op. Met muziek. We zongen samen heel hard me, en vergaten even alles over net. Weet je wat. Het boeit me allemaal niet meer over Matthy. Ik verdien veel beter. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Stiekem hou ik nog steeds van hem. Echt heel erg. Ik hoopte dat hij er ook zo over dacht. Maar ja. Ik kan mensen natuurlijk niet gaan dwingen. Dat is al helemaal kinderachtig. Dus doe ik het maar niet. Dat is voor het beste. Voor iedereen.

Pov Laura:
Ik vind het echt kut voor Jade, van Matthy. Hij is gewoon de lul. Echt een enorme sukkel. Ik heb al een vermoeden met wij hij zou kunnen daten. Layla. Dat is echt een hoer. Ze zat vroeger bij ons op school. Niemand mocht haar, alleen die meelopertjes. Layla verzon vroeger allemaal roddels over Jade en mij, en zij en haar groepje verspreidden dat over de hele school. Echt.

van de Graaf of het Lam?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu