3.Bölüm

203 35 60
                                    


Gökhan Türkmen çatı katı ( bu şarkıyı Ervah'la Bervan 'ın ilk bakıştıkları an açın )

...

"Noluyo lan burda ." Evin bu kadar kalabalık olmasına mı şaşırıyım , Cenk 'in yerde yüzü kanlar içinde oluşuna mı şaşırıyım ? Neye şaşıracağımı şaşırdım .

" Ben anlatıyım olanları, şimdi benim bu salak kardeşim gitmiş Mardin 'in en köklü ailesinin kızını kaçırmış , üstüne birde yakalanmış Mardin 'in Şahin aileside bir güzel dövmüş olan bu ." Çınar abimin Cenk 'e karşı kükrer gibi konuşması ortamı daha da gerdi.

" Vayyy evleniyorsun demek ha kardeş ." Bir sorun var ben hâlâ sarhoşum .

Herkes gözlerini dikmiş bana bakıyordu camdaki adam hariç .

" Şarhoş mu oldun sen , nasıl izin verirsin içmesine ?" Babam Ömer abime karşı sesini yükseltince aynı karşılığı bu sefer Ömer abim babama yaptı .

"Benle ne alakası var baba , hem saten bile isteğe içmemiş suyuna alkol katmışlar."

İkisinin arsına yamuk konuşmamla girdim.

"Ee düğün ne zaman , benim daha elbise ve ayakkabı almam lazım sonra birde bekarlığa veda partisi falan filan çok işimiz var ."

" Bence sen elbise yerine gelinlik bak tek evlenen Cenkle Mihrimah değil çünkü." Adını bilmediğim orta yaşlarda bir kadın bana tiksinirce kurduğu cümleleri beynimde yankılandı . Sarhoşluğum resmen gitmiş ayılmıştım ,hızla babama dündüm sakin ama baskın bir şekilde konuştum.

"Baba bu kadın neyden bahsediyo ne evlenmesi ne gelinliği baba?"

" Kızım otur şuraya beni iyi dinle ."

" Oturmak falan istemiyorum ben , bana bu gerizekalı kadının neyden bahsettiğini anlat ." İlk soruma kiyasla sakinliğim kalmadı, sinirlerim fırtladı .

" Bak kulaklarını aç ve beni iyi dinle . Şimdi Mardin gibi Doğu bölgelerinde töre hakimiyeti vardır ,yasal kurallara değilde kendi koydukları kurallara göre hareket ederler . Şahin aileside seneler önce bu töreyi kurmuşlar , şimdi töreye göre abin kız kaçırdığı ve yakalandığı için öldürülcek yada kaçan çiftin kardeşleri berdel yapacak , Şahin aileside kan dökülmesin diye berdeli uygun görmüşler ."

Kafam daha çok karışmıştı ne töresi , ne berdeli ? Ben şok olmuş bir şekilde babama bakarken o gözlerini kaçırmış halıya bakıyordu . Daha sonra Belçin annem ayaklarımın üzerine diz çoktu ve hıçkırarak yaşvarmaya başladı .

" Nolur yardım et Ervah oğlumun hayatı senin ellerinin altında, Allah rızası için kabul et şu berdeli ."

" Ne diyorsunuz ya siz berdel ne demek daha açık konuşun ."

" Yani senin kardeşin ölmesin diye sen ve Bervan 'ı evlendircez anladın mı ?" Yine o kadın konuştu , ben bunu yolarım .

" Ne evlenmesi lan ne evlenmesi , kimse kusura bakmasın ama benim aşık olduğum, kalbimde başka bir erkek var , hem kim bu Bervan bana evlenceksin diyorsunuz ."

Daha sonra camın önündeki adam ağır hareketlerle arkasına döndü .  O an göz göze geldik sanki zaman durmuş gibiydi , yavaş adımlarla dibime kadar geldi çok hoş bir kokusu vardı istemeden onu baştan aşağı kadar süzdüm .

Kaslı vücüduna yapışan siyah gömleyinden ayakkabısana kadar mükkemmel bir adamdı . Ama bu benim sevdiğim adama ihanet etmeme sebebiyet değildi Yiğit'le 3 yıllık bir ilişkimiz vardı . Ve ben ona aşıktım gerçekten aşıktım .

ACI SERMONİSİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin