...Konağın önüne geldiğimde derin düşüncelere daldım. Bugün burda kıyamet kopacaktı ve bu benim hoşuma gidecekti.
Yavaş ve sakin adımlarla konağa girdim, beni gören Hatice hanım hiç hoş bakmıyordu.
"Oo hoşgeldin Ervah hanım gözümüz yollarda kaldı."
Eğlenirek bakış attım.
"Hoşbuldum, beni bu kadar merak etmeniz gözlerimi yaşartı." Dedim ve yalandan gözlerimi sildim.
Kaşlarını çatarak burnundan solumaya başladı.
"Çok konuşma, çık yukarı hazırlan misafirler yolda gelirler birazdan hadi."
Gözlerimi devirerek odaya çıktım.
Bervan karşımda üstü çıplak altındada kumaş pantolonla duruyordu.
"Hoşgeldin kıvırcığım günün nasıl geçti."
Yataktan gömleğini alıp üzerine geçirdi, düğmelerini ilekleyip bana yaklaştı.
"Mükemmeldi Mardin ağası."
Birkaç ilmeği açık bırakarak elini yanağıma yasladı.
"Sevindim, hadi hazırlan bugün büyük gün."
Ona kafa sallamakla yetindim. Haklıydı bugün büyük gün.
Yanından ayrılıp banyoya girdim kısa bir duşun ardından üzerime bluz ve oversize kot pantolon giydim.
kıyafetime uygun bir makyajla ve bir kaç takıyla tamamlanmıştım.
Bervan kapının önünde beni beklerken ona doğru ilerledim.
Elimi tutup aşağı indik herkes konağın dış kapısının önünde bekliyordı.
Yanlarına vardığımzda Önder beyle bakışkarımız kesişti. Bana mahcup bir ifadeyle bakıyordu. Önüme döndüğümde Hatice hanım kulağıma yaklaştı.
"Sakın onlara bize davrandığın gibi küstahça davranma hepsinin elini öp hoşgeldiniz de."
Kısık gözlerle Hatice hanımı süzdüm. Bulduğu tüm altınları takmış iddialı bir makyaj yapmıştı.
"Merak etmeyin ben misafirperverlik nasıl yaplır çok iyi biliyorum."
Küçümseyici bakışlar attıktan sonra
"Hadi bakalım." DediBir kaç dakikanın ardından sürü gibi arabalar gelmeye başladı. Heyecan bedenimde yankılandı.
Bütün büyüklere hoşgeldin demekten ve ellerini öpmekten artık gına gelmişti.
Kadınlar ve erkekler farklı odalarda oturuyorlardı.
Genç kızlar evde hizmetçi gibi ayakta beklerken ben rahatımdan ödün vermeyerek oturuyordum.
Bazı yaşlı kadınlar kınarak bakarken bazıları ise şaşkındı.
"Ee Ervah kaç yaşındasın?"
Aniden gelen soruyla birlikte başımı o yöne doğru çevirdim.
Mehmet ağanın en büyük kız kardeşi Havvaydı soruyu soran. Hatice hanım uyarır bakışlarının ardından soruyu cevapladım.
"25 yaşındayım."
"Kaç kardeşsin?"
"Öz kardeşim yok üveyleride kardeşlikten saymıyorum."
"Kaç sevgilin oldu?"
Bu soruyu kinayeli ve sert bir şekilde sormuştu, Hatice hanımın keskin bakışlarından Yiğitten bahsetmemen gerektiğini anladım ama ben bahsedecektim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ACI SERMONİSİ
Novela JuvenilHayatı seven ve yaşamak için direnen sahne kızı... Ölmek için defalarca denemiş bir adamın kollarına atıldı... Fakat işler ters gitti, kız hergün yaşamak isterken ölmeyi ,adam ise ölmek isterken yaşamayı diledi . Kız adamın yüzüne bakmazken ,adam kı...